حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه Memoji اپل با AR Emoji سامسونگ

نوشته

5 سال قبل | 19 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، سامسونگ

کنفرانس WWDC 2018 اپل موارد زیادی را ارایه کرد که از جذاب ترین آن ها می توان به نسل جدید Animoji در iOS 12 یعنی مموجی (Memoji) یا می_موجی اشاره کرد. کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند که سامسونگ پیش از اپل با AR Emoji ایده ارایه کردن شخصیتی انسانی شبیه به شما را ارایه کرده است اما حقیقت این است که اپل در آیفون X با سیستم تشخیص چهره 3 بعدی می تواند خیلی بهتر این کار را انجام دهد. نتیجه می شود مموجی (Memoji) که خیلی ها بازخورد مثبت نسبت به آن داشتند. امروز در این مطلب مقایسه Memoji اپل با AR Emoji سامسونگ را خواهیم داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به صورت مشخص می توان گفت این بار اپل بر خلاف عادت همیشگی خود، دست کاربر را در شخصی سازی کامل باز گذاشته است، شما میلیون ها حالت مختلف از مموجی (Memoji) را می توانید بسازید که در جزئیات با هم متفاوتند. مموجی فقط سر شماست و اگر خواستید به بدن خود اضافه کنید، وارد برنامه دوربین می شوید اما AR Emoji سامسونگ یک انسان کامل را به شما می دهد و از آن جا که حرکات بدن را نمی تواند دنبال کند، حتی اگر شما کار خاصی بخواهید انجام بدهید، در خروجی مشخص نیست پی می توان گفت اینجا تصمیم اپل بهتر است. همچنین در زمینه تنوع و باز بودن دست کاربر در تغییرات جزئیات می توان برتری با به Memoji اپل داد.

به لطف حسگر تشخیص عمق آیفون X حرکت سر و ماهیچه های صورت شما بسیار دقیق و سریع پیگیری می شود و حتی در iOS 12 توانایی تشیص حرکات زبان هم اضافه شده است تا بتوانید کمی شیطنت کنید! خیلی سخت می توان برای AR Emoji سامسونگ برتری نام برد، بزرگترین برتری این است که شما خروجی را در هر برنامه ای که دوست داشتید به اشتراک می گذارید اما در آیفون X فقط در برنامه Message قادر به این کار خواهید بود. البته فیلمی که با دوربین گرفته می شود قابل اشتراک در همه جا هست.

برای جمع بندی باید گفت آیفون X به سبب سخت افزار بهتر و ویژه در این بخش در کنار عملکرد بهتر تیم نرم افزاری iOS همانطور که Animoji همچنان بهترین اموجی واقعیت افزوده است، Memoji یک سطح بالاتر از آن است و نشان می دهد که اپل در این زمینه فعلا با خودش رقابت دارد!

نظر شما چیست؟ این مقایسه Memoji اپل با AR Emoji سامسونگ را چطور دیدید؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

به نظر من این رودست اپل به سامسونگ بود. از نظر من اپل همین اموجی سامسونگ رو ازش الهام گرفته و با کیفیت و تنوع بسیار بالاتری اجرا کرده.

ahmad

مخترع انیموجی اپل بود و با این حرکت کاملترش کرد کلا یه سرو گردن بالاتره که دلیلشم تکنولوژی تشخیص چهره اپل هست

دکتر رسول آریان

مخترعش اپل نیست.
قبل از اینکه اپل این کار رو بکنه، برنامه های دیگری هم بودن. از جمله برنامه MSQRD که توسط فیسبوک ساخته شد. اتفاقا خیلی هم شایع شد یه زمانی. تعجب میکنم چطور شما MSQRD رو فراموش کردی!

Amin

رسول DxO رو معتبر بدونیم یا نه بالاخره.
هر جام کامنت گذاشتی سر بسته گفتی.

این برنامه هم بله، خیلی شایع شد.
خیلی وقت پیشم بود فکر کنم.

دکتر رسول آریان

نظرم رو قبلا گفتم.
به نظر من میشه به عنوان یک راهنما بهش نگاه کرد، اما خیلی نباید روی اعداد و ارقامش حساس بود.
اگر گوشی بین ۱۰ ، ۱۵ تای اول اون لیست بود، بدون دوربین اون گوشی ها خوبه. مابقی جزییات رو روش حساس نشو. یعنی به عنوان یک مرجع مطلق بدون اشکال بهش نگاه نکن. چون بیشتر چیزها مطلق نیست. پس نسبی نگاه کن.

Amin

اوکی. ممنون

دکتر رسول آریان

آره.
حتی میشه به واقعیت افزوده اسنپ چت و اینستاگرام هم اشاره کرد.

حالا فعلا یه مدتی اینا مد شده. هر چند داره خز میشه. اوج استفاده از اینها هم در حد چند روز هست. بعدش تکراری و خسته کننده میشه.

