حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدیه طعنه آمیز هوآوی به خریداران آیفون Xs: اینجا یک پاور بانکه، لازمت میشه!

نوشته

5 سال قبل | 24 دیدگاه | اپل، هواوی

حدودا یک هفته پیش بود که شاهد تیکه هوآوی به اپل بودیم که 3 بار در سه توییت مجزا از اپل تشکر کرده بودند: مرسی! حالا امروز روز فروش آيفون Xs و آیفون Xs مکس است و هوآوی یک هدیه طعنه آمیز هوآوی به خریداران آیفون Xs که در صف پشت فروشگاه های اپل حضور دارند می دهد و روی آن نوشته شده است: اینجا یک پاور بانکه، لازمت میشه! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که می دانید عموما در روزهای اول عرضه آیفون های جدید در دنیا عموما صف های بزرگی تشکیل می شود. این صف دلایل مختلفی دارد، برخی (که نفوذ کافی برای دریافت دستگاه از اپل ندارند) برای تهیه برنامه های خود پیرامون این دستگاه می خواهند جز اولین نفرها باشند، برخی می خرند و در کمبود دستگاه در روزهای اولیه بازار، آن را به قیمت بالاتر می فروشند و برخی هم واقعا عاشقند!

هوآوی در اقدامی طعنه آمیز یک پاوربانک رایگان به افراد حاضر در صف خرید آیفون Xs می دهد که روی جعبه آن نوشته شده، لازمت میشه! مشخصا عمر باتری آیفون ها هیچ وقت خیلی بد نبوده است اما خب هوآوی به باتری های 4000 میلی آمپری خود می بالد. به یاد داشته باشید لزوما حجم باتری به معنی عمر باتری بهتر نیست.

جالب تر اینکه خریداران و طرفداران هوآوی در صفحه فیس بوک هوآوی موبایل ابراز ناراحتی کرده اند که چرا این پاوربانک نباید سهم ما باشد؟ ما با پولی که به سختی کسب کرده ایم موبایل هوآوی می خریم اما هوآوی پاوربانک 10 هزار میلی آمپری سوپرشارژ نصیب خریداران آیفون Xs می شود! خب این گله کاربران تا حدی صحیح است اما اگر از نگاه خیلی سطحی نگاه کنیم! این در حقیقت تمسخر کاربران آیفون Xs است و هدف عمیق تری دارد. به هر حال کاربران هوآوی به این شکل ناراحتی خود را ابراز کرده اند!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هوآوی با این کارها می تواند تاثیر عمیق و مثبتی به جای بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

چقد لوس…چقد چیپ…چقد بی اصالت…یکی این هواویو خفه کنه

Pouya

منم اصلا از این کارش خوشم نیومد ?

Mortazavi

برعکس به نظر من یکی از استراتژیک ترین تبلیغاتی بود که تا به حالا دیدم

من ارشد mba گرایش استراتژی دارم و دانشجوی ph.d ام و کتاب های زیادی تو زمینه استراتژی فروش و بازاریابی خوندم و به نظرم اصل این حرکت واقعا کارشناسانه بوده و نشونه تلاش زیاد هوآوی برای نوشتن برندش تو ضمیرناخودآگاه مشتری هاست

BeFair

با تمام لوس بودن و زشت بودن، یکم ته ایدش خنده داره 🙂 البته میگم منم با این کارا موافق نیستم ولی خب دیگه، تیکه اس

Milad7

طرف برند خاصي نيستم اما اپل با ايكس اس و سامي با نوت٩ چيز خاصي براي مجاب كردن من به عنوان خريدار نداشتن.منتظر اس ١٠ پلاس و هواوي ميت ٢٠ هستم.

Pouya

شرمنده با پست بی ربطه ولی توی ت.لگرام تو یه گروهی یکی اینو نوشت پیستش میکنم اینجا
(من تو یه گپی هستم
یارو میگ نوت۸ دارم
۳ماه گوشیو با فست شارژ ، شارژ میکردم
میگه ۲ ساعته باتری خالی میکنه وحشتناک??)
به نظرتون خالی نمیبنده ؟ اگر این درست بگه اون سوپر شارژ ۴۰ واتی هواوی چه بلایی سرش میاره
خودم راحت باورم نشد خواستم نظر شمارم بدونم

BeFair

این کلام اصلا با منطق جور در نمیاد
ازش اسکرین شات مصرف باتری بگیرید

حالا سال دیگه ایشالا اپل هم شارژ سریع می ذاره تو جعبه و از فواید شارژ سریع می شنویم

Mortazavi

این بنده خدا گندش کرده یا واقعا بدشانس بوده ولی من مطمئنم استفاده از فست شارژر تو کاهش عمر باتری بی تاثیر نیست

