حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلوتوث بدون نیاز به باتری Wiliot را ببینید، آینده روشن‌تر اینترنت اشیا

اینترنت اشیا به یک موضوع بسیار با اهمیت نیاز دارد و آن ارتباطات است و برای اشیا که عموما باتری یا اتصال برق ندارند، سرعت رشد کندی دارد. امروز بلوتوث بدون نیاز به باتری Wiliot معرفی شده که آینده روشن‌تر اینترنت اشیا را رقم می زند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صجبت کنیم.

چیپ جدید بلوتوث ساخت Wiliot به طور کامل بی نیاز از باتری است، ضخامتی به اندازه ورق کاغذ دارد و می تواند به راحتی در بسیاری از دستگاه های کوچک جای گیرد. اما انرژی چیپ بلوتوث ویلیوت از کجا تأمین می شود؟

این چیپ از طریق امواج رادیویی از جمله وای فای، بلوتوث و سیگنال های شبکه های سلولی موبایل می تواند انرژی خود را تأمین کند. در نهایت این انرژی برای قدرت دادن به چیپ مجهز به پردازنده ARM به کار می رود. چیپ ویلیوت همچنین می تواند با حسگرهای متعددی همراه شود.

سازنده ادعا می کند اندازه چیپ بلوتوث و عدم نیازمندی به باتری به این معنی است که هزینه تولید تجهیزاتی که از آن بهره می برند پایین می آید و تقریباً می توان آن را در هر دستگاهی جای داد. از کاربردهای آن می توان به دسترسی ساده به دفترچه های راهنمای دیجیتالی اشاره کرد. علاوه بر این می توان در برچسب لباس ها استفاده کرد تا با ارتباط با ماشین لباسشویی بهترین تنظیمات برای شستشوی لباس اعمال شود.

از جمله کاربردهای این چیپست بلوتوث جدید ساخت Wiliot که نیاز به باتری ندارد می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  1. ۱- ردیابی کالاهای مصرفی در تمام مراحل تولید، ذخیره سازی، حمل و نقل و ورود به فروشگاه های خرده فروشی تا تحویل به مشتری نهایی.
  2. ۲- تعامل بهتر بین مشتری فروشگاه و محصول خود: این سنسور می تواند اطلاعاتی را فراهم کند که پرسنل انسانی نمی توانند به راحتی دسترسی پیدا کنند
  3. ۳- مصرف کنندگان می توانند با محصولات ارتباط برقرار کنند و دستورالعمل ها یا یادآوری های مربوط به زمان و نحوه استفاده از آنها را دریافت کنند؛ ظروف مجهز به این فرستنده ها می توانند زمانی که خالی هستند و به طور منظم شارژ شوند.
  4. ۴- یافتن محصولات گمشده یا دزدیده شده آسان تر است، و از مزیت داشتن انرژی عملا بی پایان است.
  5. ۵- اقلام لباس ممکن است با ماشین های شستشو ارتباط برقرار کنند تا اطمینان حاصل شود که چرخه شستشوی درست تنظیم شده است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد این محصول که آمازون، سامسونگ و کوالکام روی آن سرمایه گذاری کرده اند آینده را رقم خواهد زد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

اینده برای ما ایرانیها =تاریک

علی شیخ زاده

یاد برج تسلا افتادم😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)