حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حدود ۴۰٪ بازدیدهای اینترنتی جعلی هستند، فیکستان!

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت

به فیکستان خوش آمدید! شاید برای من هضم عدد ۴۰٪ کمی سخت باشد اما کمی که بیشتر فکر می کنم می بینم اصلا غیر واقعی نیست. کمی که وارد عرصه اینترنت شوید و سیستم را بشناسید می بینیم که این دنیای مجازی می تواند بازدید کننده های مجازی هم داشته باشد. نه اشتباه نکنید، منظور شما نیستید، شما بازدید کننده حقیقی هستید، منظور ما ربات هاست! گفته می شود حدود ۴۰٪ بازدیدهای اینترنتی جعلی هستند و در ادامه می خواهیم کمی در این زمینه با هم صحبت کنیم، با ترنجی همراه باشید.

بازدید فیک

بازدید فیک

مجله نیویورک اخیرا مقاله جالبی منتشر کرده که در آن اعلام می‌کند بازدید جعلی اینترنتی بخش عمده‌ای از اینترنت را در اختیار گرفته است.

شرکت White Ops اخیرا از دوسرویس ارائه دهنده تبلیغات به نام‌های Methbot و 3ve شکایت کرده است. به ادعای White Ops  این دو شرکت با فریب تبلیغ کنندگان آنها را مجاب می‌کردند که تبلیغ آنها را در وب‌سایت‌های معتبر  ببینند. آنها در واقع متهم شدند که بازدیدهای جعلی اینترنتی برای مشتریانشان فراهم می‌کرده‌اند. دو شرکت تبلیغاتی اما مدعی شدند تبلیغات واقعی است و بازخوردهای خوبی روی آن صورت گرفته است.

اما بررسی‌ها مشخص کرد که تمام فعالیت‌های انجام شده توسط این سرویس‌ها مانند تعداد بازدید تبلیغ در در وب سایت‌های مختلف، فیک و غیر واقعی بوده است.

این مسئله دلیلی شد که New York Magazine به دنبال جواب این سوال بگردد: چه میزان از فعالیت‌های اینترنتی، دروغ و ساختگی هستند؟

بازدید فیک رباتی

بازدید فیک رباتی

 

۴۰ درصد از فعالیت‌های کنونی در فضای اینترنت، ساختگی و جعلی است

40 درصد از فعالیت‌های کنونی در فضای اینترنت، ساختگی و جعلی است، خبری که شاید هیچ کدام از ما از آن تعجب نکنیم.

طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، کمتر از 60 درصد فعالیت‌های اینترنتی به صورت مستقیم توسط انسان‌ها انجام می‌گیرد. سرویس‌های رباتی  که تحت عنوان بات‌ها ( Bots)‌ آنها را می‌شناسیم، از سال 2013 در وبسایت یوتیوب فراگیر شدند.

این فراگیری تا جایی ادامه پیدا کرد که اکثر برنامه نویسان نگران بودند که الگوریتم این بات‌ها بتواند در رفتارهای انسانی و ترافیک‌های اینترنتی انسانی تداخل پیدا کنند. در واقع آنها نگران بودند که کاربران فیک از کاربران واقعی قابل تمایز نباشند.

چه چیزی در اینترنت واقعی است؟

شیوع بات‌ها حالا در اینترنت بر کسی پوشیده نیست اما این سوال را در اذهان کاربران مطرح کرده که حالا دیگر چه چیزی در اینترنت واقعیست؟

در ماه اکتبر، از فیس بوک به دلیل بزرگنمایی تعداد کاربرانی که برای تماشای ویدیوها در این پلت فرم وقت می‌گذراند، شکایت شد. طبق اعلام وال استریت ژورنال، فیس بوک دردفاع ادعا کرده بود که ارقام اشتباه مربوط به این آمار را به صورت سهوی منتشر کرده است. در نتیجه، آمار و ارقام منتشر شده می‌تواند جعلی و فیک باشد.

