حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه OpenKirin رابط کاربری اندروید خام برای موبایل های هوآوی

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | هواوی

هوآوی یکی از شرکت های اندرویدی است که رابط کاربری مخصوص به خود با نام EMUI را توسعه می‌دهد و این رابط کاربری با آن چیزی که به عنوان اندروید خام می‌شناسیم بسیار متفاوت است. اگر دوست دارید که روی موبایل هواوی خود رابط کاربری اندروید خام یا اندروید خالص را داشته باشید این مطلب را از دست ندهید. پروژه OpenKirin حاصل تلاش توسعه دهنده هایی است که می خواهند با رام سفارشی سازی شده اندروید خام را به موبایل های هواوی و آنر اضافه کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

موبایل هواوی روز به روز بهتر می‌شود اما موردی که در آنها رعایت نمی‌شود رابط کاربری است که اگر شما به تازگی محصولی از این شرکت را به دست بگیرید کمی برای شما سخت هضم است. برای مثال خود من که دستگاه های زیادی از هواوی را بررسی کرده ام، در اولین مرحله که با این رابطه کاربر روبه‌رو می شوم، تمام تلاش خود را می کنم تا یک قالب گرافیکی دلچسب تر نسبت به آن چیزی که به صورت پیش‌فرض روی دستگاه قرار گرفته، پیدا کنم. احتمالا می‌دانید که متاسفانه استفاده از لانچر های ثالث روی دستگاه های هوآوی به صورت دائمی ممکن نیست و با اینکه روی دستگاه شما نصب می‌شوند اما به محض زدن دکمه هوم دوباره به لانچر اصلی هواوی بازمی‌گردد. حال اگر شما دارای یکی از ۱۷ دستگاه زیر از هوآوی هستید می‌توانید خوشحال باشید که اندروید خام را روی دستگاه خود نصب کنید.

دستگاه هایی از پروژه OpenKirin  پشتیبانی می کنند که با اندروید ۸ و رابط کاربری EMUI 8.0  ارائه شده باشند. دستگاه هایی که با این شرایط ارائه شده‌اند از پروژه تربل گوگل پشتیبانی می کنند و به لطف آن ارائه آپدیت ها هم برای شرکت ارائه کننده دستگاه و هم برای توسعه دهنده های ثالث راحت‌تر و سریع‌تر است.

 

در حال حاضر سه رام سفارشی سازی شده با رابط کاربری اندروید خام به نام های LineageOS، Resurrection Remix OS و CarbonOS برای دستگاه های مذکور وجود دارد. برای اعمال رام های سفارشی سازی شده مذکور  روی دستگاه هایی که در تصویر بالا دیدی بهتر که عجله کنید چون هواوی از آنلاک کردن بوت لودر دستگاه ها پس از تاریخ ۲۲ جولای (حدودا یک ماه دیگر) جلوگیری خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ رابط کاربری اندروید خام یا رابط کاربری سفارشی سازی شده شرکت ها؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

ایده خوبیه. یه بار گفتم چقدر خوب میشه اگه شرکتها ۲ نسخه اندروید رو داشته باشند، یکی نسخه اصلی و یکی نسخه خام. ولی کلی منفی دادند دوستان!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)