حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردرآمدترین شغل های دنیا

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | تجاری

مشخصا درآمد بالا این روزها دغدغه هرکسی است که به شغل یا کاری مشغول است. همه ما تلاش می‌کنیم تا موقعیت‌های شغلی بهتری پیدا کنیم. در این میان اما برخی مشاغل درآمدهای بیشتری دارند. برخی از آنها انرژی و تجربه بیشتری می‌خواهند، برخی دانش و تخصص بیشتر. در ادامه با هم در ترنجی نگاهی به مشاغل پردرآمد جهان کردیم تا شما هم با آنها آشنا شوید. امیدواریم شما هم دارای یکی از این مشاغل باشید.

پیش از آغاز این لیست پردرآمدترین شغل های دنیا دوست دارم خیلی کوتاه تجربه مختصر خود را بگویم، اگر دوست دارید در بهترین شرایط زندگی کنید، علاقه خود را پیدا کنید و به سمتش بروید. بهترین شرایط را من رضایت از کار، پیشرفت در آن و درآمد مناسب می بینیم و فکر می کنم تعریف مناسبی باشد. پس فراموش نکنید که لطفا حتما علاقه خود را پیدا کنید.

توسعه دهنده وب

توسعه دهنده وب

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌تواند به میزان حداقل 68 هزار دلار و حداکثر 125 هزار دلار درآمد کسب کند. حقوق بازنشستگی این حرفه می‌تواند حدود 55 هزار دلار باشد. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بلومبرگ سالانه 179 هزار دلار درآمد کسب می‌کنند، درحالی که همین افراد در اوراکل 73 هزار دلار درآمد دارند. در این مورد، حقوق و دستمزد افراد به شرکتی که برای آن کار می‌کنند، بستگی دارد و شرکت‌ها دستمزدهای متفاوتی پرداخت می‌کنند.

کنترل‌کننده ترافیک هوایی

کنترل کننده ترافیک هوایی

کنترل کننده ترافیک هوایی

درآمد یک کنترل‌کننده ترافیک خبره زمانی که در فرودگاه بزرگی کار می‌کند که در آن پروازهای بیشتری انجام می‌شود، بسیار بالاست. این افراد از 51هزار دلار تا 200هزار دلار یا به‌طور متوسط 138هزار و 871 دلار درآمد کسب می‌کنند. درواقع مسافرت چندین‌روزه مسافران به صلاحیت و کار این متخصصان متکی است، به همین دلیل است که با در نظر گرفتن درآمد بالا برای آنها سختی کارشان جبران می‌شوند.

مدیرفروش

مدیر فروش

مدیر فروش

درآمد یک مدیرفروش نیز ممکن است در شرکت‌های مختلف متفاوت باشد. البته در مقایسه با کنترل‌کننده ترافیک هواپیما، درآمد مدیرفروش پایین‌تر است. حداقل درآمد آنها 71هزار دلار است. البته پتانسیل کسب درآمد این شغل بسیار زیاد است، زیرا این شرکت موقعیت کمیسیون را برای افراد فراهم می‌کند. این باعث می‌شود مدیرفروش به اندازه 146هزار دلار درآمد کسب کند که نزدیک به درآمد متوسط کنترل‌کننده ترافیک است. مدیریت فروش به دلیل فرصت بی‌حد و حصر خود برای کسب حقوق و دستمزد بیشتر شغل خوبی برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود.

مدیرمالی

مدیرمالی هم تقریبا مشابه مدیرفروش است. حقوق بازنشستگی برای این حرفه حدود 76هزار دلار است که می‌تواند تا 133هزار دلار افزایش یابد. گفته می‌شود قرار است سال آینده درآمد مدیران مالی به حداقل 500/103 دلار برسد. البته حداکثر نرخ حقوق و دستمزد آنها هنوز هم می‌تواند بالاتر برود.

مهندس نفت

مهندس نفت

مهندس نفت

وقتی که صحبت درباره درآمد ورودی یا پایه به میان می‌آید، این شغل کاملا سودآور است. تا سال 2018، حقوق و دستمزد در سطح ورودی این شغل، حدود 86هزار دلار بود. به‌طور خاص، برخی مهندسان نفت در شرکت Chevron 90هزار دلار و در شرکت BP 94هزار دلار درآمد دارند. درآمد آنها گاه به 150هزار دلار هم می‌رسد.

خلبان

خلبان

خلبان

به‌طور کلی، خلبانان تازه‌کار شروع به پرواز در مسیرهای کم‌رفت‌و‌آمد می‌کنند و دستمزدشان حدود 46هزاردلار است. اگر مسافران بیشتر شده و طول مسیر پرواز زیاد شود، حقوق بیشتری کسب می‌کنند، به این معنا که تجربه بیشتر، درآمد بیشتر را در پی دارد. گفته می‌شود در سال آینده، حداکثر حقوق آنها می‌تواند بین 215هزار تا 250هزار دلار باشد.