Soraygoular

من از نوت 8 خیلی استفاده کردم البته برای خودم نیست ولی نه چنین مشکلی نداره با میت 9 هم 1 سال یا بیشتره که دارم با فست شارژ شارژ میکنم و باتری کاملا مثل روز اول

Shiral

با احترام به هواداران هواوی
کمی شاید بیمزه بنظر برسه اما خوب همیشه این طعنه ها بین برندها بوده و این کل کل ها را همیشه میبینیم.اما طعنه هواوی زمانی میتوانست زیباتر باشه اونم به برند پرطرفدار اپل حتی با وجود فروش بسیار بالای میان رده های خود که در زمینه فروش پرچمداران اش هم بتونه با سامسونگ و اپل رقابت کنه…
در این که میان رده های هواوی یکی از پرفروش ترین ها میباشد و قیمت اقتصادی دارند شکی نیست.
اما ایا پرچمداران اخیر هواوی با اون قیمت هایی که دست کمی از اپل ندارند باز هم فروش اپل را که قسمت اعظم فروش اش متعلق به پرچمداران اش میباشد میتواند رقابت کند.
بنده اماری ندارم اگر دوستان امار دارند بفرمایید استفاده کنیم.
اینکه هواوی بخواهد با سامسونگ یا اپل خود را در یک سطح بداند البته با احترام به پرچمداران بسیار خوبش و همین طور با احترام به فروش بالای میان رده هاش کمی خیال پردازانه است چون همه میدانیم قسمت بالاتر فروش سامسونگ و ایفون مربوط به پرچمدارانشان هست نه میان رده.
خوب گاهی نیازه تنش را به تن بزرگان بزنه تا گوشزد کنه ما هم جا پای بزرگان داریم میذاریم یا توان رقابت داریم.اگرچه این توان را دارد.اما با این سیاست قیمت گذاری بعیده طرفداران زیاد سامسونگ و اپل به سمت هواوی تمایل پیدا کنند مگر توجیه مناسب اقتصادی داشته باشند که تاکنون زمینه این توجیه پیش نیامده.

Mortazavi

دوست با شخصیت من در مورد اپل شاید حرفتون رو بشه تحلیل کرد اما سامسونگ نه

فکر می کنید فقط هوآوی میانرده میفروشه و سامی فقط پرچمدار داره؟!!!

بهتره بدونید پرفروش ترین اسمارتفون های سامی پایین رده های سری جی هستند پس هواوی با سامی تو سبک فروش خیلی فرق ندارند.

ضمن اینکه با احترام به طرفدارای سامسونگ امسال به احتمال زیاد میت۲۰پرو نوت۹ رو به راحتی شکست میده

Shiral

بله سپاس دوست عزیز از بابت کامنت تون
بنده عرض کردم امار رسمی ندارم و متاسفانه شرکتها معمولا امار فروش به تفکیک را نمیدهند.
اما خوب با قیمت های جدید و مضاعف بر اون قیمت دلار پانزده هزار تومانی تعداد خریداران پرچمدار سامسونگ هم متاسفانه بسیار کم میشه حداقل در کشور ما.
در کیفیت هواوی و پرچمداران اش شکی نیست و هرکس منکر شود میشه گفت تعصب کور دارد.
اما‌ خوب اگر قبلا دوستان دهک بالا دوسال یکبار پرچمدار عوض میکردن یا سالانه الان ممکنه همون ها سه سال یکبار اقدام کنند

کهکشان

من کلا با سیاست های اپل مخالفم ، ولی هیچوقتم کسی رو که میخواد بخره منعش نمیکنم ، نمونش خواهر خودم که براش ایفون ۷ گرفتم

اما اینکه هواوی اینطور حرکتی میکنه زشته ! چون کم از محصولات اپل کپی برنداشته
چه در رابط کاربری چه در طراحی
این شرکت چینی بیشتر بجای اینکه امتیازات خودشو نشون بده فقط میخواد تحمیل کنه میخواد بگه همه بدن فقط من خوبیم !

Mortazavi

یادم میاد اون موقع که سامی تو موقعیت الان هوآوی بود دقیقا از همین کارا میکرد و نمونش هم تیزر تبلیغاتی بود که ۶پلاس به سامی تعظیم کرده بود(اشاره به خم شدنش) و حسابی از آب گل آلود ماهی گرفت

البته این هنر بازاریابی یه شرکت و چیز بدی نیست

Naranj

همین که این کار خبر سایت های معتبر شده یعنی هواوی به هدفش رسیده!

Mortazavi

دقیقا

علی شیخ زاده

اون از سامسونگ که زمان عرضه ایفون ۶ اس افرادی رو با با بنر های تبلیغاتی فرستاد جلوی صف خریداران ایفون
اینم از هواوی که رفته جلوی صف خریداران ایفون ۱۰ اس و با توزیع پاوربانک تبلیغ میکنه?

