حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم تشخیص چهره لیزری سونی در سال ۲۰۱۹ ارایه خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | سونی

این روژها راه های احراز هویت پیشرفت چشمگیری داشته و بیشتر شرکت‌ها درصدد افزایش هرچه بیشتر و بهتر کارایی آن‌ها هستند. به نظر می‌رسد شرکت سونی، خلاقیت شگفت‌انگیزی را در سیستم احراز هویت در اواخر سال 2019، رقم خواهد زد. امروز خبر می رسد که سیستم تشخیص چهره لیزری سونی در سال ۲۰۱۹ ارایه خواهد شد و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

هفته پیش مدیر بخش سنسورهای سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد فصلی جدید در توسعه و تولید سنسورهای سه‌بعدی ایجاد کند که در هر دو بخش پشت و جلوی گوشی تعبیه خواهند شد. احتمال اینکه بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تولید موبایل ها هم از این تکنولوژی جدید استفاده کنند، زیاد است.

آقای یوشیهارا می‌گوید:

دوربین‌ها، گوشی‌های هوشمند را به معنای واقعی متحول کرده‌اند و باید بگویم با توجه به آنچه من تابه‌حال از آن‌ها دیده‌‎ام، همین عملکرد توسط سنسورهای سه‌بعدی نیز به وقوع خواهد پیوست.

 

علاوه بر کاربردهای بسیاری که می‌توان برای این سنسورهای سه‌بعدی متصور شد، مهم‌ترین و ملموس‌ترین کاربردها در احراز هویت از طریق چهره است. شرکت سونی، این اطمینان را به کاربران می‌دهد که این تکنولوژی جدید، بسیار قابل‌اعتمادتر و دقیق‌تر از سیستم face id، در محصولات اپل خواهد بود.

در روش قبلی احراز هویت که در گوشی‌های هوآوی و شیائومی استفاده شده، نقاطی در بازه نور نامرئی به چهره فرد تابانده شده، سپس میزان تغییرات تشخیص داده می‌شود، سپس سیستم، اطلاعات دریافتی را با اطلاعات چهره فرد ذخیره شده در دستگاه، تطبیق می‌دهد. در تکنولوژی جدید ایجاد شده توسط سونی، اشعه‌های لیزری تابانده شده و سپس زمان بازگشت آن‌ها به دستگاه هوشمند، اندازه‌گیری می‌شود، سپس برحسب آن، اطلاعات تطبیق داده می‌شود. این دقیقاً همان روشی است که خفاش‌ها برای مسیریابی‌های خود استفاده می‌کنند.

سیگنال‌های لیزری سیستم تشخیص چهره لیزری سونی حتی از فاصله ۵ متری هم می‌توانند چهره را تشخیص دهند. همچنین از این فناوری می‌توان در زمینه‌های مختلف، غیر از گوشی‌های هوشمند نیز استفاده کرد؛ برای مثال فناوری‌های خودروهای خودران و هوشمند، پهپادها، ربات‌های متحرک و بسیاری موارد دیگر.

این حسگرها، در تابستان سال ۲۰۱۹ به تولید انبوه خواهند رسید و احتمالاً اواخر سال ۲۰۱۹، بسیاری از پرچم‌داران از این فناوری بهره خواهند برد.

نظر شما چیست؟ سونی می تواند یک بخش حیاتی دیگر از موبایل های ما را عهده دار شود؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hadiii

سونی سلطان تکنولوژی!

