حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علت بو بد در تهران مشخص نیست

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی

در حالی که شهروندان بسیاری در تهران از استشمام بویی ناخوشایند خبر داده‌اند، از قول یک مقام فرمانداری تهران نوشته شده است که از نظر این نهاد گزارش‌های منتشرشده درباره بوی بد در تهران درست نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم علت بو بد در تهران چیست؟

غلامحسین آرام، معاون فرمانداری تهران، گفته است: “از بسیاری نقاط گزارش گرفتیم، اما بویی احساس نشده است. در حال حاضر در شرق و مرکز تهران که ما حضور داشتیم، بوی خاصی وجود نداشت.”

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، آخرین گزارش‌ها از اقدامات انجام‌شده برای بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران را تشریح کرد.

احمد صادقی درباره اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان مدیریت بحران برای یافتن منشأ بوی نامطبوع در تهران، اظهار کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نماینده‌ای داشته یا از طریق خطی ویژه با نماینده این سازمان‌ها در ارتباط مستقیم هستند که ما نیز بلافاصله بعد از دریافت گزارش‌هایی از استنشاق بوی نامطبوع در چند نقطه از تهران، از تمامی این سازمان‌ها خواستیم در حوزه وظایف خود بررسی‌های لازم را انجام داده، گزارش آن را به ما اعلام کنند.

وی با بیان این‌که در مرحله نخست، پیگیری کردیم که آیا این حادثه مورد مسمومیت یا آسیب بدنی داشته یا خیر، اظهار کرد: خوشبختانه گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که حتی یک مورد مراجعه به مراکز درمانی به دلیل استنشاق این بوی نامطبوع و مسمومیت ناشی از آن، وجود نداشته است.

وی با اشاره به بررسی‌های دیگر اظهار کرد: در گزارش‌های دریافتی مشخص شد که این بو نه مربوط به نشست گاز شهری بوده و نه ربطی به فاضلاب داشته است. همچنین منشأ این بو مربوط به پسماند نیز نبود.

صادقی درباره این‌که گفته شده یکی از ایستگاه‌های مترو سبب این بو شده است، گفت: یکی از اولین دستگاه‌هایی که درباره منشأ این بو از آن‌ها سوال کردیم، شرکت مترو بود که آن‌ها به ما اعلام کردند که منشأ هیچ بویی از ایستگاه مترو نبوده است.

بو بد تهران

بو بد تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این‌که سازمان‌های مرتبط با محیط زیست می‌توانند این مساله را بررسی کنند، اظهار کرد: در حال حاضر این بو در هیچ نقطه از تهران دیگر به مشام نمی‌رسد و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

منشا بو بد تهران زیست محیطی است

سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل اظهار کرد: مدیریت بحران امشب برای تشخیص منشا بو بد در تهران تشکیل جلسه می‌دهد.

وی افزود: از اداره گاز و فاضلاب پیگیری کردیم، گزارشی از منشا بو نداشته اند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل گفت: هنوز گزارش مبنی بر اینکه بو در کدام منطقه بیشتر است به دستمان نرسیده است.

وی بیان کرد: در صورتی که منشا بو به خاطر مواد شیمیایی باشد، سازمان پدافند غیر عامل وارد کار می‌شود و در حال حاضر موضوع محیط زیستی است.

اعزام تیم‌های وزارت بهداشت به محل‌های مشکوک بوی نامطبوع

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعزام تیم‌های بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران به نقاط مشکوک به منشأ بوی نامطبوع در تهران خبر داد و گفت که، تاکنون هیچ مورد ناشی از مسمومیت بر اثر استنشاق این بو به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند.

عباس زارع‌نژاد در این‌باره گفت: پس از استنشاق بوی نامطبوع در نقاط مختلف شهر تهران، گمانه‌زنی‌هایی درباره منشأ این بو مطرح شد که در پی آن بلافاصله وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران را مامور کرد تا تیم‌های بهداشت محیط را برای بررسی منشأ این بو و انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه به این محل‌ها اعزام کند.

بو بد تهران

بو بد تهران

زارع‌نژاد افزود: در همین راستا یک تیم به پالایشگاه تهران اعزام شد که بررسی‌ها نشان داد که منشأ این بو ربطی به پالایشگاه تهران ندارد.

مشاور وزیر بهداشت با بیان این‌که تیم‌هایی نیز به منطقه کهریزک و سایت زباله‌سوزی و نیز کارخانه‌ای در محدوده جنوب‌شرق تهران اعزام شده‌اند، گفت: بررسی این تیم‌ها در این مناطق ادامه دارد و تاکنون گزارش قطعی آن‌ها منتشر نشده است.

وی درباره این‌که آیا مورد مسمومیتی ناشی از استنشاق این بو به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده یا خیر؟،  گفت: مراکز اورژانس و بیمارستان‌های ما آمادگی لازم را داشته و برای مواجهه با چنین پدیده‌هایی توجیه هستند اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ناشی از مسمومیت با این بوی بد به مراکز درمانی، پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌ها مراجعه نکرده است.

علت بوی بد در تهران مشخص نشده است/ بسیج دستگاه‌ها برای کشف علت بو

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علت بوی بد در تهران مشخص نشده است، گفت که این بو، بوی گوگرد نیست و شبیه بوی آمونیاک است.

با اشاره به پیگیری‌های خود در مورد منشا بوی بد در تهران، گفت: مسئولان حفاظت محیط زیست استان تهران گفتند از ساعت ۴ بعد از ظهر در حال بررسی مناطق مختلف هستند. آن‌ها می‌گویند آنچه احساس می‌شود بوی گوگرد نیست، بلکه بویی شبیه آمونیاک است که مشابه آن در مرکز دپوی زباله کهریزک به مشام می‌رسد.

وی افزود: هنوز علت این بوی بد مشخص نشده است و برخی دستگاه‌ها در تهران برای کشف علت بو بسیج شده‌اند.

شما آیا مشکل را در تهران حس کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی جالبه ملت دارن خفه میشن منشا بو معلوم نیس

amer

به نظرم مشکل مربوط به اب و هوا میشه.یعنی حالت وارونگی دمایی و سکون هوا و از یه طرف دود ماشین ها باعث تشدید و بوجود اومدن این بو شده

CAPCOM

من که میگم از تجمع فاضلابهای زیر زمینه که جنوب تهران بیشتر در معرض خطره زمین تهران پر موش و سوسک شده علتشم افزایش جمعیته تو این استانه الانم که باوجود مشکلاته اقتصادی مهاجرت از شهرستان ها به تهران بیش از پیش شده
تهران در حال انفجاره
بعد مسئولین میگن ما چیزی ندیدیم
نبوده
نیست
نکرده
نمیاد
خودش نرفت
به ماچه

Pouya

موش که واقعا افتضاح شده هر روز میبینم یه بار چار پنج تا یه جا دیدم!!

علی شیخ زاده

چرا این دفعه علما وارد نمیشن و نمیگن عذاب الهیه و این حرفا؟
یا نکنه عذاب فقط برای خوزستانه، کردستان و سیستانه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)