حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رونمایی از جدیدترین محصولات گیمینگ ایسوس در خاورمیانه

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | ایسوس، حتما بخوانید

تنها چند روز پس از برگزاری نمایشگاه فناوری CES 2019 که در شهر لاس وگاس آمریکا که شاهد معرفی جدیدترین محصولات تکنولوژیک کمپانی های بزرگ دنیا بودیم، حالا ایسوس به شهر دبی امارات متحده آمده تا همزمان با برگزاری مهم ترین رویداد ورزشی قاره کهن یعنی جام ملت‌های آسیا، آخرین دستاوردهای خود را در حوزه بازی های رایانه ای به نمایش بگذارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا رونمایی از جدیدترین محصولات گیمینگ ایسوس در خاورمیانه را با هم داشته باشیم.

بخش خاورمیانه Asus با برگزاری مراسمی در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی، ضمن معرفی محصولات جدیدش برای بازار خاورمیانه برخی از کامپیوترها و قطعات معرفی شده خود در CES 2019 را برای اولین بار به معرض نمایش گذاشت.

یکی از تازه ترین محصولات رونمایی شده ایسوس مدل جدید ذن‌بوک با نام Zenbook 13s است. نسبت نمایشگر به بدنه این لپ‌تاپ ۹۷ درصد است اما ایسوس با قرار دادن یک ناچ در بالای صفحه، وب‌کم را نیز در این لپ‌تاپ برای کاربران خود قرار داده است. این لپ‌تاپ ۱۲ و نیم درصد نسبت به مدل قدیمی‌تر خود کوچک‌تر شده است. اما این کوچکی باعث نشده است که ایسوس عملکرد آن را فدا کند. پردازنده Core-i7 نسل هشتم اینتل به همراه کارت گرافیک مجزای انویدیا MX150، حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و تا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD، این لپ‌تاپ را به یک غول کوچک تبدیل کرده است. باریک‌ترین لپ‌تاپ دنیا یعنی Zenbook 13s تا ۱۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

دیگر لپ‌تاپ جدید سری ذن‌بوک ایسوس که در این مراسم معرفی شد، لپ‌تاپ Zenbook 14 است. با اینکه از بسیاری جهات شباهت‌های بسیار زیادی به برادر کوچک‌تر خود دارد، اما دو فرق بسیار بزرگ بین این دو مدل وجود دارد. اولین فرق این لپ‌تاپ نامبرپد هوشمندی است که در ترک‌پد این ذن‌بوک ۱۴ تعبیه شده است. ترک‌پد این لپ‌تاپ به صورت خودکار قابلیت تشخیص استفاده از نامبر‌پد یا حرکت دادن نشانه روی صفحه را دارد و به این ترتیب نیازی نیست که کاربر برای استفاده از نشانگر ماوس نامبرپد را خاموش کند. دیگر ویژگی منحصر بفرد Zenbook 14، اسپیکرهای آن است. ذن‌بوک ۱۴ دارای ۴ اسپیکر است که صدا را به سمت بالا تولید می‌کنند و توسط شرکت Harman Kardon تایید شده‌اند. مشخصات سخت‌افزاری Zenbook 14 نیز دقیقا مانند برادر کوچک‌تر خود است.

سری بعدی لپ‌تاپ‌هایی که در خاورمیانه برای اولین بار به نمایش گذاشته شد، سری Vivo Book بود. یکی از المان‌های منحصر بفرد این لپ‌تاپ‌ها، رنگبندی آنها است که امسال دو رنگ Peacock Blue و Coral Crush به رنگ‌های قبلی این لپ‌تاپ اضافه شده است. لبه‌های Vivo Book های جدید نیز دارای انحنا است و به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را در دست گرفت و به جای دیگر منتقل کرد. سری جدید ویوو بوک دارای نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸ درصدی است. ارگو لیفت، دیگر ویژگی‌ای است که ایسوس در این سری جدید تعبیه کرده است.