در گزارش منتشر شده همچنین به سرویس‌های «جذب کلیک» اشاره شد، سرویس‌هایی که در ازای دریافت مبالغی، تعداد مشاهده یا بازدید( به اصطلاح کلیک) پُست‌ها را تضمین می‌کرد. اما حقیقت این است که این بازدید جعلی اینترنتی و مشاهده‌ها اکثرا توسط بات‌ها انجام می‌شد و خبری از مشاهده‌های واقعی توسط کاربران انسانی نبود.

همین مسئله یوتیوب را بر آن داشت تا اقدامات جدیدی در راستای شناسایی اکانت‌های «اسپم» و کاربران فیک انجام دهد. پس کاربران و بازدیدهای آنان نیز می تواند جعلی و دروغ باشد!

اتفاقات پیرامون شرکت کمبریج آنالیتیکا ثابت کرد که گروه‌های سیاسی تمایل زیادی به خرید اطلاعات کاربران از شبکه‌های اجتماعی دارند تا بتوانند با استفاده از آنها، در دنیای سیاست جلب توجه کنند. در اینجا ثابت می‌شود که دنیای سیاست نیز در اینترنت می‌تواند دروغ و جعلی باشد.

حتی خود ما می‌توانیم جعلی باشیم

بله بازدید جعلی اینترنتی می‌تواند شامل خود ماه هم باشد وحتی خود ما هم می‌توانیم جعلی باشیم. این روزها برخی از کاربرها حتی در کوچک‌ترین و بی ارزش‌ترین بازی‌های آنلاین نیز تقلب می‌کنند تا نتایج آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به بقیه ثابت کنند که خیلی باهوش هستند!

خیلی از کاربران تنها برای دریافت لایک از دیگران، عکس فرزند خود را به اشتراک می‌گذارند و می‌گویند که خیلی به آنها افتخار می‌کنند! حتی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پُستی که واقعا خوشتان نیامده را تنها به دلیل حرف دیگران یا منافع مختلف، لایک کرده باشید.

کاربر در باتلاق «جعلی-گرایی» اسیر می‌شود

البته ممکن است که این واقیت درباره همه کاربران صدق نکند اما به نظر می‌آید که با گذشت زمان، تعداد بیشتر و بیشتری کاربر در باتلاق «جعلی-گرایی» اسیر می‌شوند، باتلاقی که توسط اینترنت و به خصوصی شبکه‌های اجتماعی خلق شده است.

در  پایان گزارش New York Magazine آمده است:« آنقدر اخبار، اطلاعات، فعالیت‌ها،  یا کاربران جعلی و دروغین در اینترنت زیاد شده که گویا باید برای آنلاین بودن، ساختگی و فیک بود یا اطلاعات اشتباه و دروغین منتشر کرد و باید دروغ گفت و تقلب کرد یا بی عاطفه و بدبین بود.

برای درست کردن این وضعیت، باید تغییرات فرهنگی و سیاسی در در سیلیکون ولی و حتی در سرتاسر دنیا اعمال شود. این انتخاب تک تک کاربران است که تغییر را اجرایی کنند. در غیر این صورت ماهم درست مانند بوت‌ها، کلیک‌های جعلی، سایت‌های جعلی، کامپیوترهای جعلی و در آخر به انسان‌های جعلی تبدیل خواهیم شد.

متاسفانه ربات ها آنقدر قوی شده اند که کار را برای شناسایی سخت کنند، این موضوع حتی در شبکه های اجتماعی نیز به وفور دیده می شود. نظر شما درباره این پدیده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

بازدید های تلگرام و تعداد کاربران عضو در کانال ها یا گروه ها فیک هستن همینجور داخل محصولات گوگل و فیسبوک و امازون و اپل و………..

علی شیخ زاده

چند وقت پیش دوستم میخواست به حساب یه پیج بزرگ اینستا ( ۱۱۸k ) پول واریز کنه که پیجشو شات و تبلیغ کنه رفتم چک کردم دیدم تمام فالوور و لایک های اون پیج جعلی هستن هرچی به دوستم گفتم جعلیه گوش نکرد پولو واریز کرد کلا ۱۲ تا فالوور جذب کرد که تازه مشخص نیست اون ۱۲ نفر هم از اون تبلیغه بدست اومدن یا نه.
خلاصه گول اینجور پیج ها رو نخورید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)