حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سقوط گلکسی نوت 9 در مقابل آیفون X: نوت شکننده

نوشته

5 سال قبل | 30 دیدگاه | اپل، تست، تماشا کنید، سامسونگ، مقاومت، مقایسه

گلکسی نوت 9 در ادامه موبایل های شیشه ای سامسونگ، یک موبایل بزرگ شیشه ای است که خب قطعا زیباست اما عموما این دستگاه های زیبا در برابر خیلی مقاوم نیستند. آیفون X اپل هم پس از سال ها دوباره شیشه ای شده و اگر بشکند هزینه تعمیر بسیار بالایی برای شما خواهد داشت اما مسئله ای است که “اگر بشکند”! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تست سقوط گلکسی نوت 9 در مقابل آیفون X را با هم ببینیم.

 

گلکسی نوت 9 با شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 در پشت و جلو تجهیز شده است اما همیشه برای من سوال است که چرا قاب پشتی اینقدر سریع تر از قاب جلویی می شکند! قاب پشتی گلکسی نوت 9 در ضربه اول خرد می شود و این در حالی است که آیفون X با عملکرد خیلی بهتر اما از شکستن مصون نیست و کمی لبه سمت چپ دستگاه شکسته به علاوه اینه لبه دوربین حسابی خراشیده است.

در سقوط به لبه، استیل ضد زنگ آیفون X نتیجه ضربه را خیلی کمتر نشان می دهد اما آلومینیوم گلکسی نوت 9 که حالا پس از چند نسل دوباره مات شده است، این ضربه بیشتر به شما نشان می دهد.

در تست سقوط از جلو اما هم گلکسی نوت 9 و هم آیفون X می شکنند اما دقیقا مانند آسیب قاب پشتی، اینجا نیز گلکسی نوت 9 بیشتر می شکند اما آیفون X فقط در لبه بالا دچار آسیب شده است. به صورت کلی می توان گفت که قطعا گلکسی نوت 9 نسبت به آیفون X شکننده تر است اما اگر هر کدام از این موبایل های شیشه ای گران 1000 دلاری را می خرید، حتما از یک قاب محافظ خوب برای موبایل خود استفاده کنید!

در پایان از یاد نبرید که گلکسی نوت 9 عملکرد بهتری در بحث مقاومت نسبت به گلکسی نوت 8 داشته است. آیفون XS و XS پلاس نیز باید ارایه شوند تا ببینیم عملکرد آن ها چطور است. نظر شما چیست؟ راهی به جز خرید پرچمدار شیشه ای وجود دارد؟!

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

گوشیای سامسونگ همیشه مقاومتون کمتر از رقبا بوده…زودتر هم لگ پیدا میکنن

Naranj

خخخخخ

BeFair

چه ارتباطی به شکستن داشت حالا؟!

همینه دیگه. این شیشه ای کردن پشت گوشی رو از سونی یاد گرفتن. البته همیشه بحث بوده که موبایل فلزی بهتره یا شیشه ای. خب قطعا شیشه ای قشنگ تره، مثلا رنگ های زیبای هواوی. ولی هر که طاووس خواهد، باید جور هندوستان کشد. موبایل خوشگل شیشه ای اگر میخوای، یا باید مثل من مراقبش باشی که نیوفته، یا بری یه گارد محکم بخری براش.

به طور کلی انتظار داشتم روی نوت ۹ از گوریلا گلس ۶ استفاده بشه. اما انگار آماده نیست به تعداد بالا. چون XZ3 هم باید گوریلا گلس ۵ معرفی شد.

Pouya

نظرت کاملا محترمه چون شیشه یا فلز کاملا سلیقست ولی من فلز رو صد در صد ترجیح میدم زیبایی شیشه تا وقتیه که جای اثر انگشت و لک و چربی روش نباشه (حتی اس ۹ خودم هم خاکستری گرفتم چون از این نظر بهتر از مشکیه البته خودمم تو نمایندگی باهاش کار میکردم خاکستریشو بیشتر خوشم اومد من سالهاست گوشیم مشکی بوده خواستم تنوعم بشه)در کل فلز رو چون هم مقاوم تره جای اثر انگشت و لک و چربی روش نمیمونه و هم اینکه به نظرم فلز حس بهتری رو بهم میده موقع کار کردن، شیشه زیباست ولی تا وقتی که تمیز باشه

