حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰ رسما معرفی شد: ۰تا ۱۰۰ در ۳.۲ ثانیه

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو

شرکت آلمانی پورشه از نسل هشتم خودروی 911 یعنی پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰ پرده برداشت. این نخستین اتومبیل کاملا جدید این خانواده از سال 2011 تا به امروز است. نسل جدید این خودروها در چند نسخه مختلف از جمله Carrera S و Carrera 4S به فروش می‌رسد. به گفته پورشه، مدل پایه Carrera اوایل سال آینده رونمایی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مدل 2020 پورشه 911 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2018 معرفی شد. محصول جدید کمپانی خودروسازی پورشه در دو نسخه مختلف و با قیمتی بالا به فروش می‌رسد. مطابق با تمام تصاویر جاسوسی که از نمونه‌های اولیه این خودرو در اروپا به دست ما رسیده‌اند، می‌توان معرفی مدل Turbo با فاصله‌ای اندک از مدل پایه را نیز پیش‌بینی کرد.

مدل 2020 پورشه 911 که به صورت داخلی با نام «992» شناخته می‌شود، محصولی انقلابی بوده و در عین حفظ المان‌های سری 911، در آن می‌توان برخی مشخصه‌های خودروی پانامرا همچون چراغی که در سراسر بخش عقبی وجود دارد را پیدا کرد.

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

به هر صورت، این طراحی به ژورنالیست‌ها اجازه می‌دهد تا به این شوخی طولانی‌مدت که تمام خودروهای پورشه 911 از سال 1964 تا به امروز شبیه یکدیگر هستند، دامن بزنند.

در طراحی بخش داخلی خودروی پیش رو، به شکل قابل توجهی از نسل دوم پانامرا که سال 2016 شاهد معرفی آن بودیم، الهام گرفته شده است. از مشخصه‌های اصلی بخش داخلی می‌توان به نمایشگر عریض 10.9 اینچی و وجود دکمه‌های لمسی بر روی کنسول به جای کلیدهای فیزیکی، اشاره کرد. مورد قابل توجه، اضافه شدن محل نگهداره لیوان است؛ چیزی که در محصولات قبلی پورشه نمی‌توانستیم آن را پیدا کنیم.

مدت زمانی نه‌چندان دور، پورشه حتی به خود زحمت نمی‌داد تا یک نگهدارنده را به محصولات سری 911 اضافه کند. در نسل قعلی این خودرو، پایه‌ای مخصوص در سمت شاگرد وجود داشت که کاربران در صورت تمایل می‌توانستند آن را جمع کرده و داخل داشبورد قرار دهند؛ اما با معرفی مدل 2020 پورشه 911، حالا این ویژگی به یکی از اجزای دردسترس خودرو تبدیل شده و محصول جدید آلمانی‌ها را یک سطح بالاتر از قبل می‌برد.

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

پشت محور عقب، یک موتور شش سیلندر توربوشارژ 3.0 لیتری قرار گرفته است که می‌تواند 443 اسب بخار نیرو (23 اسب بخار بیشتر از Carrera S) تولید کند. نیرو به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته و دوال کلاچ جدید پورشه یا PDK، به چرخ‌های عقبی یا هر چهار چرخ انتقال پیدا خواهد کرد. البته نیازی به نگرانی نیست زیرا سازندگان، سیستم انتقال دستی را نیز در آینده به این خودرو اضافه خواهند کرد.

به گفته پورشه، خودروی 911 کاررا S هنگامی که به سیستم انتقال قدرت PDK و پکیج Sport Chrono مجهز شده باشد، ظرف تنها 3.3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) دست پیدا کرده و حداکثر سرعت آن به 307 کیلومتر بر ساعت (191 مایل بر ساعت) می‌رسد. با همین آپشن‌ها، این اعداد برای 911 کاررا 4S کمی متفاوت بوده و به ترتیب برابر 3.2 ثانیه و 190 مایل بر ساعت (305 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

مدل 2020 پورشه 911 همانند سایر خودروها، با امکانات تازه‌ای همراه شده است تا لذت رانندگی دوچندان شود. به عنوان نمونه، سیستم جدید “Wet Mode” به محض تشخیص قطرات آب بر روی زمین، کشش و پایداری را پیش‌شرط قرار می‌دهد تا کنترل‌پذیری افزایش یابد. خریداران همچنین می‌توانند از یک سیستم دید در شب اختیاری و نسخه به‌روزشده سیستم سرگرمی “Porsche Communication Management” استفاده کنند.

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰

قیمت مدل 2020 پورشه 911

محصول پیش رو در دو مدل Carrera 4 و Carrera 4S توسعه پیدا کرده و علاقه‌مندان، به ترتیب باید 113 هزار و 200 دلار و 120 هزار و 600 دلار برای خرید نسخه پایه پرداخت کنند. هم‌اکنون پیش‌فروش خودروهای جدید پورشه آغاز شده است، ولی تا تابستان سال آینده خبری از عرضه به بازار نخواهد بود.

نظر شما درباره پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)