حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روسیه و تهدید گوگل به فیلتر شدن

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل

در حالی که ما در کشور خودمان پس فیلترشدن تلگرام، نگران فیلترینگ اینستاگرام هستیم خبری می شنویم که به ما می گوید شما تنها نیستید! امروز خیر می رسد که روسیه اقدام به تهدید گوگل به فیلتر شدن در این کشور کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

تنظیم کننده ارتباطات دولتی روسیه، Roskomnadzor تهدید کرده است که اگر گوگل نتایج جستجوی خود را بر اساس قانون روسیه فیلتر نکند، یک روز پس از اعلام این اتفاق، موتور جستجوگر را برای عدم انطباق جریمه کرده است.

در طی پنج سال گذشته، روسیه قوانین سختگیرانه اینترنت را به موتورهای جستجو ابلاغ کرده است که مربوط به حذف نتایج جستجوی خاص بر اساس احکام Roskomnadzor است. روز سه شنبه، سرگروه تنظیم کننده، الکساندر ژاروف، گفت که گوگل 500000 روبل (7،530 دلار) برای عدم فیلترکردن جستجو بر اساس یک رجیستری دولتی از وب سایت های ممنوعه جریمه شده است.

فیلتر گوگل

فیلتر گوگل

معاونت Roskomnadzor، روز چهارشنبه گفت که روسیه می تواند قوانین خود را اصلاح کند تا اجازه دهد که تنظیم کننده Google را فیلتر کنند البته اگر این شرکت اینترنتی با قانون اینترنت داخلی موافق نباشد.

آن ها می گوید: “قانون فعلی فیلتر کردن [گوگل] را تصریح نمی کند بلکه تصریح می کند که به آن ها حکم اداری جدید داده شده است.” در ادامه می افزاید: “اما اگر دولت می بیند که یک شرکت خارجی به طور سیستماتیک قوانین روسیه را نقض می کند، دولت می تواند قوانین را تغییر دهد و موارد عدم تطابق با شدت مجازات، مانند فیلترکردن”

آقای Subbotin گفت که نگهبان از Google درخواست کرده بود که وبسایت هایی حاوی اطلاعات ممنوعه در موضوعاتی از جمله «پورنوگرافی کودکان، خودکشی، مواد مخدر، قمار و فروش الکل» را ممنوع کند. این مقام رسمی اعلام کرد که امیدوار است گوگل با مقامات همکاری کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این صرفا یک تهدید است یا تبدیل به عمل خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

قوانینشون رو پرینت کنند روی یک کاغذ و بصورت لوله ای ازش استفاده بهینه کنند…همه دنیا دموکراسی شد و هنوز این روسیه ی کثیف با تمام قدرت به دیکتاتوریش ادامه میده و دیکتاتور پروری هم می‌کنه که یوقت تنها نشه… جای مدیرای گوگل بودم گوگل رو کلا از این کشور جمع میکردم تا معلوم شه کی بیشتر ضرر میکنه این وسط

bi taasob

https://www.alexa.com/topsites
روسیه یه سرچر قوی داخلی به اسم یاندکس داره که جز ۲۵ تا سایت برتر جهان هست!
مطمئن باش وقتی کشوری قانونی میذاره برای امنیت اطلاعاتی و حریم خوصوصی بیگ دیتا کشوریش هست.
الان اتحادیه ی اروپا کاملا مخالف سیاست های انحصازی گوگل توی کشورشون هستن و ازش خواستن تمام اطلاعات کاربران و . . . در کشور خودشون نگهدارن.
پس یعنی کشور های اروپایی هم دیکتاور هستن!
چه ربطی داشت واقعا !!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)