دکتر رسول آریان

خب اینم باید توجه داشته باشی که فلزی ها شارژ بی سیم یا همون شارژ القایی رو ندارن. همچنین گوشی های فلزی توی سرما خیلی بد سرد میشن. وقتی گوشی فلزی رو توی هوای سرد میگیری دستت، حس سرماش به دستت القا میشه و خوشایند نیست. انگار گوشی یخ زده! همچنین رنگی که روی فلز استفاده میشه، به مرور زمان خورده میشه و بعد یک سال میبینی خراش یا رنگ پریدگی براش ایجاد میشه. مخصوصا کسانی که دستشون زیاد عرق میکنه، یا گوشی رو کنار سوییچ میذارن توی جیب، این مشکلات رنگ پریدگی رو بیشتر داشتن. پلاستیک هم میپوسه و شکنندس. دیگه کسی هم به موبایل پلاستیکی علاقه نداره. شیشه هم زود میشکنه و زود لک میشه با انگشت. نهایتا تولید کننده ها به شیشه با فریم فلزی بیشتر علاقه نشون میدن در این سال ها.

Pouya

اره خب اینا هم معایب فلزه هیچ کدومشون بی عیب نیستن?

BeFair

شیشه ای که اول آیفون 4 بود

آقای عطا‌.یی امروز که بیکسبی ویژن رو آپدیت کردم، دیدم شده مثل بیسکبی ویژن S9
قابلیت ترجمه لایو و تشخیص اشیا به صورت سریع و …

به S8 و S8 پلاس و نوت ۸ داده این قابلیت رو.
مثلا این تصویر رو ببینید:
http://uupload.ir/files/tuxl_bixby.jpg
از جعبه ضبط صوت عکس گرفتم. روی خود نوشته های انگلیسی، فارسیش رو گذاشته و سعی میکنه رنگش رو هم همون بذاره.

بعضی کاربران میگن سامسونگ قابلیت های جدید رو فقط برای جدیدها نگه میداره و به قبلی ها نمیده. ولی هم چرخش صفحه S9 رو داد، هم بیکسبی ویژن جدید.

REZA

خیلی خوبه

Naranj

ارتباطی با رسول اریان دارید؟

Amin

خودشه

دکتر رسول آریان

خودمم. برای تنوع یکم تغییرات ایجاد کردم.

Ebinem

از تو بعید نیست این کارا #ترول_واقعی

برای اینکه عکس پروفایلم رو برای تنوع تغییر بدم و اسمم رو از فارسی به انگلیسی تغییر بدم، باید از توی احمق اجازه بگیرم؟ حد خودتو بدون بچه! ترول تویی که در مسائلی که بهت ربط نداره دخالت میکنی. با این عکس کودکانه ای که گذاشتی، لیون رزیدنت ایول معلومه چند سالته پسر جان.
دیپلم گرفتی یا هنوز دبیرستانی هستی؟

JigSaw

هر دم از این باغ بری میرسد !
تازه نوت ۹ مقاومتش بیشتر از نوت ۸ عه
ببین دیگه نوت ۸ چه فاجعه ایه
البته در طول این چند سال پرچمدارای سامسونگ کی مقاومت خوبی داشتن که این بخواد دفعه دوم باشه ؟
کاش یه کم بیشتر به این موضوع توجه کنه
به هرحال ۱۰۰۰ دلار پول کمی نیست از طرفی هم گوشی ای که بدون قاب مقاومت کمتری داشته باشه مسلما با قاب هم مقاومتش کمتره در مقایسه با بقیه

علی شیخ زاده

و باز هم اپل?
سیب گاز زده بیخود گرون نیست

Genesis

جالبه که همه از یاد بردن که نوت ۹ با ۱۰ تا ظربه از کار افتاد ولی ایفون اکس فقط با ۵ تا ظربه جسشرش کلا از کار افتاد.
همچنین این هم در نظر بگیرید که مساحت نوت ۹ بیشتره و این یعنی شکنندگی بیشتر

ahmad

شما با این نظر قانون فیزیک رو زیر سوال بردی . مساحت بیشتر یعنی فشار کمتر و پخش شدن وزن گوشی میدونی میخ چرا سرش تیزه؟

دکتر رسول آریان

درسته که فشار توزیع میشه به کل سطح، ولی شما یک تست انجام بده، ضرر نداره. اول یک شیشه ۵ سانت در ۵ سانت رو بنداز زمین. بعد یک شیشه ۵۰ سانت در ۵۰ سانت رو بنداز. ببین کدومش زودتر میشکنه. در هنگام سقوط باید به وزن اجسام هم توجه کنی. مخصوصا وزن این دوتا گوشی که نوت ۹ وزنش 201 گرم هست و آیفون X وزنش 174 گرم.
یعنی ۲۷ گرم سنگین تر.

