حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سوپرزوم نیکون P1000 با 125X زوم و قیمت 1000 دلار معرفی شد

یکی از سرگرمی های خیلی از ما این است که یک دوربین با قابلیت زوم بالا داشته باشیم. آنقدر زوم کنیم تا به سوژه ای در دوردست ها برسیم! فکر می کنم زوم 125X برای شما حسابی هیجان انگیز باشد، جایی که دوربین سوپرزوم نیکون P1000 با لنز 24-3000 خود می تواند تا 125 مرتبه به سوژه نزدیک تر شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با دوربین سوپرزوم ارزان 1000 دلاری نیکون بیشتر آشنا شویم.

اجازه بدهید پیش از شروع برای اینکه کاملا متوجه شوید زوم 125X به چه معناست، چند تصویر از 24 تا 3000 میلی متر را با هم ببینیم:

بله! به همین دقت و ابعاد می توانید با دوربین سوپرزوم نیکون Coolpix P1000 زوم کنید. هر چند این دوربین نیز به سبب مکانیسم سوپرزوم بودن خود از حسگر کوچک 1/2.3 اینچی بهره می برد و از این نظر باید آن را در دسته دوربین کامپکت قرار دهیم اما به هر حال هر چیزی بهایی دارد! این حسگر تصویر آنقدر کوچک است که در دنیای موبایل هم استفاده شده و دستگاه هایی مثل پرچمدارهای سونی، اچ تی سی 10 و نکسوس 6P و 5X به آن مجهزند. رزلوشن نیکون Coolpix P1000 برابر 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است.

حداقل فاصله فوکوس نیکون P1000 برابر 1 سانتی متر است

درباره مشخصات لنز باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی گشودگی دیافراگم می تواند برای فوکوس شارپ تر، بسته تر و تا f/8.0 تنظیم شود. چیزی که در P900 تا f/6.5 ممکن بود. حداکثر گشودگی دیافراگم همانند نسل پیش و برابر f/2.8 است. حال که بحث مقایسه به میان آمد بد نیست بدانید که آن فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی از زوم فوق العاده دوربین ها احتمالا دیده اید، مربوط به زوم 83X مدل قبلی یعنی نیکون P900 است! همچنین حداقل فاصله فوکوس نیکون P1000 برابر 1 سانتی متر است و به شما اجازه عکاسی ماکرو فوق العاده ای می دهد:

از دیگر مشخصات نیکون کولپیکس پی 1000 (Nikon Coolpix P1000) می توان به چشمی OLED اشاره کرد که 2.36 میلیون نقطه (رزلوشن) دارد و این واقعا با کیفیت ترین ارایه نیکون روی سری Coolpix است. توانایی فیلم برداری 4K نیز به آن اضافه شده است و خوشبختانه می توانید عکاسی RAW را نیز با این دوربین انجام دهید. به لطف حضور بلوتوث می توانید از نرم افزار SnapBridge نیکون برای انتقال عکس ها استفاده کنید.

در عین حال که زوم اپتیکال خوبی وجود دارد، میکروفون ها نیز با توجه به میزان زوم، روی سوژه متمرکز می شوند تا کیفیت بهتری ثبت شود اما اگر فکر می کنید میکروفون های داخلی برای شما پاسخگو نیستند، به لطف جک 3.5 میلی متری موجود می توانید از میکرفون خارجی استفاده کنید! اجازه بدهید ویدیو معرفی رسمی نیکون Coolpix P1000 را با هم ببینیم:

نظر شما چیست؟ طرفدار دوربین های سوپرزوم هستید؟ نیکون Coolpix P1000 را چطور می بینید؟ قیمت دوربین سوپرزوم نیکون P1000 برابر 1000 دلار است که خیلی خوب به نظر می رسد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عجب چیزیه این P1000
با زوم اپتیکال میشه ۵۰۰X
شاید در آینده بخرمش، بعد از تعادل قیمت دلار

کلا ۳ تا دوربین سوپرزوم خوب توی بازار هست.
یکی کانن SX60 HS
یکی نیکون B700
یکی هم نیکون P900

من توی فروردین کانن SX60 رو خریدم یک میلیون و ۶۰۰ ولی الان شده ۳ میلیون تومن و حتی ۳ میلیون و ۲۰۰

زوم ۶۵X داره که از لحاظ بزرگنمایی از نیکون B700 با زوم ۶۰X قوی تره و از نیکون P900 با زوم ۸۳X ضعیف تره.

مع الوصف همه اینها زوم ۴ برابر دیجیتال دارن.
با کانن SX60 میشه به زوم ۲۶۰X رسید. ماکروی صفر سانتیمتری داره و برخلاف اینکه توی سایت نوشته تا F6.5 داره، به صورت دستی میشه تا F8.۰ هم رسید.

از پیکسل های صفحه نمایش گوشیم عکس گرفتن و تونست چینش پنتایل اون رو نمایش بده. برای دور دست هم موفق شدم از سیاره مشتری به همراه چهارتا از قمرهای اون و همچنین سیاره زحل به همراه حلقه دورش فیلم و عکس بگیرم. همه فیلم و عکس ها توی پیج اینستاگرامم هست و طرفدارانی هم پیدا کرده.

علت اینکه نیکون P900 رو نخریدم، صدای موتورش بود موقع زوم کردن. ولی کانن SX60 بدون صدا هست و خیلی نرم زوم میکنه. امیدوارم در P1000 این مشکل حل شده باشه.

mostafa3

سایز سنسورش رو مخه

دکتر رسول آریان

رو مخ نیس.
کار کن اول باهاشون.
توی روز عالی هستن.
اما توی شب ممکنه کم بیارن که با نور فلاش جبران میشه.

هر ۳ مدلی که بالا گفتم به همراه همین مدل P1000 همگی همین سایز سنسور ۱ بر روی ۲.۳ اینچ رو دارن.

لنز خیلی مهمه. درسته که شاید در ظاهر امر بخوای بر اساس سایز سنسور نظر بدی ولی من اینو با اطمینان بهت میگم که واقعا توی روز عالی هستن.

این آیدی اینستاگرام منه:
http://instagram.com/mr.arian86
خواستی درخواست بفرست، روی پیج نمونه تصاویر و فیلم ها رو ببین.

تکنولوژی

با قیمت هزار دلار واقعا عالیه…
فکر نمیکردم با کیفیت باشه اما عکس هاش رو که دیدم نظرم عوض شد.

یه چیز خوب واسه عشق عکس و عکاسی ها !
مرسی بابت مطالب خوبتون

desperanish

با این زوم انصافا نیکون وارد دسته فروشندگان تلسکوپ قرار گرفت…!

فقط چند تا نکته:
1. قبل از خریدش حتما یه باشگاه بدنسازی ثبت‌نام کنید.
2. وقتی دوربین رو میخواید بیارید بالا تا شعاع یک متری‌تون آدمی نباشه.
🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)