حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو تلویزیون جدید سونی Z9G 8K و A9G رسما معرفی شدند

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | سونی

همانطور که کنفرانس سونی CES 2019 دیدیم، دو تلویزیون معرفی شد که دستگاه های جذابی هستند. دو تلویزیون جدید سونی Z9G 8K و A9G رسما معرفی شده اند و در ادامه با هم می خواهیم درباره آن بیشتر صحبت کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کنفرانس سونی در CES 2019 تلویزیون های سری مستر (Master) را با دو مدل بزرگ Z9G 8K و A9G 4K OLED به روزرسانی کرده است. Z9G 8K در دو مدل ۸۵ و ۹۸ اینچی عرضه خواهد شد اما A9G که OLED است در سه سایز ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی از راه می رسد.

تمامی این مدل ها به پردازنده تصویر X1 Ultimate مجهز می شوند که به لطف الگوریتم هوشمند شناسایی و تحلیل اشیاء در تصویر، جزییات دقیق و کنتراست فوق العاده ای را به نمایش خواهد گذاشت.

تلویزیون ۲۰۱۹ سونی

تلویزیون ۲۰۱۹ سونی

سونی Z9G نخستین تلویزیون سونی با رزولوشن 8K است و این شرکت برای بهره گیری کامل از ۳۳ میلیون پیکسل آن به تعداد زیادی از فناوری های نوین متوسل شده که شامل قابلیت Backlight Master Drive با ماژول های فوق متراکم LED می شود که با کنترل مجزای آنها می توان تصاویر مشکی عمیق و سفید درخشانی را تولید کرده و به کنتراست بسیار بالایی دست پیدا کرد. برای بهینه سازی این بک لایت از Dynamic Range PRO استفاده شده که با کمترین مصرف انرژی عمل می کند.

سونی مدعی دستیابی به الگوریتمی است که از طریق دیتابیس ویژه و با بهینه سازی محتوای 4K  کیفیتی نزدیک به 8K را ارائه می کند. این دستگاه به چهار اسپیکر مجهز شده که برای ایجاد افکت های هماهنگ با هم کالیبره شده اند. دو واحد از این اسپیکرها در بالا و دو واحد در پایین پنل تعبیه شده اند.

تلویزیون ۲۰۱۹ سونی

تلویزیون ۲۰۱۹ سونی

در تلویزیون سونی A9G OLED می بینیم که این دستگاه به تعداد پیکسل و رزولوشن خلاصه نشده و همه چیز به کیفیت تصویر ارتباط پیدا می کند. همانطور که می دانید پنل های اولد به خودی خود از کنتراست بالا، رنگ مشکی عمیق و زاویه دید بسیار گسترده ای بهره می برند؛ به همین خاطر ژاپنی ها بیشتر روی طراحی تمرکز کرده اند.

هردو مدل مذکور از IMAX Enhanced، دالبی ویژن/اتموس و اندروید تی‌وی بهره می برند. سیستم عامل این تلویزیون ها به اوریو به روز شده که کارایی بهتری را حین استفاده از اپ ها به ارمغان خواهد آورد.

هنوز درباره قیمت تلویزیون های جدید سونی اطلاعی نداریم اما انتظار قیمت ارزان از آن نداریم. نظر شما درباره فناوری دو تلویزیون جدید سونی Z9G 8K و A9G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

سونی با اختلاف بهترین LCD و OLEDهای دنیارو داره چه تو قسمت TV و چه موبایل. کلی مقایسه ساید بای ساید هم تو یوتیوب هست که اینو تایید میکنه.الان یکی میاد میگه LGبراش پنل میزنه ولی باید بگم که مهم خروجی تصویره که سونی رقیب نداره

Rog_Pc_Gamer

خروجی تصویر‌مهمه دیگه اره؟
پس‌خوب شد یاداوری کردی سایت rtings که صفحه c8 رو از a1e سونی بهتر دونسته
الان حتما میخوای بگی‌ rtings هم شد جیره خور الجی؟ 😂😂😂

علی شیخ زاده

بهترین های دنیا؟😑
منطقی حرف بزنید

CAPCOM

دوسته من کی گفته الجی براش میزنه هرکی این حرفو بزنه یعنی بویی از دنیای تکنولوژی نبرده دوستان پنلهای شرکت سونی توسط شرکت Japan display تولید میشه که کاملا انحصاری بوده و ربطی به الجی دیسپلی نداره تنها مشکله سونی در صنعت تلویزیون قیمت بسیار بالای محصولاته وگرنه دراین زمینه چیزی کم نداره مخصوصا در قسمت رفرش ریت تلویزیون های سونی حرف اول رو میزنن
شاید باورتون نشه اما اولین تلویزیون های صفحه تخت یا نیمه تخت یا فلت درزمان تلویزیون های crt متعلق به سونی بودند
اما باید بگم که الجی ام در این زمینه پیشرفتهای زیادی داشته که واقعا قابل تحسین
من خودم شخصا با اندروید تی وی و وب او اس کار کردم که متاسفانه اندروید تی وی هیچ وقت به پای web os نمیرسه بعدش تایزن سامسونگه که اونم خیلی خوب بهینه شده
سیستم عامل الجی مثله کره روی تلویزیون اجرا میشه انگار که این os آفریده شده فقط برای تلویزیون پره از امکانات و جلوه‌های بصری

Rog_Pc_Gamer

تو سایت oled info نوشته ساخت الجی دیسپلی هست بعد میگین ساخت الجی نیست؟ 😐😐😐 اها ال سی دی هاشو یه چیزی ولی اولداش همش یا اکثرش ساخت الجی دیسپلی هست
و بقیه حرفاتونم فقط گذشته رو دارید توضیح میدید که همیشه میگم گذشته گذشت!
در مورد رفرشم والا الان بالارده های الجی 120 هرتزن نمیدونن منظورتون از پیشرو بودن تو رفرش ریت صفحه چیه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)