حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیت‌الله علم‌ا‌لهدی: دولت موافق فیلتر تلگرام نبود

نوشته

5 سال قبل | 20 دیدگاه | اخبار داخلی، پیام رسان

فیلترینگ تلگرام تاثیرات متفاوتی روی کاربران و بازار داشت. پس از دور اول فیلترینگ تلگرام در گزارشی خواندیم که فیلترشکن سایفون پس از فیلتر اولیه تلگرام به میزان دو برابر بیشتر روی دستگاه کاربران باقی مانده است. از دیگر تاثیرات را می توان افزایش استفاده از فیلترشکن های نامعتبر سبب به خطر افتادن امنیت کاربر، فیلترینگ شبکه پر مخاطب ۴۰ میلیونی باعث اختلال گسترده در شبکه اینترنت کشور و البته خیلی از کسب و کارها در تلگرام کم‌رنگ تر شدند. امروز آیت‌الله علم‌ا‌لهدی می گوید که دولت موافق فیلتر تلگرام نبود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از آنجا که دولت موافق فیلتر تلگرام نبود، آن را بدون دقت و زمینه‌سازی لازم انجام داد که مشکلاتی نیز ایجاد شد؛ دولت انگیزه‌ای برای قبضه کردن فضای مجازی و مدیریت آن ندارد.

تلگرام علم الهدی

تلگرام علم الهدی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای سازمان فضای مجازی سراج، با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، اظهار داشت: در بسیاری مواقع که گروه‌های فعال در این فضا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم اگر یک گروه غیر ارزشی حرکتی انجام می‌دهد، چندین گروه همسوی دیگر از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان این‌که متأسفانه چنین فضایی را در بین فعالان فضای مجازی انقلابی شاهد نیستیم، ادامه داد: به‌نوعی جمع فعال فضای مجازی از نیروهای ارزشی نیاز داریم که در مقابل چنین حرکت‌هایی، اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در مورد هجمه به تریبون‌های نماز جمعه، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «تریبون نماز جمعه، تریبون انقلاب است که باید مردم را به استکبارستیزی و شناخت دشمن توجه دهد»، این جایگاه با سیاست برخی همراه نیست از این‌رو به توطئه رو آورده‌اند تا این جایگاه تضعیف شود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در فعالیت‌های رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند مهربانی، صمیمیت، نرمش و ارتباط صمیمی با مردم به‌عنوان تنها ارزش امام‌ جمعه مطرح شود که متأسفانه برخی رسانه‌های خودی نیز در این دام گرفتار شده‌اند.

وی با بیان این‌که صداوسیما نیز به خاطر برخی ملاحظات مجبور به ادامه دادن این خط است، افزود: با وجود این‌که رهبر انقلاب چنین نگاهی به تریبون نماز جمعه دارند، مجموعه‌های رسانه‌ای، اولویت را از جنبه دیگری منعکس می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اقدامات بدون برنامه در مواجهه با معضلات فضای مجازی از سوی نهادهای مسئول اشاره و خاطرنشان کرد: باید با سلسله اقدامات و برنامه‌ریزی‌های حساب شده با معضلات فضای مجازی روبه‌رو شویم تا فیلتر کردن تنها راه چاره نباشد که آن نیز به شکل ناقص و اشتباه اجرا شود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: از آنجا که دولت موافق فیلتر تلگرام نبود، آن را بدون دقت و زمینه‌سازی لازم انجام داد که مشکلاتی نیز ایجاد شد؛ دولت انگیزه‌ای برای قبضه کردن فضای مجازی و مدیریت آن ندارد.

وی در رابطه با فعالیت‌های نرم‌افزاری سازمان سراج و تولیدات نرم‌افزاری مبتنی بر موبایل این مجموعه گفت: در تولید اپلیکشین‌ها تنها به محتوا و پیام توجه نکنید، علاوه بر اهمیت این موضوع، طرح‌ها را به‌عنوان طرح اقتصاد دیجیتال دنبال کنید.

نظر شما چیست؟ فیلترینگ تلگرام چه زمانی کامل می شود؟ وقتی که تلگرام طلایی و هاتگرام فیلتر شود؟ وقتی فیلترشکن ها هیچ وقت کار نکنند؟ وقتی اینترنت به کلی قطع شود؟!

