حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | مقایسه

امروز بود که در ترنجی با هم دیدیم گلس اکسپریا ایکس زد ۴ (Xperia XZ4) با نسبت تصویر ۲۱:۹ لو رفت. سوالی که برای خیلی از کاربران وجود دارد این است که مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹ چطور انجام می شود و محتوای نشان داده شده روی موبایل هایی با این نسبت های نمایشگر چقدر با هم تفاوت دارد؟ خب! ما برای شما پاسخ این پرسش را آورده ایم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، مقایسه نمایش محتوا روی نمایشگر با نسبت تصویر ۲۱:۹ با ۱۹.۵:۹ و ۱۸:۹ به این صورت است. در حقیقت هر چه نسبت تصویر عریض تر می شود، مثلا وقتی در برنامه ای مانند توییتر هستید، محتوای بیشتر و به قرار بالا می بینید. عموما این که نمایشگر عریض تر باشد بد نیست اما اینکه در چه اندازه ای ارایه می شود مهم است. همچنین با کشیده تر شدن نمایشگر انگشت شما خیلی سخت تر به لبه بالای نمایشگر خواهد رسید.

البته پیش بینی می شود که موبایل ها تا چند سالی آتی به سمت نسبت تصویر فوق عریض ۲۱:۹ بروند اما فعلا بازار در حال گذار از نسبت تصویر سنتی تر ۱۶:۹ به ۱۸:۹ و ۱۹.۵:۹ است. سونی از پشروهای نسبت تصویر ۲۱:۹ خواهد بود و سه موبایل اکسپریا ایکس ای ۳ اولترا، اکسپریا ایکس ای ۳ و اکسپریا ایکس زد ۴ را با این نسبت تصویر در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد.

از نظر رزلوشن نیز تفاوت های بالا را با نسبت تصویر ۱۶:۹ شاهد هستیم. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که نمایشگرهای موبایل باید از مرز نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ عبور کنند یا همین حدود برای‌ آن ها کفایت می کند؟ نسبت تصویر موبایل شما به چه شکل است؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

سلام آقای عطایی؛
ببخشید اینستاگرام متن‌بازه یا متن‌بسته؟

Amin

ممنون از پاسخگویی‌تون آقای عطایی.
پس یعنی نیمه متن‌باز محسوب می‌شه؟

Amin

دمتون گرم آقای عطایی❤

Parham

به نظرم خیلی کاربردیه ، مخصوصا وقتی الان که سرعت پردازش cpu های موبایل خیلی بالا رفته به راحتی میشه دوتا اپ رو همزمان اجرا کرد و لذت برد و هرچی عریض تر باشه تجربه بهتری ارائه میده

BLACK

جالبه برام تو این سالها که بحث تجربه کاربری انقد مورد توجه قرار گرفته کمپانی های حوضه موبایل دارن خلاف جریان شنا میکنن. اون از حسگر اثر انگشت که واسه چندسال منتقل کردن پشت گوشی اینم از ارتفاع زیاد نمایشگر که دسترسی به بالای نمایشگر رو کم میکنه. حذف شدن کلید هوم هم که گند زد به تجربه کاربری هم واسه آی او اس که جاشو به یه خط عریض پایین نمایشگر داد که گاهی مواقع باید دوبار بکشی به سمت بالا تا برگرده هوم و هم واسه اندرویدی هایی که هنوز ژست های حرکتی تو رابط کاربریشون وجود نداره و کلید های ناوبری مخفی هستن.

علی شیخ زاده

به نظرم موبایل های امروزی روی نسبت ۲۱ ب ۹ توقف میکنن و و این نسبت تبدیل به یک استاندارد میشه البته اگه موبایل های منعطف موبایل های امروزی رو به خاطره یا یه چیزی شبیه به سرنوشت فیچرفون ها تبدیل نکنن

CAPCOM

بنظره من ۱۸.۹ ام برای موبایل کافیه بیشتر لازم نیست

CAPCOM

من حرفمو پس میگیرم چون امروز با یه گوشی که نسبت ۲۱.۹ داشت کار کردم چقدر محتوای تصویر بالا بود جزییاته یک تصویر در حاشیه ها بیشتر دیده میشه

CAPCOM

آقای عطایی ببخشید نمایشگر الجی ultra wide بود ایقدر ذوق زده شدم چون فکر کنم با گوشی ام به همین صورت باید باشه درسته این نمایشگرا مخصوص بازی ان
وای مثه اینکه دوباره خراب کردم الان دوستان حمله ور میشن

CAPCOM

درسته حق باشماست آقای عطایی

Amin

آقای عطایی دلیل سوالم این بود چون دیدم اینستاگرام پلاس و اینستاگرام رویال و… مثل نسخه‌های دیگه‌ی تلگ‌رام غیررسمی که می‌شناسیم هستن.
بنابراین احتمالا باید متن‌باز باشه. درست استدلال کردم؟!

Amin

لطف می‌کنید آقای عطایی?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)