حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش فلش رام گوشی سامسونگ با Odin

نوشته

5 سال قبل | 31 دیدگاه | آموزش و راهنمایی، سامسونگ

می دانیم که در اکوسیستم اندروید شاهد ارایه آپدیت به صورت منطقه به منطقه هستیم. گاهی کاربر با آگاهی قبلی از عواقب مثل “احتمال” از بین رفتن گارانتی یا دیگر اشتباهات و اتفاقات ممکن، ترجیح می دهد که رام منطقه دیگر را روی موبایل خود داشته باشد تا امکانات متفاوت یا نسخه جدیدتر را تجربه کند. پس اگر کاربری هستید که خیلی به این موارد آشنایی ندارید، بهتر است وارد این موارد نشوید. در موبایل های سامسونگ این کار با نرم افزاری به نام اودین (Odin) انجام می شود. امروز در ترنجی به درخواست یکی از کاربران عزیزمان می خواهیم آموزش فلش رام گوشی سامسونگ با Odin را با هم داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آموزش اودین (Odin)

آموزش اودین (Odin)

در آموزش فلش رام گوشی سامسونگ با Odin همه چیز خیلی ساده است! ابتدا موارد زیر را آماده کنید:

  • ۱. از تمام اطلاعات (مخاطبین و غیره) و فایل های مهم دستگاه خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. این فرآیند تمام اطلاعات و فایل های حافظه داخلی شما را پاک می کند. همچنین پس از بک آپ گرفتن، حساب های کاربری گوگل و سامسونگ را پیش از اتصال به کامپیوتر از روی دستگاه خود غیر فعال کنید.
  • ۲. مسیر زیر را برای فعال سازی حالت Developers Option طی کنید.Setting>About Device>Software info>Build number>Tap 7 time
  • ۳. در منوی تنظیمات به بخش Developers Option  مراجعه کنید. گزینه های OEM Unlocking و Android Debugging را فعال کنید.
  • ۴. درایور usb سامسونگ را از زیر لینک دانلود و نصب کنید:
    دانلود دایور گوشی های سامسونگ با لینک مستقیم

  • ۵. برای فلش کردن رام بر روی گوشی های سامسونگ به برنامه اودین (Odin) و رام موبایل خود نیاز دارید.جدیدترین نسخه اودین (Odin) را از لینک رو به دانلود کنید: جدیدترین نسخه اودین (Odin)
    رام مورد نظر خود را از وب سایت Sammobile یا دیگر وب سایت ها با توجه به مدل عددی موبایل خود دانلود نمایید.
دانلودینگ مود سامسونگ

دانلودینگ مود سامسونگ

  • ۶. گوشی خود را به حالت Download Mode ببرید. برای انجام این کار دستگاه خود را خاموش کنید. کلید های (پاور+ولوم پایین+هوم و در موبایل هایی که دکمه هوم ندارند دکمه بیکسبی  را بگیرید) را به طور همزمان فشار دهید.
  • ۷. اودین (Odin) را به صورت Administorator اجرا کنید. دستگاه خود را به PC متصل کنید (حدالامکان از کابل اصلی برای اتصال استفاده کنید). پس از اتصال توجه کنید که اولین مستطیل ستون دوم در اودین (Odin) به رنگ آبی در بیاید. اگر رنگ آبی را نمی بینید، درایور ها را دوباره نصب کنید، سیستم خود را ری استارت کنید، گوشی را از سیستم جدا و دوباره متصل کنید.
رام چهار فایله سامسونگ

رام چهار فایله سامسونگ

  • ۸. رام دانلود شده را از حالت زیپ خارج کنید. در محیط اودین در هر بخش فایل های مربوطه را به طور صحیح جایگذاری کنید. اگر فایل شما چهار فایله بود به صورت زیر و اگر تک فایله بود فقط فایل مربوطه را در ردیف خود جایگذاری نمایید.

