حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هر کاربر‍ فقط یک موبایل می تواند بخرد

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | اخبار داخلی

بازار موبایل، لپتاپ، دوربین و این شکل کالاها که وارداتی هستند از همان ثانیه اول نوسانات ارزی به شدت تغییر پیدا کرده اند و اوضاع به صورتی است که واقعا اگر یک سال به بازار موبایل سر نزده باشید و از قیمت ها آگاه نباشید کاملا شوکه می شوید! حالا به نظر می رسد طرح جدید قرار است به بازار سر و سامان بدهد اما هیچ جزئیات امیدوارکننده ای در آن از جمله قیمت پایین تر وجود ندارد و فقط گفته شده که هر کاربر‍ فقط یک موبایل می تواند بخرد، آن هم با کارت ملی، کارت بانکی و سیم کارتی که به نام شخص خریدار است. مثلا اگر شما برای فرزند خود بخواهید موبایل بخرید باید کارت بانکی و سیم کارت به نام خودش داشته باشد، مگر می شود؟! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به این طرح داشته باشیم.

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داد و اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند.

وی گفت: “ضوابط جدید فروش شامل قیمت و روش فروش توسط سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین شده و واردکننده موظف است نماینده‌ای برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی، به سازمان اعلام کند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه کالا نظارت داشته باشد.” متاسفانه مشخص نیست که این رقم با چه قیمتی از ارز محاسبه می شود! حتی منظور از نماینده شرکت کاملا مشخص نیست و هیچ محل خاصی برای دریافت موبایل از این طرح عجیب و غریب دقیقا مشخص نشده است!

حتی منظور از نماینده شرکت کاملا مشخص نیست و هیچ محل خاصی برای دریافت موبایل از این طرح عجیب و غریب دقیقا مشخص نشده است!

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی درباره ضوابط جدید فروش، گفت: هر کاربر با کد ملی مشخص تنها مجاز به خرید یک عدد گوشی است. خریدار برای دریافت سفارش خود باید شخصا همراه با کارت ملی خود و سیم کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گوشی خود به صورت حضوری به نماینده فروش شرکت مراجعه کند.
محبی افزود: خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص باشد و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشند. در زمان دریافت گوشی بسته بندی در مقابل خریدار باز می‌شود و ثبت در سامانه همتا انجام می‌گیرد.

وی گفت: “این روش فروش گوشی از هفته جاری آغاز شده و توسط نمایندگان فروش در پاساژ‌های چارسو و علاءالدین در حال انجام است.” سوال اینجاست که چه فروشگاهی؟ در شهرستان ها چطور؟

محبی افزود: کالایی که اخیرا از این روش وارد بازار شده متعلق به شرکت‌هایی است که پیش از این واردات موبایل نداشته‌اند و به تازگی به موضوع واردات موبایل وارد شده‌اند، در حال حاضر نیز تنها یک شرکت واردکننده موفق به واردات جدید و فروش کالای خود با این دستورالعمل شده است.

کسانی که طی سی روز اخیر از این شرکت یک گوشی را خریداری کرده باشند دیگر مجاز به خرید دوباره همان گوشی نخواهند بود

علاوه بر این، براساس مشاهدات میدانی، بنابر ضوابط فروش یکی از شرکت‌ها، کسانی که طی سی روز اخیر از این شرکت یک گوشی را خریداری کرده باشند دیگر مجاز به خرید دوباره همان گوشی نخواهند بود.

نظر شما درباره این طرح چیست؟ من شخصا فکر نمی کنم به جز رانت، فرصت دیگری را باز کند.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همش علامت سواله فقط مشخصه نفری یکی! یعنی چی خب؟! آیفون X که پارسال بود 6 تومن رو اگر 6 تومن میدین اون موقع معنی داره سهمیه بندی

BeFair

آیفون X پیش کش رفیق، موبایل های پایین رده که بین 300 تا 1 تومن بودن شده بین 1.5 تا 4 تومن، این افرادی که وسع خریدشون برای موبایل تا 500 تومن بوده و الان هیچی، تاکید می کنم، هیچی نمی تونن بخرن باید برن کجا؟

یه حرفی زدن که به موبایل زیر 300 دلاری ارز 4200 میدیم، کوووو؟ همش حرف همش حرف بعدشم باز خبر میاد یه دزدی با چند میلیارد اونم دلار، از کشور فرار کرد! چه وضعیه

