حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم اپراتورهای مختلف تلفن همراه از بازار ایران به چه شکل است؟

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | مطالب ترنجی

تا به حال به این فکر کرده اید که کدام اپراتور تلفن همراه در بازار ایران بیشترین سهم را دارد یا اینکه رفتار کلی بازار به سوی افزایش است یا کاهش؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم سهم اپراتورهای مختلف تلفن همراه از بازار ایران به چه شکل است؟

جدیدترین گزارش‌ها از بازار ارتباطی کشور گویای این است که سهم بازار اپراتورهای موبایل در سه ماهه دوم سال جاری با افت و خیزهایی مواجه شده که به عبارت دیگر بیانگر رقابت زیر پوستی آنها در بازار اشباع کشور است.

بررسی و تحلیل آمار حوزه ارتباطات نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور طی سه ماهه تابستان با رشد 1.55 درصدی مواجه شده و در مجموع به 111.87 درصد به ازای پوشش سراسری کل کشور رسیده است. این ضریب نفوذ تا پایان شهریور ماه به ازای فعالیت 91 میلیون و 824 هزار و 535 مشترک در شبکه اپراتورهای تلفن همراه بوده است. در حقیقت این به معنی تعداد شماره تلفن همراه است.

91 میلیون و 824 هزار و 535 مشترک در شبکه اپراتورهای تلفن همراه ایران

گزارش‌های آماری و مقایسه‌ای به نسبت سه ماهه ابتدای سال جاری نشان می‌دهد که اپراتورهای موبایل با وجود رقابت سنگینی که بر سر کشف نقاط پنهان بازار و جذب مشترکان بیشتر داشته‌اند اما دچار تغییر و تحولات معناداری در بخش کاربران فعال شده‌اند.

همراه اول که تحت پروانه شرکت مخابرات ایران فعالیت می‌کند تنها اپراتوری بوده که توانسته ظرف سه ماهه تابستان، سهم خود از بازار ارتباطی را به 60.11 درصد برساند.

سهم همراه اول از بازار تلفن همراه ایران بیش از ۶۰ درصد است

در حالیکه سهم بازار این اپراتور تا پایان خرداد سال جاری59.48 درصد بود اما توانسته با افزایش مشترکان خود به 55 میلیون و 199 هزار و 242 بر سهم بازار خود بیفزاید.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل هم با وجود اینکه تا پایان خرداد ماه سهم 36.74 درصدی را از بازار ارتباطات همراه کشور در اختیار داشت اما در پایان سه ماهه دوم سال با افت سهم مواجه شده و روی شاخص 36.23 درصدی با بیش از 33 میلیون و 272 هزار مشترک قرار گرفته است.

۸۲٪ راه های ارتباطی تحت پوشش اپراتورهای تلفن همراه در ایران است

شرکت خدمات ارتباطی رایتل و سازمان منطقه آزاد کیش نیز به ترتیب تا پایان خرداد سهم بازار 3.78 و 0.01 درصدی در اختیار داشتند که اکنون آمارهای جدید وزارت ارتباطات نشان می‌دهد که رایتل نیز با افت سهم بازار تا 3.64 درصد مواجه شده است و تعداد مشترکان این اپراتور بیش از سه میلیون و 345 هزار است. آمارهای میزان پوشش حاکی از این است که پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی در حال حاضر 82.64 درصد است.

شما مشترک کدام اپراتور تلفن همراه در ایران هستید؟ از اپراتور خود رضایت دارید؟ سهم شما از این ۹۱ میلیون شماره تلفن همراه چند عدد است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

من نمیدونم چرا این همه آدم همراه اول دارن.دزدتر از همراه اول وجود نداره.من خودم هم رایتل دارم و هم همراه اول.سالی یه بار هم از همراه اول استفاده نمیکنم.قیمت بسته های اینترنتش تا دو برابر رایتل هست.

HiKa

من رایتل دارم و ازش راضی ام به شدت.
آنتن دهی خوب، اینترنت سرعت بالا، قیمت بسته های مناسب و کیفیت کلی بالا.
برای مثال، اجرای کد ussd توی رایتل به شدت با سرعت بیشتری نسبت به ایرانسل یا همراه اول انجام میشه و این خودش یه امتیاز مثبته.
یا اینکه من با گوشی قدیمیم ک مودم ۴جی زیاد قوی نداره بالای ۱۰ مگابایت سرعت دانلود میگیرم در صورتی ک با ایرانسل و همراه اول این سرعت رو ندارم.
در کل رایتل حس استفاده بهتری داره

Ali.v

همراه اول از هر لحاظ که حساب کنی بهتره

erfan520

من هر سه سیمکارت رو دارم
با اختلاف همراه اول با کیفیت تره اما قیمت بسته هاش گرون شده
من ping میگیرم تا ٩٠ مگ پینگ داره

Naranj

به این صورت هست که دو تایی دزدی ها رو تقسیم میکنند

نیما

رایتل دارم و به شدت راضی ام.
همراه اول داشتم ، انقدر برام مصرف خارج بسته زد که رفتم عوض کردم.
با رایتل هیچ مشکلی ندارم.

Omidiha93

هر سه رو دارم
اما همراه اول و ایرانسل تو خونه خاک میخورن.
فقط رایتل، خیلی عالی و با کیفیت هست از هر لحاظ
نرخ تماس های سیم‌کارت های اعتباری رایتل، حتی از دائمی همراه اول و ایرانسل هم ارزون تره?
پیشنهاد میدم شما هم یه بار ترابرد کنید به رایتل پشیمون نمی‌شید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)