Soraygoular

من با این که از اپل متنفرم باید به شما بگم که msqrd یک سری ایتم رو به چهره اضافه میکرد ولی انیموجی دقیقا برعکس ویژگی های صورت و‌ چهره رو به تون ایتم ها که به شکل اموجی اضافه میکنه که خیلی پیشرفته تره

دکتر رسول آریان

اونها هم نسبت به حرکات چهره واکنش نشون میدن‌. مثلا همین واقعیت مجازی اسنپ چت و اینستاگرام رو نگاه کن‌. نسبت به باز کردن دهان، حرکت سر و یکسری کارهای دیگه حساسن و واکنش هایی رو نشون میدن. اونها هم محل چشم و ابرو و بینی و دهان رو تشخیص میدن.

siavash-t

سلام. منظورم تبدیل چهره انسان به انسان مجازی بود. والا انیموجی اپل اصل کارش تبدیل چهره به چهره حیوانات بود. خوک و گاو و اینجور چیزا ?

کهکشان

علاوه بر اینکه سامسونگ در تمام برنامه میتونه به اشتراک بذاره برتری دیگشم اینه که میتونه ب تشخیص ظاهر کاربر خیلی زودتر کاراکتر شبیهشو بوجود بیاره
تنظیمات شخصی سازی اپل هم یه اسکی واقعی از سامسونگه ( بد نیس سامسونگم یه شکایت یکنه – طعنه )
در مورد ادای حرکات ممکنه آیفون بهتر عمل کنه ولی در نرخ اجرای فریم ها هر دو در یه حدن !

دکتر رسول آریان

دقیقا خواستم منم به این مساله اشاره کنم. اینکه چهره ای که AR اموجی سامسونگ ساخت، خیلی خیلی شبیه تر بود به چهره اصلی این فرد تا مموجی که آیفون ساخت. از همون ابتدا که کاراکتر لود شد، دیدیم که چقدر به چهره واقعی این فرد شبیه هست، اما مموجی آیفون کلا از صفر باید همه چی رو خودت بسازی. خودش هیچ کمکی نمیکنه. مثل بازی سیمز که خودمون از اول شروع میکردیم به ساختن چهره دلخواه. چیز جدیدی نیست چهره سازی. اما اینکه AR اموجی توی همون لود اولیه میتونه انقدر خوب چهره رو شبیه سازی کنه، اهمیت بیشتری داره.

در مورد حرکات صورت، قطعا مموجی وضعیت بهتری داره، چون سخت افزارش مناسب تره برای این کار.

اینم باید در نظر گرفت که سامسونگ بیش از سه ماه پیش AR اموجی رو رونمایی کرد. در نتیجه اپل فرصت داشت در این مدت که بتونه روی این موضوع بیشتر کار کنه.

اما در خصوص تست های این فرد، مساله ای وجود داره. کاملا مشخصه که فن آیفون هست. از تست قبلی که بین واقعیت افزوده اپل و گوگل انجام داد، کاملا مشخصه. اینکه واقعیت افزوده سامسونگ رو با AR Core خیلی ضعیف نشون داد که حتی نمیتونست سطح رو پیدا کنه!

من خودم‌ رفتم دقیقا همه برنامه هایی که این آقا تست کرد رو دانلود کردم. اصلا این مشکلات وجود نداره. اگر عمری بود حتما فیلم برداری میکنم و نشون میدم. نزدیک به ۳۰ بازی و اپلیکیشن دانلود کردم فقط برای تست AR Core گوگل. کاملا عالی اجرا میشن.

حتی همین ابزار اندازه گیری رو که اپل روش مانور میده. من همینم توی اندروید با AR Core تست کردم. دقیقا اندازه میگیره. به امید خدا که تست هام تموم شد، میذاریم روی آپارات، تا ببینید و لذت ببرید.

تصویری از اپلیکیشن های AR در اندروید. همه اینها رو تست کردم:
http://uupload.ir/files/4j24_ar.jpg

Amin

از زحماتت متشکرم.
منتظرم!

فقط منظورت از آپارات همین آپارات ترنجیه دیگه؟ یا خودت؟

دکتر رسول آریان

قربانت.

اگر آقای عطا.یی بپذیرن، قطعا آپارات اینجا.

منتها یک مقدار پام ضرب دیده. رباط پام پیچید چند روز پیش. میخوام این تست ها رو توی محیط بیرون انجام بدم. چون توی منزل جالب نیست. کل خونه زندگی ما آپلود میشه توی نت. چون بعضی از اپلیکیشن هاش ماشین و دوچرخه لود میکنه در اندازه واقعی. توی اتاق جالب در نمیاد. یکم ردیف بشم انجامش میدم حتما.

Amin

دمت گرم.

کهکشان

دقیقا همینطوره رسول جان
و از اونجا که برای شخصی سازی باید از 0 شروع کرد خیلی زود خسته کننده میشه و از جذابیتش کم میشه

اما در مورد این تست هم حق با شماست من چند تا کلیپ دیگه هم دیدم که واقعا AR سامسونگ عالی عمل کرد
خب از اونجایی که نویسنده عزیز ضد سامسونگه در انتخاب این کلیپ هم نباید تعجب کرد

HM-Royal

کاراکتر emoji سامسونگ احتمالا” مبتلا به پارکینسونه … وقتی طرف سرش رو تکون میده کاراکتر بدنش به رعشه میفته چشم و دهانش هم تیک میزنه
?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)