حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اسنپدراگون 720 با NPU مخصوص هوش مصنوعی لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات

دو ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم مشخصات سخت افزاری اسنپدارگون 710 و اسنپدراگون 730 لو رفت که معماری 10 و 8 نانومتری را به ما نشان می داد. حدودا یک ماه پیش بود که اسنپدراگون 710 با معماری 10 نانومتری و پشتیبانی از هوش مصنوعی (AI) برای میان رده های لوکس معرفی شد اما خبری از اسنپدراگون 730 نشد. حالا در این بین چیپست اسنپدراگون 720 با NPU مخصوص هوش مصنوعی لو رفته است که می تواند گزینه جالبی باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا کمی در این زمینه صحبت کنیم.

می دانیم تا کنون چیپست های کوالکام هسته مخصوص پردازش های هوش مصنوعی یعنی NPU نداشته است. چیپست کایرین 970 هوآوی به این فناوری مجهز است یا مثلا Apple A11 Bionic چنین توانایی برای پردازش های سریع و کم مصرف تر هوش مصنوعی دارند. حالا به نظر می رسد کوالکام از میان رده ها آغاز کرده و قرار است که سری اسنپدراگون 700 در ادامه ادعا برای بهینه بودن در زمینه هوش مصنوعی، به NPU اختصاصی مجهز شوند.

بعید نیست که اسنپدراگون 720 نیز با NPU 120 مجهز شود

برای پردازشگر تصویر اسنپدراگون 730 مدل Spectra 350 و در مدل اسنپدراگون 710 مدل Spectra 250 استفاده شده است. همچنین در نهایت برای یادگیری ماشین یا همان Machine Learning شاهد حضور بخش پردازش های عصبی (NPU) مدل NPU 120 باشیم. بعید نیست که اسنپدراگون 720 نیز با NPU 120 مجهز شود.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است اما حالا می دانیم که خانواده اسنپدراگون 700 دارای 3 عضو خواهد بود. فکر می کنید چیپست های سری 700 بتوانند موفق باشند؟ گفته می شود اسنپدراگون 720 برای عرضه اولیه مختص سامسونگ خواهد بود و این می تواند یک برتری ویژه هم برای سامسونگ هم برای این چیپست باشد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با وجود این همه چیپ میان رده خوب، شیائومی برای Mi Max ۳ رفته اسنپ 635 رو انتخاب کرده، در حالی که Mi Max اسنپ 65۲ داشت. بهتر بود از اسنپ ۷۱۰ استفاده کنه.

علی شیخ زاده

جالبه هواوی از یه شرکت پیرو داره به شرکت پیشرو تبدیل میشه

saman1670

امیدوارم گوگل سریع تر بتونه پردازش آفلاین رو به اسیستنت بیاره و دیگه لازم نباشه آنلاین باشیم تا جواب بده.با وجود چیزی مثل دوپلکس قطعا انجام این کار واسه ی گوگل کار سختی نیست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)