فیزیکت رو خوب خوندی ولی کامل نخوندی (شوخی)

s.p.a.r.r.o.w

خب رسول جان مقدار فشار برابره با نیرو بر سطح کل که اگه جداگانه واسه هر کدوم حساب کنی می بینی فشار آیفون ایکس بیشتره. یعنی تو این تست سقوط از یک ارتفاع ثابت آیفون فشار بیشتری بهش وارد می شه. الان خودت یه بار حساب کن می بینی.

ahmad

مثالت اصلا درست نیس رسول جان شیشه ۵۰در۵۰ میشکنه کاملا درسته ولی وزن رو حساب نکردی شیشه با ابعاد بزرگتر وزن بیشتری داره اگه وزن ثابت باشه چی؟ دو جسم با وزن نسبتا مساوی باشه جسمی که سطحش بیشتره فشارش کمتره من اینو تو کلاس ششم با کاغذ A4 به بچه ها توضیح میدم

مساحت نمایشگر نوت ۹ برابر هست با ۱۰۳.۲ سانتیمتر مربع. مساحت نمایشگر آیفون X هم‌ برابر هست با ۸۴.۴ سانتیمتر مربع. یعنی ۱۸.۸ سانتیمتر مربع مساحت نوت ۹ بیشتره.

تقریبا با همین نسبت که نمایشگر مقداری بزرگتره، وزن هم مقداری بیشتره. یعنی ۲۷ گرم سنگین تر‌.

به اینم توجه داشته باش که هر چی سطح بیشتر بشه، میزان برخوردش بیشتر میشه. مثلا شما یک لیوان رو در نظر بگیر که تماما شیشه ای باشه. یک گوشی رو هم در نظر بگیر که فقط نمایشگرش شیشه ای باشه و پشتش و باقی جاها فلز باشه. احتمال اصابت سطح حساس (شیشه)، با جسم محکم (زمین)، بیشتره در لیوان. چون نوت ۹ لبه اج داره، سطح شیشه ای بیشتر در معرض اصابت هست تا گوشی که صفحه فلت داره.

ahmad

رسول جان با اون اعدادی که گفتی میزان فشار بر هر سانتی متر آیفون حدود ۲ میشه و نوت ۹ حدود حدود ۱.۹ هست

۲.۰۶ در مقابل ۱.۹۴
تقریبا معادل

اما به نوع ساختار بدنه هم باید نگاه کنی. اون لبه منحنی نوت باعث میشه که زودتر بشکنه.

اما به طور کلی موبایل های قدیمی که داشتیم، ۵۰ بار میخورد زمین نمیشکست. چون یه صفحه کوچیک داشت. بیشتر بدنه بود تا صفحه.
موبایل های لمسی قسمت جلوشون کلا شد شیشه، اونم به نسبت زیاد.

شما یه نوکیا ۱۱۰۰ رو ۵۰ بار بنداز زمین ببین نهایتا چی میشه. ما باهاشون فوتبال میکردیم! هر چی شوتش میکردی خراب نمیشد. اما این موبایل های جدید رو ببین. تا میوفتن زمین فاتحه.

Genesis

این ربطی به فشار نداره
همه میدونن یه شیشه بزرگ از شیشه کوچیک بیشتر احتمال شکستنش هست

Ebinem

نوت 9 که این بود اینجور شد حالا دیگه نوت8 رو در نظر بگیرید دیگه چه داغونه. سامسونگ بی کیفیت.

دکتر رسول آریان

مگه قراره از روی نوت ۹ به مقاومت نوت ۸ برسی.
خب آی کیو برو توی یوتیوب سرچ کن، تا تست های نوت ۸ بیاد. نوت ۸ هم توی همین مایه ها بود. چون هر دو گوریلا گلس ۵ دارن. یه چیزی توی متن میخونین، فوری دست به تایپ میشین. اینم از بی سوادیتونه دیگه. انگار نوت ۸ تازه دیروز معرفی شده. نوت ۸ یک سال پیش تست هاش انجام شد و دیدیم. ضد ضربه که نبود، ولی مثل همین نوت ۹ بود.

Saeed Mohammadipouya

تا بوده همین بوده

yousef4600

ببخشید ضربه خوردن گوشی چه ربطی به فشار داره که بحث میکنید؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)