حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت فروش آیفون 6S تا آیفون X در چین

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، کوالکام

یک دادگاه چینی امروز (سه شنبه) با صدور دو حکم مقدماتی واردات و فروش بیشتر آیفون را ممنوع کرد. این دو حکم پس از طرح شکایت شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی «کوالکام» از اپل و متهم کردن این شرکت به نقض حق انحصاری کوالکام و سرقت طرح های نرم افزاری این شرکت صادر شد. این سبب شده تا به ممنوعیت فروش آیفون 6S تا آیفون X در چین منجر شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در ادامه گزارش هیل آمده است این تصمیم غیرمنتظره دادگاه چینی برای شرکت کوالکام در مناقشه بین المللی‌اش با اپل یک پیروزی محسوب می شود.

طبق حکم این دادگاه، اَپل قوانین حقوق نرم افزاری را که در انحصار شرکت آمریکایی کوالکام است و به نام این شرکت به ثبت رسیده، نقض می کند. طبق بیانیه کوالکام که روز دوشنبه منتشر شد، این دادگاه چینی واردات و فروش گوش های آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X را در این کشور ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، مدل های جدیدتر آیفون شامل حکم این دادگاه نمی شوند، زیرا زمانی که کوالکام دادخواست خود را علیه شرکت اپل ارائه کرد، فروش این مدل ها هنوز آغاز نشده بود. شرکت اپل از ابتدای سال جاری میلادی، سه مدل جدید اکس اس (XS)، اکس اس مکس (XS Max) و اکس آر (XR) را به بازار عرضه کرده است.

کوالکام کوییک شارژ 5

شرکت اپل در واکنش به حکم دادگاه چینی، با انتشار بیانیه ای کوالکام را مورد حمله لفظی قرار داد. در این بیانیه آمده است: تلاش کوالکام برای ممنوع کردن محصولات شرکت ما یک حرکت دیگر از سوی این شرکت از روی استیصال است که اقدامات غیر قانونی اش در سراسر جهان مورد تحقیق و بازرسی قرار گرفته است.

دو شرکت اپل و کوالکام مدتهاست درگیر دعواهای حقوقی در کشورهای سراسر جهان هستند. اپل مدعی است کوالکام تولیدات خود را با قیمتی بسیار بیش از حد معمول به فروش می رساند و از سوی دیگر، کوالکام نیز اپل را به سرقت معنوی محصولات این شرکت متهم می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این حرکت در مقابل بازداشت مدیر مالی هوآوی در کانادا می تواند باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

این چینیها ریدن تو دنیا یک کشور کمونیستی

Milad7

واقعا رقابت تنگاتنگی بین چین و روسیه است برای اینکه کدومشون منفورترین در جهانن

zanyar

نه اینکه آمریکا از این کارا نکرده ؟! اگه به خاطر این میگی چین منفور میکنه خودشو که دیگه آمریکا عین کثافته چون بارها از این کارا کرده.

کهکشان

دوران بدی در انتظار اپل خواهد بود بازار چینو از دست بده دیگه رو به زواله

siavash-t

احتمالا هر جور شده اپل این قضیه رو حل می کنه. حالا یا با توافق یا با شکایت متقابل. بازارهای بزرگی مثل هند و چین برای هر شرکتی حیاتیه.

siavash-t

این همه منفی برای چیه؟ مگه طرفداری شرکت خاصی رو کردم؟ گفتم هر موقع شکایت میشه از یه شرکت، اون شرکت یا توافق می کنه با شاکی یا شکایت متقابل می کنه! کجای این حرف غیرمنطقی بود که منفی دادید؟

ronin

سال ها اپل خودش اینکارارو میکرد و همه جوره از شرکتا مخصوصا سامسونگ شکایت میکرد
یه جورایی حقشه!

ronin

اپل مدعی است کوالکام تولیدات خود را با قیمتی بسیار بیش از حد معمول به فروش می رساند

این حرفو اپل بزنه دیگه خیلی زور داره??
سالهاست داره گرون فروشی میکنه(اینکه یه چیزی خوب باشه دلیل بر گرون دادن نیست)

علی شیخ زاده

بله میتواند باشد.
من فکر میکنم چنین تصمیم غیرمنتظره ای اونم در این زمان پاسخی به امریکا درخصوص بازداشت مدیر هواویه.

Alif16

کانال ترنجی الان خوب نیست همش خبرهای چرتو پرت میزاره نه دیروز پوشش معرفی هواوی رو گڋاشت نه سام رو کلا شده چین اینجوری چین اونجوریه اینو بدونید تا ۲۰۹۰ عربها و کشورهای مثل مالزی برزیل و هند قدرتهای دنیا خواهند بود چون زاد ولدشون بالاست گشورهای مثل چین و روسیه دچار کمبود جمعیت و در اخر نابودی وسلام این یک واقعیته و باید پذیرت

Shiral

کاری به علت این اقدام چین نداریم اما حاشا به مرامش.تو دهنی به امریکا عالیه

Shiral

اگر علتش حمایت از تولید کننده باکیفیت داخلی اش بوده که امریکا براش بامبول درست کرده ای والله داره.این امریکایی ها خیلی کثیفن.اسم پول که بیاد همه چیز را زیر سوال میبرند.با امدن این رییس جمهور منحوسشون دیگه پاروی همه چی گذاشتن از فروش تجهیزات نظامی به اعراب حاشیه خلیج فارس با ایجاد رعب و وحشت گرفته تا پا روی گلوی شرکتهایی که بزودی طومار شرکت های بزرگشان را میپیچند.

CAPCOM

البته شرکت کوالکامم آمریکاییست اینکه چین به بهانه کوالکام علیه اپل برخاسته کاملا مشخص است که چین از هر ترفندی برای سرکوبه اپل استفاده خواهد کرد اما این دعواها هم به ضرر هواوی است هم اپل

Saeed393

کوالکوم اومده شکایت کرده از اپل این وسط چین هیچکارست، فقط دادگاه رای داده تو اون کشور حق فروش ایفون رو نداره
و این میتونست تو هر کشور دیگه ای باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)