این ویژگی‌ با بالا آوردن صفحه کلید لپ‌تاپ به کاربر اجازه می‌دهد که تجربه تایپ کردن فوق‌العاده راحت‌تری داشته باشد. Vivo Book های سال ۲۰۱۹، ۷.۶ درصد نسبت به نسل قبلی خود کوچک‌تر شده‌اند و از لحاظ قدرتمندی نیز می‌توانند تا حد بسیار زیادی نیازهای کاربران خود را برطرف کنند. پردازنده نسل هشتم Core-i7 به همراه کارت گرافیک MX130 و تکنولوژی اینتل اوپتین که به کاربر اجازه می‌دهد در مولتی‌تسکینگ عملکرد سریع‌تری را شاهد باشد، از دیگر ویژگی‌های جذاب ویوو بوک‌های امسال محسوب می‌شوند. حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD به همراه ۲ ترابایت فضای هارد دیسک و تا ۱۶ گیگابایت رم دیگر مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها است.

همچنین ایسوس در مراسم CES 2019 از دو محصول پرچم‌دار مخصوص بازی خود رونمایی کرد. این محصولات لپ‌تاپ‌های Zephyrus S و Mothership بودند.

تنها لپ تاپ گیمینگ دنیا با کیبورد جداشونده

به گفته فیل لیانگ-مدیر بخش طراحی ایسوس، لپ‌تاپ مادرشیپ، با هدف بازطراحی نحوه بازی کردن ساخته شده است. یک لپ‌تاپ عمودی ۱۷ اینچی که دارای کیبوردی جداشونده است. تمام بدنه مادرشیپ از یک تکه آلومنیوم CNC شده ساخته شده است و در مدیریت حرارت نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود بجا می‌گذارد. یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از گیمرهایی که روی لپ‌تاپ خود مشغول به بازی هستند وجود دارد، صفحه کلید ثابت آن است.

بسیاری از گیمرها علاقه دارند که صفحه کلید خود را با زاویه‌‌ای نسبت به نمایشگر استفاده کنند. به همین دلیل ایسوس در طراحی Mothership از یک صفحه کلید جدا شونده استفاده کرده است که آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ جدید تا ۳ صفحه نمایش خارجی را نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و ۴ اسپیکری که در زیر نمایشگر تعبیه شده است، تجربه فوق‌العاده فراگیری را برای گیمرها رقم می‌زند.

به گفته مدیران این کمپانی دلیل اصلی انتخاب یک کیبورد جدا شونده، شخصی بودن آنها است. بسیاری از افراد به صفحه کلیدهای خود عادت دارند و عوض کردن آنها برایشان سخت است. مادرشیپ این اجازه را به کاربران می‌دهد تا به راحتی از صفحه کلیدهای خود استفاده کنند.

با توجه به پایه‌ای که ایسوس در مادرشیپ تعبیه کرده است، این لپ‌تاپ می‌تواند بین ۱۰۵ تا ۱۲۷ درجه تنظیم شود. برای ساخت هر یک دستگاه مادر شیپ، زمانی حدود ۲۰ ساعت به CNC قطعات فلز اختصاص داده می‌شود. اما ایسوس این کار را کرد تا بتواند به ضخامتی ۲۰ درصد باریک‌تر داشته باشد که این عدد در مقایسه با رقبا به ۵۰ درصد رسیده است.

این محصول اولین لپ‌تاپ با تکنولوژی Wi Fi 6 به حساب می‌آید و حتی دارای پورت ورودی لن هم است. ایسوس در طراحی این لپ‌تاپ تکنولوژی‌هایی استفاده کرده است که تا ۵ تا ۱۰ سال آینده خیال گیمر را از بابت سخت‌افزار راحت می‌کند.

