حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ اربعین 97 چه روزی است؟

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی

بد نیست بدانید وقتی درباره تاریخ روزی در گوگل سرچ می کنید، این موتور جستجو محبوب دقیقا بدون نیاز به ورود به پستی، آن تاریخ را به شما نشان می دهد. البته عموما این تاریخ به میلادی است و شاید کاربردی نباشد. امروز می خواهیم به یکی از سوال های بزرگ این روزها پاسخ دقیق بدهیم، و آن این است: “تاریخ اربعین 97 چه روزی است؟” در ادامه با ترتجی همراه باشید.

تاریخ اربعین 97 به هجری شمسی (ایران)

سه شنبه 8 آبان 1397

تاریخ اربعین 97 به هجری قمری (عراق)

20 صفر 1439

تاریخ اربعین 97 به میلادی (خارج از کشور)

30 اکتبر 2018

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت رومینگ اربعین ۹۷ در عراق (کلیک کنید)

اما برای آشنایی بیشتر با این روز مهم بد نیست موارد زیر را نیز مرور کنیم:

اعمال روز اربعین چیست

در روز اربعین زیارت امام حسین(ع) مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است.شیخ طوسی سپس متن زیارت اربعین را با سند به نقل از حضرت صادق(ع) آورده است:السلام علی ولی الله و حبیبه، السلام علی خلیل الله و نجیبه، السلام علی صفی الله و ابن صفیه…

این مطلبی است که شیخ طوسی، عالم فرهیخته و معتبر و معقول شیعه در قرن پنجم درباره اربعین آورده است.

طبعا براساس اعتباری که این روز میان شیعیان داشته است، از همان آغاز که تاریخ ان معلوم نیست، شیعیان به حرمت آن، زیارت اربعین می‌خوانده‌اند و اگر می‌توانسته‌اند مانند جابر بر مزار امام حسین(ع) گرد آمده و آن امام را زیارت می‌کردند.

این سنت تا به امروز در عراق با قوت برپاست و شاهدیم که میلیونها شیعه عراقی و غیر عراقی در این روز بر سر مزار امام حسین(ع) جمع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نصب بالن‌های اینترنتی در مناطق مرزی در ایام اربعین

پیاده روز روز اربعین

مراسم اربعین چند سال اخیر، جمعیت حاضر در مراسم سوگواری اربعین در عراق در صدر بزرگترین اجتماعات همه مراسم های جهان قرار دارد.

به گفته رئیس شورای استان کربلا، تعداد زائران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۴ به حدود ۲۷ میلیون نفر رسیده است. این تعداد زائر در طول ۱۰ روز وارد کربلا شده و پس از زیارت خارج شده‌اند. در دسامبر ۲۰۱۴ (۱۴۳۶ هـ. ق) حدود ۲۰ میلیون جمعیت در عراق مجتمع شدند.

اغلب زائران مسیرِ نجف به کربلا به طول ۸۰ کیلومتر را پیاده، در مدت سه روز در یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز طی می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا مراسم اربعین حسینی و شهدای عاشورا  را با هم کاری مقامات کشور عراق، به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار معنوی یونسکو ثبت کند.

بیشتر بخوانید:‌ هزینه تماس تلفن ثابت با عراق برای اربعین 97 به مقدار 10٪ کاهش پیدا کرد

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)