حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بلک بری Evolve X و Evolve رسما معرفی شدند

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | بلک‌بری

دیروز بود که شایعه ای درباره دو موبایل جدید از بلک بری شنیدیم. باید اعتراف کنم که اصلاً فکرش را هم نمی کردم که به این زودی شاهد معرفی این دو موبایل باشیم. حالا به نظر می‌رسد که این دو موبایل خیلی زودتر از آنچه که ما فکرش را می کردیم رونمایی شده و دلیل رونمایی زودهنگام نیز گویا مشخص است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با بلک بری Evolve X و Evolve آشنا شویم.

دلیل معرفی زودهنگام را می‌توان در این دانست که گویا بلک‌بری برندی شده که شرکتهای مختلف از آن استفاده می کنند! برای مثال این دو موبایل جدید معرفی شده تحت برند بلک بری با همکاری شرکت آپتیموس (Optimus) از هند تولید شده است. شرکت اپتیموس هرچند نامی آشنا برای بازار جهانی نیست اما سهمی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد از بازار موبایل های ارزان قیمت هند را در اختیار دارد که آنها تلاش دارند ۱۰ درصد از بازار موبایل های گران قیمت تر بازار هند را نیز به اختیار بگیرند. این دو موبایل جدید بلک بری Evolve و Evolve X به نظر می رسد که در همین راستا طراحی و به بازار ارائه خواهد شد.

بلک بری Evolve x

بلک بری Evolve x

هر دوی این موبایل ها تنها چیزی که از طراحی بلک‌بری به ارث برده اند، می تواند قاب پلاستیکی طرح دار پشت و لوگو بلک بری باشد. در حقیقت منظور ما این است که کیبورد کامل فیزیکی روی هیچ کدام از این دو دستگاه قرار ندارد. به دلیل شباهت زیاد این دو دستگاه با هم برای تمایز دادن بین آنها باید بگوییم که مدلی با قاب دوربین دایره ای و حسگر اثر انگشت به همین شکل مدل Evolve X است و مدل مربعی Evolve است.

بلک بری Evolve

بلک بری Evolve

هر دو دستگاه اشتراکاتی دارند، برای مثال حاشیه نمایشگر کم و نسبت تصویر ۱۸ به ۹ از جمله مواردی است که در هر دو دستگاه دیده می‌شود. مدل Evolve X با مشخصات سخت افزاری بالاتر از جمله اسنپدراگون ۶۶۰ به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم ارائه می شود. حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت بوده اما به لطف کارت حافظه خارجی تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر می توانید به آن حافظه اضافه کنید.

هر دو مدل از نمایشگر ۶ اینچی کم حاشیه با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن فول اچ دی پلاس (FHD+) استفاده می کنند که پنل آن از نوع IPS است. همچنین هر دو دستگاه از باطری بزرگ ۴ هزار میلی آمپری و اندروید نسخه ۸.۱ استفاده می‌کنند. دوربین اصلی در مدل ایکس ۱۲ + ۱۳ مگاپیکسلی بوده که یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است. مشخصات کلی این دستگاه می توانید در دو تصویر زیر ببینید:

بلک بری Evolve X

بلک بری Evolve X

بلک بری Evolve

بلک بری Evolve

بلک بری Evolve در بخش سخت افزار با چیپست اسنپدراگون ۴۵۰ و ۴ گیگابایت حافظه رم همراه می شود که به نظر بد نیست. جالب است که دوربین دوگانه مدل پایین‌تر ۱۳ + ۱۳ مگاپیکسلی است که شاید در نگاه اول قدرتمندتر از مدل ایکس باشد اما در حقیقت اینطور نیست. دوربین سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی و با فلاش LED است.

 

مدل ایکس با شارژر وایرلس ارایه می شود که طراحی زیبایی نیز دارد و به لوگو بلک‌بری می آید اما مدل عادی چنین پشتیبانی را ندارد. همچنین هر دو دستگاه از پلتفرم امنیتی DTEK بهره می برند. قیمت مدل ایکس ۵۱۰ دلار و مدل عادی ۳۶۵ دلار خواهد بود. نظر شما درباره این دو مدل جدید که تحت برند بلک‌بری توسط شرکت اپتیموس ارائه می شود چیست؟ فکر می کنید بنده بلک‌بری به کجا می رود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir Hossein

طراحی جالب و جذابی داره.همین که کپی نکرده بعضی چیزارو جای شکرش باقیه

ali.k77

بلک بری با اندروید جذابیتی نداره !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)