BL به BL (این فایل بوت لودر دستگاه شماست)

AP به AP (این فایل اصلی سیستم است)

CP به CP (این فایل مودم دستگاه شماست)

CSC به CSC (این فایل کد های زیپ کشور های مختلف را شامل می شود)

  • ۹. کلید استارت را فشار دهید و تا پایان عملیات صبر کنید. طی عملیات ممکن است دستگاه شما چند بار ریبوت شود، خونسردی خود را حفظ کنید و منتظر بمانید. به هیچ وجه دستگاه را از سیستم جدا نکنید. (کل مدت نصب رام بیشتر از ۵ دقیقه نخواهد شد)
  •  ۱۰. پس از دیدن کلمه PASS در اودین می توانید گوشی را از سیستم جدا کنید و از رام جدید موبایل سامسونگ خود لذت ببرید.

امیدوارم که بدون هیچ مشکلی بتوانید رام موبایل سامسونگ خود را با اودین (Odin) تعویض کنید. تا به حال تجربه این کار را داشته اید؟ منظور اعمال دستی رام روی موبایل خود است.

آموزش فعال کردن OEM Unlock گوشی سامسونگ

اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Komeil

خیلی ممنونم ازتون اقای عطایی
من ک اولین بارمه میخوام این کارو انجام بدم روی گوشیم

lovenokia

جناب عطایی اگر ممکنه برای گوشی های هوآوی و شیائومی و ال جی هم توضیح بدین . با تشکر
چون هیچ سایتی توضیح نداده

lovenokia

منظورم روش ارتقا اندروید از طریق کامپیوتره.

Soheil Rezayi

آقای عطایی من سه ماه هست که گوشی الجی جی ۷ رو خریدم تا حالا یه آپدیت اومده اونم ماه اول بود و برخی ویژگی ها که قرار بود به گوشیم اضافه بشه اضافه نشده چی کار کنم ؟؟؟ گوشیم با چه چیزی سازگاری داره ؟؟

lovenokia

و + تجربه ای شخصی :
رام فابریک گوشی یعنی رام اولیه سرعتی عالی داره و بدون مشکل هست .
تا زمانی که به مشکل بر نخوردید گوشی رو حتی با وجود آپدیت جدید اندروید ، ارتقا ندهید !

“شرکت ها با آپدیت عملا مشکلاتی ایجاد میکنند که در آینده مجبور به خرید گوشی جدید شوید !!! “

Yohan

شاید قبلا اینطور بوده باشه ولی الان واقعا باید گفت آپدیت شدن گوشی یعنی فرصت استفاده از امکانات و مزایا بیشتر در کنار راحتی بیشتر!
در ضمن توصیه میشه بعد از آپدیت ریست فکتوری انجام بشه که خب حتما باید قبلش از گوشی بکاپ بگیرید!!!

User

جناب عطایی ارور باینری رو چطور میشه برطرفش کرد؟
بنظرم بهتره یه پست هم درباره ارورهای ادین و راه های برطرف کردنشون بزارین.
ممنون

Pouya

ممنون بابت پست خیلی به دردم خورد?

Komeil

اقای عطایی یه سوال دیگ داشتم ایا وقتی گوشی رو با اودین اپدیت کردیم بعداز اون اپدیت با OTA میاد روی خوده گوشی یان باید از این ب بعد فقط با اودین اپدیت کرد گوشی رو؟؟؟؟

CAPCOM

باسلام خیلی عالی بود آقا عطایی اما دوستان شما زمانی که میخواید رام گوشیتون رو دانلود کنید حتما به مدل (عددیه) گوشیتون دقت کنید چون درصورت اشتباه دانلود کردن با ارورمواجه میشید و همچنین بیشتر گوشیها خودمون رام خاورمیانست وبادقت به بیلدنامبر گوشی کاملا مشخصه و درصورتی که رام اروپا یا آمریکا دان کنید بازم امکان ارور وجود داره و بازم تاکید میکنم به دوسیم و تک سیم بودن گوشیتون آگاه باشید ورام دوسیم یا تک سیم دان کنید ودرآخر بگم که سامسونگ با برنامه اودین بهترین ساپورت رو از دیوایسهاش کرده شما اگه بتونید و دانش و آگاهی از اودین داشته باشید میتونید گوشیه خودتون روت کنید کاستوم ریکاوری بزنید کرنل کاستوم بزنید رام کاستوم بزنید و درکل بگم که اودین خیلی کاره مارو راحت کرده

