حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزان ترین خودرو جهان پراید است!

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

این که کشور ما در زمینه خیلی موارد شاید ارزان ترین در دنیا باید، دلیلش مستقیما به نرخ فعلی ارز باز می گردد. مثلا اگر یک ساندویچ برگر حدود ۲۰ هزارتومان قیمت داشته باشد، می شود تقریبا ۲ دلار و این خیلی ارزان است. سه روز پیش در ترنجی خواندیم که قیمت جدید پراید نیمه دوم دی ۹۷ اعلام شده و ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد تا به مرز ۳۰ میلیون تومان برسد. حالا در شرایط فعلی کشور و با این نرخ تبدیل ارز می توان گفت که ارزان ترین خودرو جهان پراید است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن کمی بیشتر صحبت کنیم.

سایپا در خصوص نقل قول قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی پراید توضیح داد. سروش مدیرعامل سایپا هفته گذشته مقایسه ای از افزایش قیمت برخی کالاها از جمله سکه طلا و مسکن از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۹۷ مطرح و عنوان کرد: تورم خودرو در مقایسه با سایر کالاها کاهشی بوده است و هیچگونه اشاره ای به قیمت ۱۲۰ میلیونی خودرو پراید نشده است.

نظر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مقایسه این بود که افکار عمومی جامعه به آن حدی که درباره قیمت خودرو و افزایش آن حساسیت و واکنش نشان می‌دهد، در زمینه کالاهای دیگر نظیر طلا، ارز ، مسکن یا حتی مواد غذایی این حساسیت و توجه را نشان نمی‌دهد و خودرو در بازار ایران، یک کالای مورد توجه است که از قضا تلاطم‌های اقتصادی بیشترین تأثیر را بر روی آن می‌گذارد.

سایپا

سایپا

درخصوص مقایسه قیمت خودرو پراید در بازارهای خارجی و بازار ایران ذکر این نکته ضروری است که قیمت کنونی خودرو پراید که مورد تأیید نهادهای ناظر قرار گرفته است ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و گروه سایپا نیز در حال حاضرخودروهای خود را با قیمت مصوب عرضه می کند که با این قیمت می توان گفت: پراید ارزان ترین خودرو جهان است و در مقایسه ها و اظهار نظرها این خودرو را باید با خودروهای هم کلاس خود از نظر قیمت و کیفیت مقایسه کرد و مقایسه پراید با خودروهای گران قیمت صحیح نیست.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

پراید بیشتر ۵ تومن نمی ارزه
نمی‌دونم چرا مردم از اینطرف میگن پراید نمیخریم گرونه بعد دوتا دوتا ثبت نام میکنن !!!

HiKa

مثل اون توریست آلمانی که اومده بود ایران میگفت اینجا به شدت همه چیز ارزونه!
خب هر چیزی باید به جاش مقایسه بشه، درآمد متوسط هر ایرانی در بهترین حالت ۱۸۰۰ هست. نسبت دریافتی شخص به قیمت اجناس و مخصوصا خودرو اصلا نمیخوره به هم.
اره اگه منم ماهی ۵۰۰۰ چوق درآمد داشتم ایران واسم بهشت بود 🙂

ahmad

جالبه هنگام فروش بر اساس دلار حساب میکنن و هنگام دادن حقوق و دستمزد بر اساس ریال اخه مرد مؤمن اینم حساب کنید که حقوق و درامد ما چند دلار هست من ۲ تومن میگیرم یعنی حدود کمتر از ۲۰۰ دلار حالا بیا بگو ارزانترین خودرو هست

Naranj

واقعا الان کار و درآمد میزون نیست.الان هر چیزی بخوای بخری اونم در حد متوسط مثل یک ماشین اصلاح یا کفش و… ۵۰۰ هزار تومان هست که یعنی یک چهارم حقوقت رو باید بدی، در کل پول دراوردن سخت ولی خرج کردن راحت! باز هم همین شغل داشتن جای شکر داره که همین رو هم خیلی ها ندارن

علی شیخ زاده

حاجی پراید برای خارجی ها ارزون ترین ماشین دنیا حساب میشه نه ملت ایران که به نون شب محتاجن

mostafa67

اینم میگفت پایینترین دستمزد رو هم ما داریم با متوسط ۱۸۰ دلار در ماه ، هروقت حقوق رو برحسب معیارهایه بین المللی دادید قیمت ماشین رو هم بر همون مبنا حساب کنید ، بله یه کارگر اروپایی با دستمزد حداقل ۲۰۰۰ یورو پراید واسش ارزونترین ماشین دنیاست ولی یه کارگر ایرانی …..

Saeed Mohammadipouya

و در عین حال بیکیفیت ترین

silver30

رو چه حسابی میگن ارزان ترین در دنیا؟سر این مردم ساده لوح و با این حرفا گول نمالین.البته حق ماها بدتر از ایناست.حرف زیاده ولی نمیشه زد.تا تفکر گوسفندی تو ایران ریشه کن نشه هیچی عوض نمیشه

Saeed393

اگه معنی ارزان رو بی ارزش تعبیر کنیم اره این حرف درسته بی ارزش ترین خودرو دنیا پراید

SHAHAB_MSD

بدبختی اینه که حقوق به ریال میگیرم ولی همه چیمون با دلار مقایسه میشه!
اگه اینطوره پس ایران کمترین حقوق دنیا رو میگیره!!!!
اگه حساب کنیم من ماهی 90 دلار حقوق میگیرم
پس برده هستیم تقربا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)