حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع گوشی کاملا بدون حاشیه سامسونگ با نمایشگر دوم

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سال ۲۰۱۷ را می توان آغاز انتشار نسل موبایل با نمایشگر بدون حاشیه دانست. شیائومی در این زمینه به صورت تجاری جلوتر از دیگر رقبا بود و پس از می میکس (Mi Mix) سامسونگ گلکسی اس ۸ و ال جی با LG G6، اولین شرکت هایی بودند که موبایل با حاشیه نمایشگر کم را در مقیاس تجاری تولید کردند. پس از آن اسنشال فون مفهوم جدیدی از موبایل کم حاشیه را با بریدگی نمایشگر رونمایی کرد و در نهایت این آیفون X بود که به خیلی از موبایل های پرچمدار پس از خود رنگ و لعاب داد. پس از آن به راحتی می توان گفت که دو نمونه ویوو نکس و اوپو فایند ایکس مفهوم موبایل کم حاشیه را متفاوت کردند. حالا اما در یک اختراع جدید از سامسونگ می‌بینیم که آنها در سر دارند که یک موبایل کم حاشیه را رونمایی کرده و علاوه بر نمایشگر کم حاشیه که در جلوی دستگاه قرار دارد یک نمایشگر نیز روی قاب پشتی جای بگیرد. هرچند که مشخص نیست آیا این دستگاه در سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد؟ اصلا رونمایی خواهد شد؟ یا به کل رونمایی نمی شود؟ اما صحبت کردن درباره آن ضرری ندارد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این خبر را با هم بررسی کنیم.

پتنت گوشی کم حاشیه سامسونگ

پتنت گوشی کم حاشیه سامسونگ

به این طرح اولیه نگاه کنید همانطور که مشاهده می کنید به نظر می‌رسد که سامسونگ هم همانند آیفون ایکس حاشیه لبه پایین دستگاه را با لبه های سمت راست و چپ برابر کرده و تنها بالای دستگاه هست که کمی حاشیه بیشتر دارد. این حاشیه بدون بریدگی طراحی شده و سامسونگ ترجیح داده که دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه به صورت سنتی بالای نمایشگر قرار بگیرند تا برای قرار دادن آنها مجبور نشود همانند اوپو فایند ایکس یک بخش متحرک شده را درون دستگاه قرار دهد و ضد آب بودن و طول عمر دستگاه را از بین ببرد یا کاهش دهد.

می‌دانید که هیچ شرکت اندرویدی یا غیر اندرویدی تاکنون نتوانسته‌اند حاشیه پایین را به صورت کامل حذف کرده و آن را با لبه های راست و چپ برابر کند. دلیل مشخص است چون آیفون X که تنها دستگاهی است که در طراحی از فناوری پیشرفته و گران‌قیمت نمایشگرهای OLED منعطف با این خلاقیت استفاده کرده است. حال سامسونگ که خود یکی از تولید کننده های این پنل های گران قیمت است در نظر دارد تا از آن برای پرچمدار نسل بعدی خود که در دهمین سالگرد خانواده گلکسی اس رونمایی خواهد شد استفاده کند.

جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز وجود ندارد

نمایشگر پشت دستگاه اما مشخص نیست که قرار است به چه کاری بیاید پیش از این نمونه هایی داشته ایم که یک نمایشگر دوم روی قاب پشتی قرار گرفتند اما استقبال خوبی از آن نشده است. اگر به این طرح اولیه بیشتر دقت کنید می بینید که جایی برای جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز وجود ندارد و شاید آغاز سال ۲۰۱۹ برای سامسونگ به معنی حذف جک 3.5 میلیمتری صدا از پرچمدار خود باشد.

نظر شما درباره این طرح اولیه لو رفته چیست البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این طرح لزوماً به واقعیت بپیوندد یا تولید شود.  

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

از نظر من طرح جالبی نیست اما بستگی داره سامسونگ چجوری پیادش کنه( اگر پیاده کنه)

Naranj

احتمالا یک طرح مفهومی هست.چون سامسونگ خیلی به تقارن اهمیت میده و این طرح متقارن نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)