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

میشه در مورد تکلنولوژی پست بزارید؟

chalton

دوست عزیز علم الهدی هم جزو تکنولوژی حساب میشه.
سخت افزار

CAPCOM

مردم از خنده 😂😂😂😂😂

CAPCOM

خسته نباشی آقای عطایی من یک لحظه آخوند علم الهدی رو تو ذهنم یک سخت افزار الکترونیکی فرض کردم بهمین خاطر خندم گرفت وگرنه ایرادی نگرفتم

Ashiba

دولت نگو پشمک بگو

chalton

درضمن خبرهای دزدی هواوی و BOE رو کل سایت های خارجی و ایرانی از جمله همین سایت گذاشتن بعد یه عده بچه ترول که هنوز ا… رو از گوشت کوبیده تشخیص نمیدن میان میگن دروغ میگی،ایشالا سنتون که بره بالا این مطالب هم براتون قابل دَرک میشه،یه عده کودن وقتی میشن طرفدار برند چینی همین میشه دیگه.

Arrow

کودن کسیه که بو تو ادب یاد داد وگرنه ایقدر تو فضای مجازی عقده گشایی نمیکردی سرطان کم کم از این سایت هم میندازنت بیرون

CAPCOM

این روباهها واقعا درمورده مردم چی فکر کردند که میان ایقدر گستاخانه در مورده کاری که خودشو دورو وریهاش انجام میدن چنین راحت به دروغ سخن میگن واقعا متاسفم براشون آخه ریا تا چه اندازه
فکر نکنم کسی به حرفای اینا توجه کنه
مردم بیدارن میبینن که داره چی به سرشون میاد درحالی که هر روز سخت افزارها و نرم افزارهای متنوع تو دنیا تولیدو معرفی میشه اما مردم ما هرساله به یک بهانه از اونا محروم میشن دیروز بعداز اوج فیلترینگ پروکسیهای تلگرام بود من هر نیم ساعت یکبار پروکسی عوض میکردم که بتونم ترنجی رو دنبال کنم مگه ما تو تلگرام چه ضرری به ارزشهای انقلاب و امام رسوندیم
واقعا متاسفم که در چنین کشوری زندگی میکنم که سران مملکت کاری به ضرر مردم انجام میدن و بعدش میان میگن ما مخالف
اونکار بودیم
آقای وزیر ارتباطات که حتی نمیتونه عینکشو رو چشش نگهداره ام هربار میاد میگه قرار فلان برنامه فیلتر بشه وبا اینکارش نشون میده که هیچ قدرت و ارزشی دراین میان نداره

silver30

اقای عطایی عزیز مخاطباتو با این خبر کم نکن.خبر ندارید راجب اینا خبر نذارید.اخبار کمتر ولی با کیفیت بهتر از اخبار زیاد و بی کیفیته.ادم یجوری میشه این اخبارو میشنوه.

CAPCOM

من خودم با مقایسه ای که کردم متوجه سرعت ترنجی شدم واقعا عالی
خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوان

ahmad

کسی میدونه این آقا گوشیش چیه؟

CAPCOM

دوسته من اینا بچه هاشونو برای تحصیل وکار فرستادن آمریکا گوشیهاشونم آیفون
بعد هرروز خواستار نابودیه آمریکای جهانخوارند
توروخدا ببین یک ملت چطور از دولتش بیزاره بعضی ها میان اینجا حرف دلشونو میزنند بعضی ها با سکوت اعتراض میکنند اما اینا همه نشون میده، تنفر یک ملت رو

Amin

کار؟!مگه اینا کار میکنن؟خون ملتو تو شیشه کردن تمام پولای مملکتو خوردن احتیاجی به کار کردن ندارن کار واسه بدبخت بیچاره هایی مثل ماست نه اینا امیدوارم زنده باشم و ببینم نابود شدن اینا رو

Sajad_k

خبر جالبی بود ولی از آدم جالبی نبود

HM-Royal

یا رب روا مدار گدا معتبر شود … این فوقش باید Santa Claus میشد

Ali.v

بعد از اینکه فیلتر کردند آمدند و گفتن که مخالف بودیم.
به چه علت؟آروم کردن مردم؟شاید!
اینهمه بزرگان کشور عزیزم مخالف فیلتر کردن بودن ولی نتونستن با یک دادستانی که کارش اجرای قانونه نه قانون گذار،مقابله کنن.
واقعا جالبه،امیدوارم گول این حرفارو نخوریم و واقعیتارو ببینیم.
دشمن میلیونها راه سیاسی بلده برای ضربه زدن به کشور،اما از نظر شما مهمترینش تلگرامه!!
من دیگه حرفی ندارم.
اینترنتم قطع کنید دیگه رسما بمیریم نفس نکشیم

MohammadFarhaadi

عامل نودو نه درصد مشکلات مملکت!اومده در مورد تکنولوژی نظر هم میده.یاد رییس بانک مرکزی دوره رییس جمهور قبلی افتادم که برای نصیحت و گرفتن راهکار رفته بود پیش یکی از حضرات بالای صد سال طرف هم با اعتماد به سقف یه سری راهکار گذاشت جلوی پاش ولی هنوزم که میری بانک احساس میکنی سر گردنست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)