حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هارد 16 ترابایتی توشیبا رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | حافظه‌های ذخیره‌سازی

گویا هر ساله قرار است که هاردهای حجیم تری را شاهد باشیم. البته اگر صحیح تر بخواهیم بگوییم، حافظه داخلی دیسکی (HDD) حجیم تر. امروز اما نه در نمایشگاه CES 2019 بلکه در آلمان، هارد 16 ترابایتی توشیبا رسما معرفی شده است و در ادامه با هم با آن آشنا خواهیم شد، با ترنجی همراه باشید.

توشیبا این شرکت بزرگ ژاپنی هارد دیسک‌های جدید خود را در شهر دوسلدورف آلمان معرفی کرد که دارای ۱۶ ترابایت حافظه‌ی داخلی هستند. هارد‌های یاد شده از سری MG08 خواهند بود و بنابر ادعای شرکت توشیبا، بیشترین حافظه‌ی داخلی را در بین همه‌ی هارد درایو‌های کنونی صنعت الکترونیک ارائه خواهند داد. سیگیت و وسترن دیجیتال دو شرکت بزرگ دیگر تولید کننده‌ی هارد درایو‌ها اخیرا به ترتیب در حال کار روی تکنولوژی‌های HAMR و MAMR بوده‌اند.

هارد 16 ترابایت

هارد 16 ترابایت

MG0 حدود 30% بیشتر از درایو‌های ۱۲ ترابایتی امروزی فضای داخلی دارد که این مقدار ۱۴ درصد بیشتر از مدل‌های قبلی است. هارد دیسک‌ها با بیشتر اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌ها همخوانی دارند و طوری طراحی شده‌اند که بتوانند عملیات خواندن و نوشتن را به طور کامل به صورت ابری و غیر ابری به انجام برسانند.

این هارد 16 ترابایتی توشیبا سرعت چرخی ۷۲۰۰ دور در دقیقه را دارد و می‌توانند تا ۵۵۰ ترابایت به طور سالانه حجم کار داشته باشند. علاوه بر این هارد‌های یاد شده ۲.۵ میلیون ساعت میانگین زمانی بین دو خرابی دارند که نشان دهنده قابل اعتماد بودن آن هاست. بهره‌مندی از ۵۱۲ Mib بافر کش و امکان استفاده به صورت SATA یا SAS از دیگر ویژگی‌های این هارد به شمار می‌رود.

توشیبا بر این باور است که این دیسک‌ها می‌توانند پراکندگی بیش از حد داده‌ها را که سال‌های اخیر شاهدش بودیم کاهش دهند. انتظار می‌رود این هارد‌ها در سه ماهه‌ی ابتدایی سال میلادی ۲۰۱۹ وارد بازار شوند. اما توشیبا هنوز قیمت آن‌ها را اعلام نکرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هارد 16 ترابایتی توشیبا برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

ژاپن چه میکنه یکی دوسال دیگه فکنم اندازه یه قوتی کبریت بشه هه ما هم گیر اینیم که اول پای چپ رو بزاریم یا راست بریم دستشویی.

siavash-t

یا خدا!

CAPCOM

عالیه اما ای کاش همه شرکتا رو ارتقای حافظه ssd تمرکز کنن بخاطر سرعت ببشتر و اطمینان بیشتر خرابیه کمتر ابعاد کوچکترو غیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)