حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیسبوک در حال توسعه تبلیغات بر پایه واقعیت افزوده (AR) است

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

تبلیغات یک موضوع برد-برد است، برای تولیدکننده وقتی که تبلیغات خوبی انجام شود فروش بالا می‌رود و برای نمایش دهنده تبلیغ وقتی که تبلیغات وجود داشته باشد کسب و کارش گسترش پیدا می کند. به این صورت تبلیغات یکی از صنایعی است که سعی می‌کند با فناوری‌های روز به خوبی تطبیق داشته باشد و کاربران را به خود جلب کند. فیس‌بوک یکی از نمایش دهنده های تبلیغ بسیار بزرگ است. واقعیت افزوده یا همان AR یک راه تعاملی بسیار محسوس برای کاربر است که این روزها در اندروید و iOS به خوبی پشتیبانی می شود. اینها را با هم ادغام کنیم می شود، فیسبوک در حال توسعه تبلیغات بر پایه واقعیت افزوده (AR) است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، وقتی که شما پست تبلیغاتی شرکتی را در فیس‌بوک می‌بینید، می توانید آن را به کمک واقعیت افزوده روی خود یا در یک فضای سه بعدی مثلاً روی میز خود ببینید. برای مثال اگر عینک یا لباسی را در تبلیغات شاهد هستید می توانید آن را به کمک دوربین و واقعیت افزوده روی خود تست کنید. هرچند که این موضوع فاصله زیادی تا پرو واقعی محصول در فروشگاه دارد اما یک راه حل است که تعامل کاربر با تبلیغات را بالا می برد.

همانطور که حتماً در پس زمینه ذهنتان حدس زده اید، محصولات دیگری که فیس‌بوک آنها را خریده مانند اینستاگرام و واتس اپ هم می توانند این سرویس را ارایه کنند. اگر به یاد داشته باشید در کنفرانس WWDC ۲۰۱۸ اپل دیدیم که ARKit آنها آنقدر پیشرفت کرده که مثلاً اگر شما بخواهید مجسمه ای بخرید آن را به راحتی روی میز شما نمایش می دهد و می توانید تصمیم بگیرید که این یک خرید خوب است یا نه؟

شما چطور فکر می کنید؟ این نوع تبلیغات می‌تواند تعامل کاربر را بیشتر جلب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)