حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فشن شو AR در ایران: واقعیت افزوده یا واقعیت حذف شده؟

به خوب و بد بودن یا صحیح و غلط بودن اعتقادات کاری نداریم، شخصا به این معتقدم که هیچ چیز خوب و بد نیست و بستگی به شرایط و نگاه و n فاکتور دیگر می توان آن ها را تفسیر کرد. در بحث مد و لباس و استفاده کردن از مدل های خانم محدودیت های مربوط به حجاب وجود دارد و حالا به نظر می رسد با استفاده از فناوری واقعیت افزوده یا همان AR قرار است این موضوع به نوعی مدیریت شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا فشن شو AR در ایران را با هم ببینیم.

فشن شو AR در ایران

 

 

ویدیو گزارش در شبکه RT

هر چند اگر درباره فشن شو AR بخواهیم در وب جستجو کنیم مواردی متفاوت را می بینیم که اساسا یک معنی دیگر وجود دارد اما به هر حال نوآوری در زمین فشن شو با توجه به مواردی که ما به سبب حجاب داریم رخ داده و بر مبنای فناوری AR است. ما خیلی به مباحث محدودیت ها و پاک کردن صورت مسئله یعنی “زن” از فشن شو “زنانه” کار نداریم چون در سواد ما نیست، ما بیشتر درباره فناوری AR می خواهیم صحبت کنیم، آیا این فناوری AR است؟

به ویکی‌پدیا مراجعه می کنیم تا یک تعریف کلی از واقعیت افزوده ببینیم:

واقعیت افزوده (به انگلیسی: Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌است. در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه‌ساز، دنیای واقعی را کاملاً شبیه‌سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

احتمالا منظور آن ها از فشن شو AR این است که همان عضو زنده حانم از درون لباس حذف شده است

در حقیقت اگر بخواهیم با تعاریف ساده AR صحبت کنیم چیزی که ما می بینیم بیشتر یک نمایشگر است که در موقعیتی قرار گرفته تا به این صورت تصور شود که پشت آن نمایش داده می شود. خب اینطور نیست، یعنی چیزی مانند AR درون موبایل ها و تبلت ها که از دوربین دستگاه استفاده می کند و عنصر را به صورت زنده اضافه می کند نیست ولی احتمالا منظور آن ها از فشن شو AR این است که همان عضو زنده حانم از درون لباس حذف شده است.

واقعیت افزوده در اینجا در حقیقت واقعیت حذف شده است!

در حقیقت آن طور که در این ویدیو فشن شو AR ایران مشخص است، چیزی به صورت زنده به فضا اضافه نمی شود و واقعیت افزوده در اینجا در حقیقت واقعیت حذف شده است! این در صورتی صحیح است که درون لباس هیچ مدلی وجود نداشته باشد و لباس روی بدن مجازی تصویر شده باشد و سپس این ویدیو به نمایش گذاشته شود تا این به نوعی AR یا واقعیت افزوده باشد.

نظر شما درباره این ادعا و این عنوان برای حرکت انجام شده چیست؟ آ … لطفا از نظر فناوری!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

AR برای سانسور خخخخ

ronin

تیترو‌ نمیخوندم ویدیو رو‌میدیم فک میکردم فشن شو دنیای ارواحه
یعنی چه اخه این:/

CAPCOM

پیشرفت قابل توجه در جهان اسلام برای صرفه جویی در مصرف خواهران مدل
استغفرالله برادر شرم کنید VR شم سبب گناه است
فقط دوسدارم یه نارنجک بندازم تو اون جمعی که دارن فیلمبرداری میکنن
بدبختا ببینید دنیا به کجا داره میره شما فقط تو فکر حلال و حرام هستید
ببخشید نتونستم خودمو کنترل کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)