حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 9 هنوز سهمی قابل ذکری از بازار ندارد!

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | آپدیت اندروید 9، گوگل

سهم نسخه های مختلف اندروید به صورت ماهانه و رسمی توسط گوگل منتشر می شود. جالب است که با وجود معرفی رسمی اندروید ۹ و ارایه آپدیت برای دستگاه های منتخب به صورت رسمی و پیش از آن به صورت آزمایشی هنوز نامی از اندروید ۹ در لیست پراکندگی نسخه های مختلف اندروید نمی بینیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا سهم نسخه های مختلف اندروید در ماه سپتامبر را بررسی کنیم.

همانطور که در چارت بالا می بینید، بیشترین سهم مربوط به اندروید ۷ است. پس از آن نه اندروید ۸ بلکه اندروید ۶ در جایگاه دوم قرار می گیرد و بالاخره اندروید ۸ خود را به جایگاه سوم می رساند. جالب است که در چارت بالا سهم اندروید ۸ کمتر از اندروید ۵ به نظر می رسد اما احتمالا اشتباه شده است چون طبق جدول زیر، سهم اندروید ۸ و اندروید ۸.۱ (اوریو) برابر ۱۹.۲ درصد و سهم اندروید ۵ (لالی پاپ) برابر ۱۸.۳ درصد است. به جدول زیر دقت کنید:

حتما شما هم انتظار داشتید با پروژه تربل گوگل سرعت گسترش نسخه جدید اندروید افزایش پیدا کند. حقیقت این است که همینطور خواهد شد اما نه آنقدر که بخواهیم در ماه سپتامبر اثری از آن در جدول پراکندگی نسخه های اندروید ببینیم. احتمالا موج آپدیت ها اندروید ۹ از پاییز، جایی در انتهای مهر تا اواخر آبان آغاز شود و کم کم گسترش پیدا کند. این موضوع عموما برای نسخه های قبلی، از اوایل زمستان بود!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید روزی برسد که همه دستگاه های واجد شرایط دریافت آپدیت اندروید جدید، همزمان آپدیت را دریافت کنند؟ غیر ممکن نیست اما آن روز دور به نظر می رسد!

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hrkhk

سلام، آقای عطایی شعار وبسایت ترنجی چی هست؟ آیا فقط مربوط به گوشی هست این وبسایت؟ چون مطلبی به غیر از گوشی و اسمارت فون نمیبینم(فقط یه مطلب شرایط فروش ایران خودرو هست)… البته منظور خاصی ندارم و انتقادی نمیکنم، فقط برام سوال پیش اومد.

Hrkhk

مطالب مربوط به خودرو، مربوط به فضا، لپ تاپ ها، دوربین و لنز، نرم افزار، فیلم و سریال و …(نمیدونم همه اینا مربوط به ترنجی میشه یا نه)
به نظرم تنوع خبرهای سایت کم شده و ۹۵ درصد خبرها درباره گوشی هست و از اون ۹۵ درصد، ۹۰ درصدش درباره دوربین گوشی هاست…

REZA

الان بغیر پیکسل ها کدوم گوشیا اپدیت شدن فک کنم نوکیا هم قرار بود شهریور اپدیت بده ولی اونم نداد.
واقعا اینجور خوب نیست گوگل بابد یه فکری بکنه برندای دیگه همیشه حداقل دو سه ماه بعد اپدیت و میگیرن

smart boy

سلام من وان پلاس ۶ دارم سه روز پیش اپدیت ۹ اومد واسم و خیلی خوبه ،تغییرات زیادی داشته و واقعا از هر لحاظ عالی شده.

chalton

ترنجی جان سلام
آیفون XS Max با مشکل شارژ نشدن این گوشی در حالت آماده‌به‌کار مواجه هستند،این خبر رو پوشش بدید.

BeFair

من که موبایل نمیگیرش !

User

گویا آپدیت اندروید 9 برا mate 10 pro اومده کسی اگه گرفته بگه که چطوری هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)