حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایپا ساینا اتوماتیک را به دلیل تحریم ها تولید نمی کند

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

هر چند استقبال زیادی از این خودرو صورت نگرفت اما ساینا به واقع ارزان ترین گزینه اتوماتیک بازار بود که می توانست برای بسیار مناسب باشد. اما ظاهرا مشکلات بوجود آمده بدلیل تحریم ها ، باعث قطع همکاری سایپا با این کمپانی اتریشی گردیده و دیگر این شریک خارجی  قادر به تحویل این جعبه دنده به سایپا نمی باشد. از همین رو طبق گفته مسئولین غرفه سایپا در نمایشگاه خودروی تهران، تا بر طرف شدن مشکلات ناشی از تحریم امکان تولید ساینا اتوماتیک وجود نخواهد داشت. در نتیجه باید تا مدت نامشخصی با ارزان ترین گزینه اتوماتیک بازار خداحافظی نمود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

قابل ذکر است طبق قوانین بین الملی و همچنین  توافقنامه برجام تمامی شرکت ها به غیر از شرکت های آمریکایی مجاز به همکاری با ایران هستند اما اروپایی ها این روزها برخلاف ظاهرشان با تحریم های آمریکا همسو شده اند و از همکاری با خودروسازان ایرانی سر باز می زنند.

سایپا در سال جاری برای اولین بار نسخه ساینا اتوماتیک را به بازار عرضه نمود. این خودرو از همان پیشرانه تیبا استفاده می کند که در نسخه اتوماتیک با یک جعبه دنده CVT ساخت کمپانی پانچ اتریش ترکیب شده بود.در تصاویر فوق که در غرفه سایپا یدک واقع در نمایشگاه خودروی تهران 97 گرفته شده است اتکیت شرکت سازنده آن یعنی پانچ کاملا مشخص است.

ساینا اتوماتیک

ساینا اتوماتیک

سایپا در نمایشگاه خودروی تهران به منظور نمایش توانمندی های خود یک نسخه از پیشرانه تیبا را  به همراه جعبه دنده اتوماتیک CVT در غرفه مگا موتور از زیر مجموعه های خود به نمایش گذاشته بود اما با توجه به توضحیات ارائه شده باید تا برطرف شدن مشکلات تحریم ها با این جعبه دنده اتوماتیک خداحافظی کرد.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
saeed alizadeh

شرکت پانچ بلژیکی هست نه اتریشی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)