Rog_Pc_Gamer

یه سوال اونوقت کسایی که میخوان طاق بزنن تکلیفشون چی میشه؟

Mohammadsoly

نفری یه گوشی بدن اشکالی نداره ولی مثل قضیه ثبت نام ایران خودرو و سایپا نشه همه پولدارا حمله کنن ۱۰تا ۱۰تا ثبت نام کنن.امیدوارم قیمتم با نرخ دلاری که قولشو دادن باشه نه بیشتر

CAPCOM

دیکتاتوری به تمام معنا خدایا به کجا داریم میریم هرچی سرمون میاد حقمونه فردا تو خیابونم رد میشیم باید تعداد رفت و آمدمون ثبت بشه و بیشتراز یک بار از یک خیابون رد نشیم بخدا اگه ما سکوت کنیم اوضاع وخیم تر میشه، سکوت مردم فشار حکومت است

MR.CAMPER

دستاورد های حکومت اسلامی تمومی نداره
یک خبر توی زومیت خوندم امارات متحده عربی ماهواره فرستاد به فضا اونم به کمک ژاپن

حالا ایران چیه؟ سهمیه بندی به گوشی موبایلم رسید کم کم به لباس زیر و محصولات بهداشتی هم میرسه
بعد میگن تند تند بچه پس بندازین نسل شیعه زیاد بشه نسل شیعه زیاد بشه که چی بشه وقتی یک عده هنوز تفکرات فاسد ۱۵۰۰ سال پیشو دارن هم بهتر که نسلشون منقرض بشه
الان دغدغه این ملت شده دینشون که همش تو خطره
عربستان که زادگاهه اسلامه خودش از اسلام کشیده بیرون بعد ایرانیایی که اصن اسلام بهشون ربطی نداره اینجور دارن خودشونو واسش جر میدن با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه با داشتن دین به تنهایی پیشرفت ک نمیکنیم هیچ پس رفت میکنیم

مردم فقط دو دقیقه فکر کنین شدیم عین اون قورباغه ای که تو قابلمه در حال جوشه(دگر دیسی) داریم نابود شدنمون میبینیم ولی نمیتونیم کاری بکنیم بعد دغدغه یک مشت عوضی حجاب و اسلام و نماز اول وقته و جوونایی که امثال من هستن ارزوی داشتن یک شغل خوب یک زندگی اروم رو باید به گور ببرن

SAMSUNG_KING

یک ، به قول وزیر بهداشت مردم خودشون این مدل مدیریت رو انتخاب کردن پس باید تحمل کنن
دو ، این مدل عجیب غریب فروش گوشی جز فشار به مردم عادی و رانت برای آقازاده ها و دلال ها چیزی نداره

علی شیخ زاده

اکسیژن سهمیه بندی نشه یه وقت?

Yohan

پس با این شرایط به نظرم دولت و اپراتور های مخابراتی طرح فروش گوشی بهمراهش سیم کارت رو انجام بدن بهتره،و بعد در انتهای ۲سال بعد کاربر بتونه تصمیم بگیره که آیا همچنان از گوشی و خدمات اپراتور بهره مند بشه یا خیر .

siavash-t

همین طوری اپراتور ها دارند بسته های اینترنتی، نرخ مکالمه و پیامک رو تو پاچه ملت می کنه، وای به حال موقعی که بخواد گوشی هم به مردم بفروشه!

Yohan

الان یه خبر جدید خوندم که این طرح مربوط به یه شرکت خاص بوده و هنوز موبایل ها توقیف شده برای فروش در دسترس قرار نگرفتن.شاید در نهایت باز هم همین شرایط برای گوشی ها مجدد لحاظ بشه.

Amir Hossein

این قضایارو بری هرجا بگی بهت میخندن که هیچ میگن از کدوم روستا اومدی.برو همونجا با اینجور چیزا خوش باش.واقعا مورد داریم که طرف دوتا گوشی لازمه.یکیش ساده و یکی هم هوشمند خب طرف این وسط چیکار کنه؟؟؟!
بزرگ‌ترین عیب ما اینه کسی که اومده این قوانینو میذاره اصلا پنج دقیقه به عواقبش فکر نکرده.وقتی شما بیای محدودیت بزاری وضع بدتر میشه.دیگه اینو تجربه هزاران باز نشون داده

siavash-t

گوشی هم سهمیه بندی شد! خدایا شکرت!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)