یک لپ تاپ 17 اینچی با بدنه ای 15 اینچی

اما لپ‌تاپ دیگر ایسوس، Zephyrus S نام دارد. این لپ‌تاپ برای کسانی طراحی شده است که ضمن اینکه از رایانه خود برای بازی استفاده می‌کنند، اما لپ‌تاپ کارشان نیز به حساب می‌آید. به همین دلیل در طراحی این لپ‌تاپ سعی شده است تا ضمن حفظ عملکرد، زبان طراحی‌ای انتخاب شود که تفاوت خیلی زیادی با لپ‌تاپ‌های کاری عادی نداشته باشد.

این لپ‌تاپ باریک‌ترین لپ‌تاپ گمینیگ دنیا است که دارای کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 Max-Q است. ۸۱ درصد نسبت نمایشگر به بدنه دارد و در حقیقت یک لپ‌تاپ ۱۷ اینچی است که در بدنه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی قرار گرفته شده است. زفیروس اس جدید نسبت به نسل قبلی خود ۲۳ درصد کوچک‌تر و ۴۰ درصد باریک‌تر شده است و دارای یک دکمه مخصوص برای تنظیم حجم صدا است. فیل لیانگ برای ثابت کردن حرف‌های خود، یک کوله‌پشتی مخصوص لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی را به روی استیج آورد و از درون آن لپ‌تاپ زفیروس اس ۱۷ اینچی را بیرون کشید.

فناوری به نام اوپتیموس در این لپ‌تاپ تعبیه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد با خاموش کردن کارت گرافیک در هنگام استفاده‌های روزمره، عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهد. با اینکه زفیروس اس فاقد وب‌کم تعبیه شده روی نمایشگر است، یک وب‌کم با وضوح تصویر 1080p برای آن ساخته شده است که به راحتی روی مانیتور قرار می‌گیرد. این وب‌کم حتی دارای محلی برای اتصال سه پایه هم است و میکروفون‌های تعبیه شده روی آن توانایی حذف صدای اضافی محیط را دارند. وای فای ۵ نیز از دیگر ویژگی‌های زفیروس اس است.

زفیروس از یک پردازنده نسل هشتمی Core i7 اینتل بهره می‌برد و همچنین کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی آنا را تا یک ترابایت که متشکل از ۴ حافظه SSD است بالا ببرند. ۲۴ گیگابایت رم DDR4 نیز بیشنیه رم این لپ‌تاپ است.

هر دو لپ‌تاپ جدید سری جمهوری گیمرها یا ROG ایسوس شارژ از طریق پورت USB-C را نیز پشتیبانی می‌کنند و حتی شما می‌توانید در هنگامی که از لپ‌تاپ استفاده نمی‌کنید با استفاده از یک شارژر موبایل ۵ واتی، لپ‌تاپ‌های خود را شارژ کنید.

گفتنی است سال ۲۰۱۹، سی‌امین سالگرد تاسیس این شرکت تایوانی است. از ابتدا شعار ایسوس «در جستجوی شگفتی» بوده است و پس دستاوردهای متعددی که در این مدت در زمینه‌هایی مانند آی‌تی، بخش موبایل،‌ مادربرد، کارت گرافیک و مانیتورهای مخصوص گیمینگ برای ایسوس به دست آمده است، این شرکت کماکان روبه‌جلو حرکت می‌کند. در سال ۲۰۰۶، این شرکت با معرفی برند Republic of Gamers به صورت جدی وارد بازار محصولات مخصوص بازی شد. تا بحال، ایسوس موفق شده است که ۴۵۱۱ جایزه مختلف را دریافت کند. ۱۶ هزار نفر در سرتاسر جهان مشغول به کار در این شرکت هستند که از این تعداد ۵ هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه ایسوس قرار گرفته‌اند. بدنیست بدانید درآمد ایسوس تنها در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۳ میلیارد دلار بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

محصولات ایسوس چه کارت گرافیک و چه لپ تاپ حرف اول میزنه.این mothershipبی نظیره

amer

سلام اقای عطایی در مورد قیمت این لپ تاپ های ایسوس چیزی نگفتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)