حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانشگاه آکسفورد به کمک مالی هوآوی “نه” می گوید

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | هواوی

دانشگاه آکسفورد در انگلستان نیز به دنبال تشدید نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی، اعلام کرد که تصمیم به قطع همکاری و دریافت کمک هزینه‌های مالی این شرکت چینی گرفته است. دانشگاه آکسفورد به کمک مالی هوآوی “نه” می گوید و در ادامه درباره این موضوع با هم صحبت می کنیم.

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

هوآوی

هوآوی

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

بعد از آن بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیاری از فعالیت‌های این شرکت را محدود کرده و یا فروش گوشی‌های هوشمند و نصب تجهیزات مخابراتی توسط هواوی را نیز تحت تاثیر همین نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

دانشگاه آکسفورد در انگلستان نیز به تحریم کننده شرکت چینی هواوی پیوسته است

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در South China Morning Post حاکی از آن است که دانشگاه آکسفورد در انگلستان نیز به تحریم کننده شرکت چینی هواوی پیوسته است و در همین راستا نیز اعلام کرده است از این پس کمک هزینه های تحقیقاتی و کمک های مالی از سوی این شرکت را نخواهد پذیرفت.

البته این در حالی است که مقامات این دانشگاه انگلیسی خاطرنشان کرده‌اند که این تصمیم مبنی بر قطع همکاری و پذیرش کمک هزینه های مالی از هواوی، شامل پروژه‌های تحقیقاتی در حال اجرای این دانشگاه نخواهد شد و موجب توقف آنها نمی‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آینده هوآوی به چه سمت پیش خواهد رفت؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

الان بازم ترول ها میریزن تو پیج… 😂

کهکشان

چرا زورت اومده عزیزم ؟ قبول کن هواوی بنجله !

m.b

برام فرقی نمیکنه هموطن…
راحت باشید…
ولی جان من خوبه که خودتم میدونی که ترولی…😅
تا صدات زدم اومدی…😂

amer

اقای هالک عزیز دعا کن همین اقدامات امنیتی و محدودیت فروش هواوی تو خاورمیانه اجرا بشه البته فقط مشکلی که تو کشور عزیزمون هست بعدش این قشر که به این برند عادت کردن میخوان چی بخرن از یه طرف اروپا و امریکا تحریم کرده ازیه طرف جنس چینی تحریم کنیم چه شود خدا داند

m.b

یعنی همه این دردسر ها از دور زدن تحریم های ایران درست شد؟
😅😅

Mandi

این قدرت ایران رو نشون میده داداش
یعنی ما انقدر قدرت داریم که میتونیم هوآوی هم به خاک سیاه بنشونیم 😂
کارخونه های خودمون کم بودن داریم کمپانی های بزرگ خارجی هم نابود میکنیم 😂
وطنم پاره تنم 😂

ronin

😂😂😂😂👍

m.b

😂😂👏

hamid reza

دستخوش 😂😂😂

Jahandar

هدف اصلی مقابله با رشد قدرت چینه.
به موازات این جنگ اقتصادی، طبق استراتژی که زمان اوباما اعلام شد، برنامۀ حضور نظامی آمریکا در دریای چین برای مقابله با قدرت رو به رشد چین و به بهانۀ ایجاد توازن رسما اعلام شد.
این وسط ایران هم میزنند. یه تیر و چند نشون…

amer

اینا دیگه چه نوع ویروس هستن از مقامات و استاتید عزیز و فرهیخته انگلیس میخوام جلوی این ویروس کشنده بگیرین هر چی تحقیق و یافته علمی و تلاش دانشمند انگلیسی در زمینه فناوری به اسم هواوی بزنن.این چینی ها راست میگن و هیچ مکر و حیله و جاسوسی ندارن .برن تو دانشگاه هنگ کنگ و چینکو گنک سرمایه گذاری کنن

CAPCOM

هواوی خوس خوسه بدبخت کِرد

علی شیخ زاده

اوضاع روز به روز برای هواوی بدتر میشه امیدوارم به هرچیزی که لیاقت داره برسه چه خوب چه بد
به امید داشتن دنیایی سرشار از صلح و دوستی

chalton

اینهههههه آفرین،نه به هوآوی
هوآوی و طرفداراش مایعه ننگ دنیای تکنولوژی

Arrow

ننگی بالاتر از وجود سامسونگ سرطان دنیای تکلونوژی بالاتر نیست بدبخت🤣🤣🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)