حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایربگ ثانویه ایده تازه هیوندای برای محافظت بهتر از جان سرنشینان

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | خودرو

کمپانی هیوندای این روزها سخت در تلاش است با ارایه مدل های مفهومی و بهره گیری از ایده های نوین وجهه برند خود را ارتقا داده و جایگاهی در بین خودروسازان پیشتاز برای خود دست و پا کند. این شرکت کره ای پس از رونمایی از یک کانسپت عجیب و غریب در CES 2019 اینک از توسعه اولین سیستم ایربگ مخصوص برخوردهای چند مرحله ای خبر داده است. ایربگ ثانویه ایده تازه هیوندای برای محافظت بهتر از جان سرنشینان است و در ادامه با هم درباره آن بیشتر صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

داده های گردآوری شده توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده نشان می دهند که حدود ۳۰ درصد از تصادفات رخ داده در آمریکای شمالی دارای برخوردهای چند مرحله ای هستند. به عبارت بهتر در تصادف های این چنینی خودرو درست چند لحظه پس از برخورد اول، متحمل یک یا چند برخورد متوالی دیگر می شود.

در اتومبیل های کنونی چنانچه شدت تصادف از آستانه تعریف شده بالاتر باشد، ایربگ ها باز شده و نقشی کلیدی در حفاظت از جان سرنشینان ایفا می کنند. اما در برخوردهای ثانویه این ایربگ ها مثل بار اول کارایی نداشته و نمی توانند دوباره وارد عمل شوند.

ایربگ ثانویه

ایربگ ثانویه

تلاش هیوندای برای یافتن راه هایی جهت باز شدن ایربگ ها در ضربات ثانویه

حال هیوندای به فکر ارایه راهکاری برای محافظت از افراد داخل خودرو در تصادف های چند مرحله ای افتاده است. این خودروساز کره ای در بیانیه ای که دوشنبه پیش منتشر کرده از تلاش خود برای یافتن راه هایی جهت باز شدن ایربگ ها در ضربات ثانویه خبر داده است.

به گفته هیوندای اگر چه اثر برخوردهای ثانویه معمولا چندان شدید نیست، اما به دلیل تغییر وضعیت سرنشینان و تغییرات به وجود آمده در سیستم های ایمنی، ممکن است صدماتی جدی به افراد حاضر در کابین وارد شود.

تکنولوژی کره ای ها می تواند با بررسی وضعیت خودرو و سرنشینان، ایربگ ها را کنترل نموده و در صورت نیاز دستور عملکرد مجدد آنها را صادر کند. مدیر مرکز تکنولوژی شاسی هیوندای موتور در بیانیه ای منتشر شده گفته:

ما انتظار داریم با بهبود عملکرد ایربگ در سناریوهایی که دارای برخوردهای چندگانه هستند، ایمنی رانندگان و سرنشین هایمان را بهبود ببخشیم.

وی افزود: به عنوان بخشی از تعهد خود در تولید اتومبیل های ایمن تر، حفاظت از سرنشینان و جلوگیری از صدمات، ما به تحقیقات خود در زمینه شرایط مختلف تصادف ادامه خواهیم داد.

هنوز مشخص نیست که آیا تکنولوژی جدید هیوندای کماکان به ایربگ های موجود در خودرو متکی خواهد بود یا نمونه هایی اختصاصی برای آن در نظر گرفته می شود. انتظار می رود در آینده نزدیک خودروساز کره ای جزئیات بیشتری را در این بار منتشر نموده و در اختیار رسانه ها قرار دهد.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

فردا میرم خواستگاری اون دختره که کنار ماشینه

Mortazavi

ایده جالبیه
فک کن رو پراید بزارن🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)