مدیران معماری و مهندسی

معماری

معماری

افرادی که در حوزه‌های تخصصی کار می‌کنند، حدود 86هزار دلار در سال درآمد دارند. به‌طور متوسط، هردو شغل می‌توانند 118، 600 دلار دستمزد داشته باشند. اگر حقوق و دستمزد مبتنی‌بر سود باشد، متخصصان درواقع می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند. در برخی شرکت‌ها، وقتی کار با وجود بودجه پایین‌تر انجام می‌شود، پاداش‌های بزرگ به مدیران تعلق می‌گیرد. پاداش‌ها می‌تواند حقوق متوسط را به حدود 120هزار دلار افزایش دهد. حداکثر درآمد این مشاغل بدون عناصر فوق بیش از 170هزار دلار است.

دندانپزشک

دندانپزشک

دندانپزشک

این فهرست با سه متخصص پزشکی پایان می‌یابد. به‌طور معمول، تمام حرفه‌های ذکرشده نیاز به دوره‌های تحصیلی خاصی دارند اما سه موقعیت برتر نیاز به دانش و تجربه تئوری بیشتری دارند. یک دندانپزشک می‌تواند 102هزار دلار درآمد کسب کند. تا سال 2018، این متخصصان می‌توانند به‌طور میانگین 133، 780 دلار درآمد کسب کنند. میانگین حداکثر حقوق و دستمزد آنها 173هزار دلار است و می‌تواند براساس عوامل خاصی افزایش یابد.

به‌عنوان مثال، اگر دندانپزشک متعلق به کلینیک یا شرکت خود باشد، پتانسیل درآمدش بی‌حد و حصر است.

جراح می‌تواند از 250، 900دلار تا 500هزار دلار، بسته به تجربه، تخصص و مکان خود درآمد کسب کند. آنها در سال آینده می‌توانند 355، 800 دلار درآمد کسب کنند. جراحان جراحی بیشتر می‌توانند تا یک‌میلیون دلار درآمد کسب کنند.

اما یک متخصص بیهوشی در طول یک عمل جراحی یک حرفه حیاتی است زیرا اطمینان می‌دهد که ترکیب داروی مناسب به بیمار منتقل می‌شود. متوسط دستمزد آنها 351، 300دلار است که کمتر از جراحان است. مزیت جراح، حقوق و دستمزد اوست که در سال آینده 261هزار دلار است. حداکثر حقوق و دستمزد به متغیرهای بسیار بیشتر نسبت به سایر حرفه‌های پزشکی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از محل و نوع بیمارستان و نوع تسهیلات پزشکی. یکی‌دیگر از دلایل اینکه این حرفه بیشتر درآمد کسب می‌کند، نرخ‌های بیمه بالاتر در زمینه پزشکی است. جراحان با تجربه می‌توانند تا 450هزار دلار یا بالاتر، به‌خصوص اگر جراح مشهور باشند، درآمد کسب کنند.

علاقه مندی شما به کدام هنر یا حرفه است؟ فکر می کنید ۵ سال آینده کجا باشید؟ یکی از فاکتورهایی که در پاسخ به این پرسش باید در نظر بگیرید، ۵ نفر اول زندگی شماست.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

بسیار عالی بود اما از ماکه گذشت ۵ ساله آینده زیر خاکیم
البته در ایران هم مشاغل پر درآمدی نظیر اختلاس و رانت خواری وجود دارد که یکی از پر درآمد ترین مشاغل دنیا محسوب میشوند

shahin.b

دکتر دندون پزشک عمومی تو ایران روزی 15 میلیون به بالا درامد دارن.دکترای پوست هم حدود 10 میلیون

Farcry

روزی پونزده تومن !!! فکرنکنم. درسته درآمدش خوبه ولی این مقدار نیست.شاید کلا تو ایران 5 تا دندونپزشک باشن که اینقدر در میارن.ما فقط یه روی سکه رو میبینیم.بعد الان با شرایط تحریم و قیمت دلار قیمت تجهیزاتش چندین میلیارد شده.هزینه مطب و … هم به این اضافه کن.

shahin.b

داداش دقیقا فکر کن.من خودم دستم تو کاره که میگم.متخصص که زیر 40 اصلا حرفشو نزن.کاری نداره که یه تحقیق کن از چنتا اشناتون بپرس که دوستای دکتر دارن

Soheylz

داداش من یه فوق تخصص که تو اصفهان معروفه جراح چشم هست رو در نظر میگیرم در روز فوقش بتونه ۱۰۰ یا ۱۵۰ تا مریض رو ویزیت کنه.هر کدوم ۵۰ تومن که بدن میشه بین ۵تا ۸ میلیون تومن.حدودا ولی عمل های جراحیش چیزی حدود مثلا ۳۰ تا اگر بشه که هرکدوم رو حداقل اگر ۲تومن درمانگاه بهش بده ۶۷ یا نهایتا ۷۰ تومن میشه.این مثلا برای یه جراح متخصصی هست که حتی من خبرشو دارم که از استانهای ویگه کشور هم میان پیشش برای جراحی.ولی مگر چندتا از این دکترا داریم ما تو کل کشورمون شاید ۵۰ تا هم نشن.بقیه نهایتا روزی ۳-۴ تا جراحی و همون ۱۰۰ تا ویزیت که فکر نکنم خیلی بالاتر از ۱۵-۲۰ تومن بشه در ماه اون ۴۰ به بالا که میگی مال تعداد خیلی کمشونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)