حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با سطح تطبیق پذیر Transform آشنا شوید

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | تماشا کنید، فناوری‌های نوین، لمس فناوری

تا به حال فکر کرده اید که اگر میز بخواهد هوشمند باشد چطور باید باشد؟ چطور باید آن را تصور کرد؟ قطعا این ذهن معمارها یا طراحان دکوراسیون داخلی را عمیقا به خود درگیر خواهد کرد. امروز می خواهیم ویدیویی را در بخش جدید ترنجی به نام “لمس فناوری” که در آن به تماشای ویدیوهای کوتاه از “نتیجه فناوری های پیچیده” می پردازیم، ویدیویی از سطح تطبیق پذیر Transform که ساخته دانشگاه MIT است آشنا شویم. با ترنجی همراه باشید.

در این ویدیو سطح تطبیق پذیر Transform را به نوعی سطحی پویا توصیف می کند که می تواند سطح میز شما را جاندار کند! دانشگاه MIT پیش از این طرح های دیگری به نام Materiable یا inFORM را نیز داشته است. در پروژه Materiable سطح بر با بدن خود تغییر شکل می دادید یعنی سطح بدن شما را درون خود قرار می داد و پس از برداشتن دوباره به حالت اول باز می گشت. در پروژه inFORM اما مکالمه های ویدیویی شما می توانست حالت فیزیکی بگیرد این خیلی هیجان انگیز است. این دو مثال را آخر ویدیو می بینید. توجه دارید که این دو مثال که زدیم در محدودیت نمونه ساخته صورت می پذیرد و هنوز خیلی ایده آل نیست ولی برای آغاز می تواند خیلی جذاب باشد.

اما پروژه میز هوشمند یا سطح تطبیق پذیر Transform سطح بر اساس نیاز شما تغییر شکل می دهد. حتی مثلا وقتی موبایل شما زنگ می خورد تلاش می کند که شما را آگاه سازد، می تواند در نقش قفسه ظاهر شود یا حتی حکم زیر دستی داشته باشد! حتی می تواند به عنوان پایه نگاه دارنده تبلت و دیگر دستگاه ها هم دیده شود.

پروژه سطح تطبیق پذیر Transform پروژه خیلی جدیدی نیست اما در بخش جدید ترنجی به نام “لمس فناوری” قرار نیست فقط جدیدترین ها را پوشش بدهم، اینجا برای لذت بردن از نتایج فناوری های جذاب است. نظر شما درباه سطح تطبیق پذیر Transform دانشگاه MIT چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)