حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش واردات تلفن همراه به صورت رسمی به کشور در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۷

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی

طرح رجیستری موبایل حالا حدودا یک سالی هست که از آغاز آزمایشی اش می گذرد و تا کنون موفق بوده است. پیرامون همین موفقیت خبر می رسد که افزایش واردات تلفن همراه به صورت رسمی به کشور در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۷ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

پیش از این بازار تلفن همراه ایران که همواره زیر سایه کالاهای قاچاق، روزگار می‌گذراند، پس از اجرای طرح رجیستری، با تحول خوبی مواجه شد؛ به گونه ای که جولان گوشی های قاچاق در این بازار، تقریبا به صفر نزدیک شده است. بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می دهد، در هفت ماه نخست سال جاری ۲۶۵ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارده شده که ۱.۰۱ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را، شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش چک کردن طرح رجیستری موبایل و تبلت

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۵ میلیون و ۴۴۵ هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده بود که ۰.۶۳ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود. به این ترتیب، آمار نشان می‌دهد که واردات گوشی تلفن همراه در هفت نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۳.۴۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین یک هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم طرح رجیستری شامل 4 کالای جدید سلولار (سیم کارت خور) می شود. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که طرح رجیستری می تواند با همین قوت ادامه پیدا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

دیگه خوش به حال کشور، کاش به حال مشتری هم فرق کنه

Yas

واردات موبایل از سال بعد تعدادش سالی هزارتا گوشی وارد میشه
بعد عید با دلار ۲۵تومنی و شاید هم ۳۰ تومنی فقط افراد فوق ثروتمند میتونن تو ایران موبایل بخرن

CAPCOM

دوستان اگه یادتون باشه قبلا هم گفتن قراره گوشی با ارز دولتی وارد شه و هیچ اتفاقی نیوفتاد الان اگر وارد سودش همش واسه رانت خوارانه

Shiral

جالب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)