حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم 8 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ تمام رکوردها می شکند اما نه برای گلکسی نوت 9 یا آیفون های 2018

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ نه تنها به راحتی بزرگترین تولیدکننده موبایل در دنیا است بلکه به راحتی می تواند بزرگترین تولیدکننده چیپست ها و حافظه های رم را هم از آن خود کند. این شرکت به تازگی از اینتل عبور کرده است و این خود دلیل خوبی است برای آن که سامسونگ بخواهد یک قدم بزرگ در فناوری به پیش برود. سامسونگ حافظه رم 8 گیگابایتی LPDDR5 خود را برای موبایل های 5G و مجهز به پردازش های هوش مصنوعی (AI) مناسب است اما یک موضوع مهم که باید بدانید این است که حافظه رم 8 گیگابایتی LPDDR5 سامسونگ تمام رکوردها می شکند اما نه برای گلکسی نوت 9 یا آیفون های 2018! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

هر چند که این حافظه رم 8 گیگابایتی LPDDR5 پیش از معرفی رسمی گلکسی نوت 9 ارایه شده است اما به آن معنی نیست که در گلکسی نوت 9 ی که احتمالا 8 گیگابایت حافظه رم دارد نیز استفاده خواهد شد. حتی آیفون های 2018 که اصلا به نظر نمی رسد بخواهند حافظه رم 8 گیگابایتی داشته باشند، به نظر نمی رسد حجم کمتری از این حافظه را داشته باشند.

به نظر می رسد سامسونگ برای گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 از این حافظه رم 8 گیگابایتی LPDDR5 که تا 50٪ عملکرد دستگاه را بهبود می دهد، استفاده کند. بر اساس تئوری بد نیست بدانید نرخ انتقال اطلاعات برای این حافظه برابر 6,400Mb/s است و این عدد برای رم های LPDDR4X برابر 4266Mb/s بوده که این پیشرفت خیلی اهمیت دارد. به عبارت ملموس تر اگر 5G آن چیزی را که باید ارایه کند، شما با این حافظه رم می توانید 14 فیلم FHD را در 1 ثانیه انتقال دهید!

به نظر می رسد این حافظه رم که فعلا انحصار آن در اختیار سامسونگ آن قدر جذاب باشد که اپل هم برای آیفون های 2019 خود به آن فکر کند و بتواند سود فراوانی را به جیب سامسونگ سرازیر کند.

شما چطور فکر می کنید؟ به نظر می رسد یکی از فاکتورهای مقایسه پرچمدارهای آتی، نوع حافظه رم آن ها باشد!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin.light33

عالیه ????

بله، قطعا باید نوع سخت افزارها هم مقایسه بشه.
اینکه صرفا یک گوشی رم ۶ گیگ داشته باشه و مموری ۶۴ گیگ، نمیشه این مقایسه رو کامل قلمداد کرد. هر چند الان هم مهمه این موضوع، اما در آینده قطعا مهمتر هم میشه. مثل زمان خریدن لپتاپ و کامپیوتر که حتی نوع ارتباطات و سوکت های اونها هم برامون مهمه.
به عنوان مثال سرعت خواندن و نوشتن مموری نوت ۸ رو با S6 مقایسه کردم. به وضوح برتری با نوت ۸ بود. حتی با شیائومی Mi Max که مقایسه کردم، اصلا Mi Max رو نابود کرد.
اینکه صرفا بخوایم مموری ها رو بر اساس ظرفیت مقایسه کنیم اشتباس. الان فاکتور سرعت هم برای مموری ها مهمه. اما خیلی ها توجه نمیکنن.

وقتی یه برند چینی میاد گوشی ۴۰۰ دلاری میزنه ولی نمونه سامسونگیش ۸۰۰ دلاره، شک نکنید که تفاوت هایی در نوع و کیفیت قطعات وجود داره. مثل ماشین هاشون که میان شبیه ماشین های اروپایی میزنن ولی با نصف قیمت. کسی که کارشناس واقعی باشه میفهمه چینی ها کجاها کم کاری کردن.

Amin

?

Pouya

دمش گرم فوق العادس

کهکشان

سامسونگ نامبروان دنیای تکنولوژیه

chalton

همه چیز در اس 10 و نوت 10،انقلاب گوشی ها در این دو گوشی معلوم خواهد شد.

mosayebso

سال اینده بالاخره بعد مدت ها پهنای باند موبایل ها به ۵۱.۲ گیگابایت بر ثانیه میرسه که برابر با ایپد امروز هست منتها با مصرف انرژی ۳۰ درصد کمتر از موبایل های امروزی
اس۱۰ دقیقا مثل اس۶ یک گوشی اینده نگرانه هست با وجود ufs3 و lpddr5
ولی احتمالا در کنار سامسونگ شیاومی و ویوو و میزو و چندتا برند دیگه هم توی نیمه اول سال از رم های lpddr5 استفاده کنن البته این ها در دو مدل موجودن ک شاید سامسونگ مدل با سرعت کمتر و پهنای باند کمتر رو ب اون ها بده اما رقیب های اصلی مثل ال جی مثل اچ تی سی مثل هواوی نیمه اول سال از این رم ها استفاده نمیکنن
پهنای باند تقریبا ۲ برابری این قدرت رو در اختیار گرافیک های موبایل میزاره تا کیفیتی نزدیک ب کنسول رو نمایش بدن و دست توسعه دهنده ها رو هم باز میزاره

mosayebso

خبر دیگ ک امده اینه ک
خوشبختانه گلکسی واچ از تایزن بهره میبره ک من رو نسبت ب سامسونگ امیدوار کرد

Amin

خیلی خوشحال شدم.

REZA

فقط اونجا که گفته 14 تا فیلم توی یک ثانیه!

Quality

واقعا چیز عالی هست هرچند شاید در عمل دیگه مثل گذشته نتونن اختلاف ایجاد بکنن اما قطعا موثر هست
کلا سامسونگ در زمینه توی رم و حافظه های مختلف شرکت بزرگ و پیشرویی هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)