حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۶۰۰ هزار گوشی وارد شده با ارز دولتی به زودی به بازار می آیند

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | اخبار داخلی

این داستان “گوشی با ارز دولتی” خود یک افسانه محلی شده است که مشخص نیست واقعی است و اینکه کی به تحقق می پیوندد؟ امروز خبر می رسد که ۶۰۰ هزار گوشی وارد شده با ارز دولتی به زودی به بازار می آیند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه اعلام کرد که حدود ۶۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد شده با ارز دولتی به زودی از توقیف آزاد شده و وارد بازار می‌شود.

ابراهیم درستی اظهار کرد: حدود ۱۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه در توقیف دادستانی است و حدود ۵۰۰ هزار دستگاه دیگر در انبارهای گمرگ دپو شده که تعدادی از آن‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و برخی دیگر نیز قبل از ابلاغ این مصوبه دولتی و با ارز ارزان‌تر یعنی با نرخ ۳۷۰۰ تومانی پارسال وارد شده‌اند، اما هنوز توقیف هستند و به زودی آزاد خواهند شد.

وی افزود: اگر نرخ ارز در بازار که اخیرا نوسان کمتری پیدا کرده، ثبات بیشتری داشته باشد و به اندازه کافی برای واردات تامین شود، قیمت گوشی تلفن همراه ارزان‌تر شده و بازار آن کنترل خواهد شد؛ اما چیزی که مسلم است اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد از نیاز  بازار، وارد شده است و پیش از این هم که واردات مسافری تلفن همراه به این صنف کمک می‌کرد، طی ۱۰ روز اخیر سایت نیما برای واردات مسافری بسته شده است.

 

به دلیل بالا بودن قیمت‌ها تقاضا برای خرید تلفن همراه کاهش پیدا کرده است

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه با بیان اینکه به دلیل بالا بودن قیمت‌ها تقاضا برای خرید تلفن همراه کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر قانون به درستی اجرا شود و رفتارهای سلیقه‌ای را کنار بگذاریم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. این در حالی است که بسیاری از کالاهای وارداتی توقیف شده از مد افتاده‌اند اما همچنان در گمرگ هستند و ترخیص نشده‌اند. به عنوان مثال پارچه یک کالای فصلی است و برخی از لوازم الکترونیکی تاریخ مصرف دارند، بنابراین باید در این زمینه مشکلات با سرعت بیشتری حل و فصل شود و کالاها ترخیص شوند که البته در تیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه بهتری در این زمینه وجود دارد.

درستی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بازار تلفن همراه تا این حد با نوسان قیمت مواجه شده است، اظهار کرد: نباید همه مشکلات را به گردن اصناف انداخت، چرا که به عنوان مثال واردات تلفن همراه به صورت مسافری که تا ۱۰ روز پیش انجام می‌شد، با ارز آزاد صورت می‌گرفت و نرخ آن طی ماه‌های گذشته هر روز و هر هفته تغییر می‌کرد اما با وجود این مشکلات ممکن است یک یا چند فروشنده سوءاستفاده کنند که با آن‌ها برخورد می‌شود.

نظر شما چیست؟ چه راهکاری می تواند از ایجاد رانت جلوگیری کند تا موبایل های وارد شده با ارز دولتی واقعا با همان قیمت به دست مصرف کننده برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

600 بار این پست دیدم در سایتهای مختلف ولی ارزون که نشده گرونترم میشه هر روز لعنت بر باعث و بانیش دیگه نمیشه پرچمدار دس گرفت

mega08

بی انصاف نباش ،70 درصد گرون شد درست، ولی الان 20درصد اومد پایین!! این ینی ارزونی کالا به روش کاملا ایرانیزه. 😐

User

نتیجه این که قراره قیمتا بره بالا…

amer

چه فایده وارد بازار هم بشن الان نزدیک یک سال تو انباری گمرک توقیف شدن.در واقع مدل های قدیمی میخوان به خورد مردم بدن.تازه اگه یک سال گذشته

amer

صد رحمت به اقایون قچاقچی میدونید همین قچاق چقدر به نفع من و دیگران هست.وقتی جنس گوشی قچاق به دست فروشگاه موبایل فروشی بدون پول تعرفه و گمرک با چک و چونه با بهترین قیمت به دست فروشنده میرسه.و حتی با چونه زدن هم راحت و ارزون بدست خریدار میرسه