با این کار چیزی جز ضعف در برابر اپل نشون نمیدن

Mortazavi

نه دوست عزیز
سامسونگ هم بزرگترین بردش رو از همین تبلیغات کرد و حالا نوبت به هوآوی

وقتی بهترین و باکلاس ترین و با کیفیت ترین اسمارتفون تو ذهن اکثر مردم آیفون هست اگه بخایی خودتو بهترین جلوه کنی باید به همه نشون بدی رقیب اپلی(پرچمدار صنعت موبایل)

این فقط یک دلیلشه و دلایل زیاد علمی دیگه ای برای این کار وجود داره

Alif16

این کار یعنی ضعف در برابر اپل این کار باعث میشه فقط اسم خوش کوچیک بشه

Mortazavi

دقیقا برعکس

فکر کنم تو کتاب (تفکر و دید استراتژیک) مفصلا در مورد این مبحث توضیح داده

دقیقا کاری که زر ماکارون برای کنار زدن تک ماکارون(بهترینو معروف ترین ماکارونی اون زمان ایران) کرد همین موضوع بود

Soraygoular

من خودم با این که طرفدارشم خوشم نیومد ولی حالا جدای از اون چطوری نویسنده میگه مشخصات باتری های اپل هیچ وقت بد نبوده؟ ایفون 7 با 1960 میلی آمپر جلوی رقبای 3000 میلی آمپری بد نبود؟ یا ایکس اس و ایکس اس آر حدودا 2600 و 2900 میلی آمپری جلوی رقبای 3500 میلی آمپری بد نیستند؟ یا ایفون ایکس اس مکس 3174 میلی آمپری در مقابل رقبای 4000 میلی آمپری زمانی هم که اپل توی 6 اس از باتری 1715 میلی آمپری استفاده کرد رقبا باتری های 2700 میلی آمپری داشتند با صفحه 5 اینچی همیشه ایفون ها 1000 میلی آمپر کمتر بودن حرفتون مثل این میمونه 3000 میلی آمپر با 4000 تا فرقی نداره ?
یا 1000 با 2000 تا فرقی نداره و اونی که 4000 میلی آمپر خوبه اونی که 3000 تا هیچی کم نداره واقعا تا قبل همین ایفون ایکس باتری ایفون ها یک مشکل بزرگ بود البته ایکس هم باتریش جلوی نوت 9 یا میت 10 پرو و…. در واقع هیچی برای گفتن نداشت البته من این گله رو به ساسمونگ هم دارم سامسونگ 3 ساله از یک باتری توی سری اس استفاده میکنه تازه ذخامت گوشی توی اس 7
7.9 میلی متر بود ولی توی اس 9 شده 8.5 میلیمتر این 6 دهم یعنی نشده یه باتری بزرگتر بیاد توش؟ هواوی توی پی 9 300 بود توی پی 10 شد 3200 توی پی 20 شد 3400 حالا مدل پرو که بماند حالا یک سری دوستان میان میگن پردازنده کم مصرف شده و یا نرم افزاری بهینه تر شده درسته قبول دارم ولی چه بهتر که سخت افزاری هم پیشرفت بکنند

Mortazavi

منظور نویسنده مقدار شارژ دهی با هر بار فول شدن باتری بود نه حجم باتری

BeFair

مشکل از آن جا آغاز شد که فقط مشخصات روی کاغذ و سطحی رو خوندید و قبول کردید، عمر باتری آیفون ها همیشه خوب بوده

Soraygoular

مشکل دیگه هم اینه که شما به تست سایت های مثل Phonearena اعتماد کردید نمیدونم چقدر تجربه کار کردن با ایفون ها رو دارید ولی من به شخصه هیچ وقت نتیجه خوبی نگرفتم از باتریش روزی 2 بار رو صد در صد باید بزنی به شارژ شاید توی تست های فون ارنا خوب باشه ولی معیارش اشتباه یا همین جی اس ام ارنا اخه مگه ما با گوشی فقط ویدئو میبینیم وب گردی میکنیم و تماس میگیریم؟ باید معیار رو تغییر بدن و بازی کردن پخش موزیک با بلوتوث فیلم برداری و عکس برداری با فلش و بی فلش چت با نت خط یا نت وای فای یا استریم فایل و هزاران مورد دیگه که واقعا استفاده مکنیم رو قرار بدند اون وقت من میگم که تست های باتری درست هستند من خودنم نه با گوشی فیلم میبینم نه تماس تلفنی میگیرم تازه با این حال هم ایفون ایکس نتیجه خوبی تو جی اس ام ارنا نگرفت شد 74 رقباش نزدیک 90 شد امتیازشون ولی جدای از تست و مشخصات و…. به شخصه توی استفاده ای که خودم از ایفون ها داشتم همیشه بدترین باتری رو داشتند همیشه البته مدل های پلاس خیلی بهترند ولی باز هم در مقایسه با میت ها هیچی برای گفتن ندارند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)