Komeil

ینی وقتی با اودین اپدیت شد گوشی و بعدش اپدیت جدید بیاد اون اپدیت جدید از طریق OTAمیاد روی خوده گوشی؟؟؟؟

CAPCOM

ارور باینری همیشه بخاطره رام دانلود شدست که با دستگاه مچ نیست

CAPCOM

کمیل جان شما تازمانی که رام رسمی روی گوشیتون باشه همه آپدیتهارو میگیره

Komeil

ممنونم ازتون?????

Komeil

ولی اخه ۵ ماهه ک هیچ اپدیتی نیومده برام

علی شیخ زاده

دوستم اس ۶ اج داره با اندروید ۵ و هیچ نوتیفیکیشن اپدیتی واسش نیومده حتما باید با odin فلش کنه؟

Yohan

برای این گوشی تا آندروید7 آپدیت OTA اومده میتونید یا بصورت دستی باOdin گوشی رو آپدیت کنید و یا گوشی رو یکبار ریست فکتوری کنید البته توصیه میکنم برای دریافت آپدیت به Wifi متصل بشید،کلا روی گوشی ها سامسونگ با یکبار اتصال بهWifi امکان در یافت راحت تر آپدیت ها رو دارید.در ضمن برای دریافت نرم افزار های اختصاصی سامسونگ هم نیاز به ثبت نام فروشگاه گلگسی آپ در گوشی سامسونگ خودتون دارید حتما!!!

Yohan

از جمله آپدیت ها میشه به گالری و نرم افزار های مکمل دوربین و ایموجی ها و پلیر ویدئو و آهنگ اشاره کرد که توی گوگل پلی امکان آپدیت نداره بعضی هاشون و فقط از فروشگاه گلگسی آپ خود گوشی سامسونگ میشه اون رو دریافت کرد.پس راحت ثبت نام و آپدیت کنید.

CAPCOM

آقای شیخ زاده گوشیه دوست شما به علت آپدیت نمیشه یکی اینکه شاید باهرطریقی گوشیشون روت شده باشه که با آنروت و ریست کردن گوشی مشکل حل میشهیکی ام بخاطره رام گوشیشونه که ماله یه منطقه دیگه مثله اروپا یا آمریکا یا روسیه البته بعضی وختا ایجور میشه من یه اچ تی سی ام۸ دوسیم داشتم بیلدنامبر اروپا بود وآپ یت براش میومد

CAPCOM

درضمن با اودین هم میشه فلش کنه درصورتی که رام مخصوص گوشیشوگیر بیاره که دچار ارور نشه

علی شیخ زاده

سپاس رفیق?

Yohan

نکته دیگه ای که باید اضافه کرد،قبل از شروع آپدیت حتما شارژ باطری گوشی باید حداقل70 درصد باشه بخصوص اگر باطری گوشی شما در طول مدت استفاده شما دچار کاهش کارایی اولیه شده باشه!

Pouya

اقای ع.طایی لطفا حتما پاسخ بدین من خواستم oem unlock رو فعال کنم (تو متن نوشته بودین انلاکینگ ولی ing نداشت برا من ) ازم رمز خواست زدم بعد انیبل زدم بعد گفت ریست فکتوری کنید ریست فکتوریم کردم قبلش بکاب گرفتم الان ک ریست فکتوری کردم دیگه توی Developers Option نه oem unlock ک نیست اون android Debugging هم کلا نیس سرچم کردم نبودن هیچ کدوم الان چی کار کنم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)