حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش هزینه انتقال سند خودرو تا ۱۳۰ درصد، رکود بازار خودرو سنگین تر می شود

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

در حالی که افزایش قیمت خودرو باعث رکود قابل توجه در این بازار شده است شاهد یک سیاست جدید هستیم که طی آن افزایش هزینه انتقال سند خودرو تا ۱۳۰ درصد اجرایی شده است. به عقیده کارشناسان رکود بازار خودرو سنگین تر می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

باتوجه‌ به افزایش قیمت خودرو در بازارهای مصرف و کاهش قدرت خرید مردم، بالارفتن هزینه انتقال سند خودرو موجب کاسته‌شدن از قدرت خرید مشتریان می‌شود.  قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی می‌تواند همین نبض کم‌توان بازار خودرو را متوقف کند. باتوجه‌به افزایش قیمت خودرو در بازارهای مصرف و کاهش قدرت خرید مردم، بالارفتن هزینه انتقال سند خودرو موجب کاسته‌شدن از قدرت خرید مشتریان می‌شود.

قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی بازار نباید اجرا می‌شد

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در این خصوص می‌گوید: «قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی بازار نباید اجرا می‌شد.»

نوسانات نرخ خودروهای داخلی طی هفته گذشته را چطور بررسی می‌کنید؟

قیمت خودروهای داخلی نسبت‌به هفته گذشته دچار تغییر خاصی نشده و قیمت‌های هفته گذشته حفظ شده است. تنها قیمت خودرو اچ‌سی‌کراس در هفته گذشته به دلیل شایعه افزایش قیمت مجدد از سوی شرکت، حدود ۴میلیون‌تومان افزایش یافته بود.

هزینه اینتقال سند خودرو

هزینه اینتقال سند خودرو

وضعیت بازار خودروهای خارجی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هزینه انتقال سند خودرو از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۹ افزایش حدودا ۱۳۰درصدی یافته

خودروهای خارجی نیز قیمت‌های هفته گذشته را حفظ کرده‌اند و تفاوت قیمت در این بخش نیز به وجود نیامده است. اما در دو، سه روز گذشته مشکلی ایجاد شده مبنی بر اینکه هزینه انتقال سند خودرو از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۹ افزایش حدودا ۱۳۰درصدی یافته و مصرف‌کننده و فروشنده را با مشکل مواجه کرده است. به عنوان مثال تا چند روز گذشته، هزینه انتقال سند خودرو سانتافه حدود ۳٫۵میلیون تومان بود که اکنون به ۷میلیون‌تومان رسیده و این قانون برای تمام خودروهای خارجی برقرار است.

مسئولیت تعیین سطح افزایش هزینه نقل‌وانتقال سند خودرو با اداره دارایی است

مسئولیت تعیین سطح افزایش هزینه نقل‌وانتقال سند باتوجه‌به شرایط رکود در بازار خودرو با چه ارگانی است؟

اداره دارایی سالانه این موضوع را اعلام می‌کند اما این قانون نباید امسال و در حال حاضر با وضعیت نامناسب بازار و در شرایطی که در صدد ایجاد رونق بازار هستیم، اجرایی می‌شد. زیرا علاوه‌بر نبود رونق خرید و فروش، قدرت خرید مردم نیز بالا نیست و در این شرایط، خریدار یک دستگاه خودرو سانتافه، حدود ۴ میلیون‌تومان بیشتر پرداخت خواهد کرد.

به نظر می رسد که بازار خودرو باید شاهد یک رکورد عمیق تر باشد، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ronin

اینکارارو میکنن که چی واقعا :/
چرت یه کار به نفع مردم نمیکنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)