دیروز با هم در ترنجی بازار موبایل جهانی در چارک ۳ سال ۲۰۱۸ را بررسی کردیم و به حقایق جالبی رسیدیم. امروز از موسسه IDC بازار تبلت جهانی در چارک ۳ سال ۲۰۱۸ را با هم بررسی خواهیم کرد که اطلاعات جالبی را به ما می دهد. مثلا شاید برای شما جالب باشد که بدانید با وجود کاهش تعداد فروش آیپد سهم اپل از بازار تبلت افزایش پیدا کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.
همانطور که در جدول بالا سهم شرکت های مختلف از بازار تبلت جهانی در چارک ۳ سال ۲۰۱۸ را شاهد هستید و می توانید با دوره مشابه سال قبل مقایسه کنید، چیزی که مشخص است کاهش سهم همه شرکت ها به جز هوآوی است. هر چند کم اما شاهد رشد فروش هوآوی هستیم و افت فروش برندهای بزرگی چون اپل و سامسونگ.
هر چند که اپل هم در فروش آیپد پسرفت داشته است اما اول در نظر داشته باشید که همچنان در این بازار هم اپل فقط پرچمدار و با میانگین قیمت بالا می فروشد. سپس این که با وجود کاهش تعداد فروش اما به دلیل کاهش کلی بازار تبلت جهانی و دیگر برندها، سهم این شرکت از بازار افزایش پیدا کرده است.
آیپد پرو ۲۰۱۸ که چند روز پیش معرفی شد به دلیل نوآوری های زیاد و دگرگونی کامل طراحی می تواند خیلی از کاربران آیپدهای قدیمی را متقاعد به آپدیت کند اما همچنان نمی توان انتظار جهش فروش فوق العاده را از برندها در این بازار داشت، چون اساسا آنطور که تصور می شد از بازار تبلت ها استقبال نشد!
نظر شما چیست؟ فکر می کنید هوآوی بتواند در بازار تبلت ها هم با خوبی بازار موبایل رشد کند؟ بازار تبلت ها نیز تقریبا شبیه به بازار کامپیوترهای شخصی شده و اپل و سامسونگ در تلاش هستند تا فاکتورهای شاخص برای برجسته ماندن در این بازار ارایه کنند.
بدون شک اپل در بازار تبلت ها اول هست و عالیه کارش
سلطان اپل!