حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید مایکروسافت موبایل اندرویدی تولید کند

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | شایعات، مایکروسافت

هیچ چیز عجیب و بعید نیست. چه کسی فکر می‌کرد نوکیا که زمانی سیستم عامل هوشمند خود را داشت و بازار در دست های او بود، روزگاری ابتدا سهم بازار خود را از دست بدهد، سپس یک انتخاب اشتباه در سیستم عامل بکند و در نهایت یه آن چیزی که فرار میکرد برسد. مایکروسافت برای مدت هاست تلاش می‌کند جای پای خود را در بازار موبایل های هوشمند باز کند. آنها سیستم‌عامل خود را توسعه دادند، نوکیای زخمی را خریدند اما در نهایت موفق نشدند که iOS را به خاک بسپارند (!). حالا به گوش می‌رسد که احتمالاً مایکروسافت در حال توسعه یک موبایل با سیستم عامل اندروید است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این شایعه بیشتر صحبت کنیم.

به تصویر بالا که مکالمه بین یکی از طرفداران موبایل های ویندوز فونی لومیا و پاسخ دهنده رسمی مایکروسافت را نشان می دهد، توجه کنید. در پاسخ طرفداری که می پرسد چه زمانی موبایل لومیا جدید ارائه خواهد شد، پس از توضیحات فراوان گفته می‌شود که این موبایل جدید با سیستم عامل ویندوز موبایل ۱۰ نخواهد بود و قطعاً سیستم عامل اندروید را خواهد داشت. هرچند که به صورت قطع نمی‌توان این مکالمه را یک مدرک رسمی و قابل اعتماد برای چنین ادعای نسبتاً بزرگ اما نه چندان دور از ذهن دانست، اما به هر حال ارزش در نظر گرفتن احتمالات چنین ادعایی وجود دارد.

 این موبایل جدید با سیستم عامل ویندوز موبایل ۱۰ نخواهد بود و قطعاً سیستم عامل اندروید را خواهد داشت

ابتدا در نظر داشته باشید همین حالا که این مطلب را می‌خوانید مایکروسافت سالهاست که با سامسونگ (یا دیگر شرکت های اندرویدی) همکاری می‌کند و نرم افزارهای خود را به صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های آنها قرار می دهد یا نسخه‌ای ویژه به نام مایکروسافت ادیشن را از آنها در فروشگاه‌های فیزیکی خود به فروش می رساند. این یعنی که مایکروسافت قبول کرده که آنها یک شرکت نرم افزار محور هستند و شاید بهتر باشد که به جای ورود به بازار سخت افزاری که روی آن به صورت اختصاصی محصولات نرم افزاری خود را ارائه کنند، بهتر باشد که با شرکت‌های تولیدکننده سال همکاری کنند تا سرویس های نرم افزاری خود را روی موبایل های آنها عرضه کنند.

حالا اما این احتمال را نیز در نظر بگیرید که شاید مایکروسافت بخواهد وارد بازار سخت‌افزار شود، موبایل اندرویدی خود را توسعه دهد و بدون قید و شرط و با خیال راحت تمام سرویس های نرم افزاری خود را بر بستر اندروید عرضه کنند. هرچند که پس از کش و قوس‌های فراوان انتظار داریم که سرفیس منعطف سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود اما این دلیلی نیست که مایکروسافت خود را از تولید یک موبایل اندرویدی محدود کند. چنین نگاهی هرچند که ابهت مایکروسافت را به عنوان یک غول نرم‌افزاری بزرگ می‌شکند و آنها بر بستر سرویس های گوگل یعنی دیگر غول نرم افزاری دیگر می‌خواهند رشد کنند اما گاهی شاید بهتر باشد که آن عبور گذشته خود را فراموش کرده و در قالبی جدید به پیشرفت فکر کنیم.

شما چطور فکر می کنید؟ آیا مایکروسافت این تصمیم را در نهایت خواهد گرفت یا این یک اطلاعات غلط از یک فرد آموزش ندیده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

امکانش اینقدر هست که کرواسی از فرانسه ببره.یعنی صفر مطلق!

دکتر رسول آریان

اما به نظرم در بدترین حالت ممکن برابر با صفر حدی هستش، نه صفر مطلق ?

در اکثر موضوعات نمیشه انقدر با اطمینان از واژه مطلق استفاده کرد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)