Dariushrd

توی پرچمدار نیمه دومش استفاده میکنه…شایدم تو گوشی منعطفش…بی صبرانه منتظر گوشیای ۲۰۱۹ اش هستم

نیما عرفانی

(در روش قبلی احراز هویت که در گوشی‌های هوآوی و شیائومی استفاده شده، نقاطی در بازه نور نامرئی به چهره فرد تابانده شده، سپس میزان تغییرات تشخیص داده می‌شود، سپس سیستم، اطلاعات دریافتی را با اطلاعات چهره فرد ذخیره شده در دستگاه، تطبیق می‌دهد. در تکنولوژی جدید ایجاد شده توسط سونی، اشعه‌های لیزری تابانده شده و سپس زمان بازگشت آن‌ها به دستگاه هوشمند، اندازه‌گیری می‌شود، سپس برحسب آن، اطلاعات تطبیق داده می‌شود.)
یعنی در آنِ واحد فرآیند محاسبه و تشخیص رو انجام میده که نقش مهمی در سرعت و دقت داره . اما برام جالبه که بدونم اشعه های لیزری رو چجوری بر صورت فرد میتابونه ، چون نسبت به مدل های فعلی که از مادون قرمز استفاده میکنن ، اشعه ی لیزر قوی تره به خاطر همین از فواصل بیشتر هم جواب میده و شاید مثل مادون قرمز نامرئی نباشه و نورش مشخص بشه .احتمالش هست به مرور برای چشم کاربر عوارضی رو به همراه داشته باشه که اثباتش به زمان نیاز داره. اما کلیت ماجرا مثبت عرض یابی میشه.

نیما عرفانی

یه مورد دیگه ای که الان بهش دقت کردم و ذهنمو درگیر کرده اینه
استفاده از این سنسور و این قابلیت به چه میزان فضا نیاز داره؟( آیا از فضای مورد نیاز در نمونه ی ناچ گوشی های اپل و هواوی میت ۲۰ پرو کمتره؟) و شاید نشونه ای باشه از اینکه سونی ، حاشیه ی بالایی پرچمدارای آیندش رو کاملا حذف نکرده( البته براساس رندرها) چون میخواد از این سنسور استفاده کنه.

amer

سلام جناب یوشیهارا واقعا این صحبت جنابعالی (دوربین ها گوشی ها را متحول ساختن)باید با جوهر طلا نوشت و قاب دفتر تک تک مدیران شرکت های سازنده موبایل بشه.واقعا گوشی بدون دوربین مثل ادم بدون روح هست

Jahandar

تو از چالتونم حال بهمزن تری 🤢🤢🤢😷😷😷

amer

به این میگن ابداع و نواوری.تشخیص هویت به این میگن فیس ایدی اپل مپل و اثرانگشت زیر نمایشگر دقت و سرعت این 3بعدی لیزر ندارن.امسال سال SONYاین گوی و این میدان

نیما عرفانی

از اون جایی که سونی همیشه بهترین سنسورهاش رو به شرکت های دیگه میفروشه و خودش از سنسورهای دیگه استفاده میکنه، به نظرم این تکنولوژی رو اول اپل و سامسونگ و هواوی به کار میبرن بعدش سونی در محصولات خودش استفاده می‌کنه. اما از نیمه ی دوم ۲۰۱۸ مدیرعامل سونی تغییر کرده و با مسیر دیگر شرکت ها همسو شده و سیاست جدیدی رو شروع کرده ، احتمالش هست در پرچمدارهای آتی الخصوص دیوایس منعطفش این قابلیت رو به کار ببره

amer

حال کردم با این گفته جناب فقید و ارجمند یوشیهارا که میگه فیس ایدی اپل سرعت و دقت لازم نداره.صدای طبل جنگ دراگون اتشین400000میشنوم بای فیس ایدی

Sadeghh

امیدوارم همونطور که به نظر میاد، واقعا سال 2019 برای سونی سال خوبی باشه

علی شیخ زاده

خفاش با ایجاد صدای فراصوت و محاسبه زمان برخورد صدا به اجسام و موجودات اطراف و بازگشت صدا به خودش فاصله اندازه و مختصات اطراف رو بسیار سریع بدست میاره.
این کار خفاش عالیه و عالی تر الهام گرفتن سامورایی ها از طبیعت و خفاش هاست😃
بسیار ایده جذابی خواهد بود
امیدوارم سونی انقدر خوب بشه که دوباره برگردیم به سونی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)