ARMTIN

قابل توجه دوستان عزیز
موبایل ها بالا ۳۰۰ دلار همچنان
با ارز ازاد بفروش میرسند
موبایل ها که قرار با ارز ۴۲۰۰ وارد بازار بشند همگی زیر ۳۰۰ دلار هستند
.
.
متاسفانه هیچ نظارتی در بازار موبایل وجود نداره ، چونکه همین موبایل ها با ارز ۴۲۰۰ به دست مصرف کننده واقعی نمیرسه

علی شیخ زاده

والا اگه موبایل زیر ۳۰۰ دلار رو با ارز ۴۲۰۰ تومانی بفروشن کل ملت راضین

amer

الان مردم به خاطر طرح رجیستر و مسخره بازی مجبورن همین مدل های یک سال گذشته رو با قیمت 4برابر قیمتی که از طریق قاچاق میاد تحویل مردم میدن.

amer

این مهندس جهرمی واقعا ادم خیلی با شعوری و مردم دوست هست.چون با کشف و نبوغ گفت چطور خدمت و چاپلوسی دولت کنم هنوز 3ماه از مهر وزارتش نگذشته رجیستر تقدیم اقازاده ها کرد.الان هر چی ازش بپرسی میگه به بازرگانی ربط داره.اخ امان این شهر جهرم

Naranj

هیچ طرح و برنامه ای توی این کشور اجرا نشده که به نفع مردم بوده باشه، سهام عدالت،مسکن مهر،هدفمندی یارانه ها و…

Peiman

من یادم میاد از پارسال وعده ارزونتر شدن و تزریق گوشی به بازار میدادن😂😂😂😂

Alif16

الان این خبرو من ۶ ماهه میشنوم

علی شیخ زاده

این چندمین پست ترنجیه که میگه قراره چند روز دیگه گوشی های دپو شدن وارد بازار بشن

Hadi98

شاید این هفته بیایند…شاااااید:)

Milad7

این گوشی ها حدودا ۷ ماهه تو گمرک موندن.باتری هاشون در حال فاسد شدنه.صد در صد باتری ها یه مقدار افت کارایی پیدا کردن

Naranj

بله رطوبت باتری رو داغون میکنه

ahmad

واقعا چرا این مسئواین اینقدر ماره …. فرض کردن اخه این گوشی ها کی میخواد وارد بازار بشه خسته شدیم هزار بار گفتن امروز فردا

مهپویا

آیا میدانید عرضه گوشی با ارز دولتی یعنی چه؟
یعنی آیفون 1000 دلاری 5 میلیون تومانی!
یعنی شما یک ترک، روس، افغال یا عرب هستید.
بلیط رفت و برگشت به ایران را 200 دلار میخرید.
500 دلار در جیب گذارده، در ایران به قیمت دلار آزاد، یعنی 5 میلیون تومان میفروشید و بدین ترتیب با 700 دلار، گوشی آیفون 1000 دلاری را خریده و به خانه بازمیگردید!
یعنی دولت 300 دلار در هر خرید گوشی، یارانه به خارجی ها میدهد!

ali

همش دروغ- همش شعار – همش دزدی -همش تهدید این او اون- همش دو رویی- همش بدبختی ملت- همش بیچارگی ملت-خدایا مگه مردم ایران چه گناهی کرده بودن؟ خدایا چرا خدایی خودت رو ثابت نمیکنی-بریدم دیگه-به ولله بریدیم دیگه-اخبار سایت ترنجی و زومیت و …..شده فقط این که قیمت جدید فلان اشغال سایپا و ایران خودرو اعلام شد اخه اشغال مگه قیمتم باید داشته باشه-خداوندا معجزه ای کن-از ماست که بر ماست-همین حقمونه-ما درست به شو نیستیم-وقتی صف میکشیم برای پراید حقمون همینه-وقتی سر همو کلاه میزاریم و خودمونم به خودمون رحم نمیکینم حقمون همینه–
هیییییییییییییییییییییییییییی روزگار دلم برای ایران بی جان میسوزه

Naranj

کشور مرد از بس که جان ندارد..

mohamadbij

دو ماه گذشت هیچی نشد
s8+ با قیمت 5500 بخرم یا وایسم برای این گوشی ها؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)