حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بازی های AR در گلکسی اس 9 پلاس با آیفون X

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل، تماشا کنید، سامسونگ، گوگل

شک نکنید که آینده، آینده AR و VR است و این که کدام شرکت بتواند در این زمینه سریع تر بدرخشد می تواند با جذب کاربران جدید و  یا حفظ کاربران فعلی اش کمک کند. اپل ARKit مدتی است که معرفی شده و با iOS 11 به آیفون هایی که چیپست اپل A9 به این سو (آیفون 6 اس به این سو) داشته باشند عمل می کند. گوگل نیز ARCore را معرفی کرده که حالا چند روز است روی گلکسی اس 9 پلاس در دسترس کاربران قرار گرفته است. اجازه بدهید یک مقایسه جذاب داشته باشیم بین بازی های AR در گلکسی اس 9 پلاس با آیفون X و ببینیم کدام یک می تواند بهتر باشد!

پیش از دیدن ویدیو انتظار ما مشخص بود، آیفون X عملکرد بهتری نسبت به گلکس پلاس 9 پلاس خواهد داشت اما اولین تست این تصور ما را بر هم زد تا چندین تست بعدی آن را تایید کنند! بله، همانطور که دیدید، گلکسی اس 9 پلاس فقط در برنامه های اختصاصی خود عملکرد عالی و بدون نقصی همچون آیفون X ارایه می کرد اما اگر به بازی و برنامه های مشترک برای iOS و اندروید نگاه کنید، مشکل مشخص در شناسایی سطح بود. یعنی گلکسی اس 9 پلاس حتی از مرحله اولیه جلو نمی رفت که عملکردش را ببینیم. در برخی برنامه که سطح شناسایی شد اما دوباره محتوا به شکل ناخوشایندی روی سطح جا به جا می شد یا بدون دلیل از کادر خارج می شود. بدون شک بازی های AR و نرم افزارهای آن که بین دو سیستم عامل مشترکند در آیفون X بهتر اجرا می شوند.

دلیل مشخص است. محصولات اپل زاده یک اکوسیستم هستند، اگر قابلیت نرم افزاری ارایه می شود به خوبی روی آیفون ها، پردازنده ها و سیستم عامل همگام شده و برنامه و بازی ها به خوبی با آن اجرا می شوند اما در اندروید، ارایه دهنده ARCore گوگل است، تولیدکننده دستگاه سامسونگ است (در این مثال) و توسعه دهنده گیج است که برای چه چیپستی، چه رزلوشنی و چه دوربینی باید توسعه دهد!

نظر شما چیست؟ انتخاب شما کدام است؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostafa6k

مال این حرفا نیست سامسونگ

amir_galaxy

تو هم مال این حرفا نیستی اسم سامسونگو ببری و راجع بش نظر بدی

دکتر رسول آریان

این صنعت نوظهور هست. همین طور که ما مشکلات رو میبینیم، کمپانی ها هم میبینن، حتی خیلی دقیق تر از ما. اینکه بگیم فلان کمپانی این کاره هست یا این کاره نیست، بر اساس شناخت ما از اون کمپانی هستش. شاید ۵ سال پیش کسی تصورش رو نمیکرد که سامسونگ وارد صنعت ساخت سنسور دوربین بشه. دیدیم که اومد و خوب هم ظاهر شد. الانم وقتی اخبار میگه سامسونگ ممکنه بتونه رقیب بزرگی برای سونی در ساخت سنسور دوربین بشه، ما با پوزخندی روی لب میگیم، نه سامسونگ این کاره نیست.

همه کمپانی ها در تلاش هستن برای بهتر شدن. گاهی مهندسین نخبه استخدام میکنن، گاهی تکنولوژی یک کمپانی دیگه رو میخرن. به هر حال ما هستیم که همین طوری ایستا موندیم و فقط نظاره گر پیشرفت اینها هستیم.

دیشب داشتم لیست کمپانی های سازنده تلفن همراه رو نگاه میکردم. اصلا فکرش رو هم نمیکردم که این همه کمپانی سازنده موبایل در هندوستان باشه. اگر تا چند سال دیگه موبایل هندی توی بازار دیدین اصلا تعجب نکنین. خیلی خوب دارن با تکنولوژی جلو میان و محصولات ۲۰۱۸ قابل توجهی رو هم تولید کردن. لیست کمپانی های سازنده موبایل در چین رو که نگاه کردم، مخم سوت کشید. ما فقط ۴، ۵ کمپانی چینی رو میشناسیم. اما واقعا زیادن.

نتیجه اینکه نمیشه نشست پشت کامپیوتر و یک جمله تایپ کرد: سامسونگ این کاره نیست! این کاره بودن رو باید در طی چند سال آتی ببینیم. مراسم رونمایی از S9 و S9 پلاس که بود، کارت دعوت حاضرین رو اگر با VR بهش نگاه میکردی، کارت دعوت توی دستت تبدیل میشد به S9. اگر خواستی برو مراسمش رو نگاه کن.

در انتها عرض کنم که با صحبت آقای عطا.یی موافقم. اینکه سازندگان اپلیکیشن های IOS میدونن با چه گجتی رو به رو هستن. اپلیکیشن سازی توی اندروید به مراتب سخت تره. چون گجت های اندرویدی متنوع هستن و هر کمپانی ساز خودش رو میزنه.

کهکشان

بیا اینم از ادبیاتت ! حتی نمیتونی یه جمله درست حسابی بگی

Amin.light33

الان دوستان جیره خور میان در افشانی میکنند??

pedram_01

چیز جالبی بود توی معرفی ایفون ایکس دیدم و خوشم امد نمیدونستم اس 9 هم دارتش . اون چیزی ک فهمیدم این بود ک هنو سامسونگ با بازی و نرم افزار ها هماهنگ نشده و دیدیم ک نرم افزار های مخصوص خودش ک هماهنگ شده رو عالی عمل کرده . با یه اپدیت حل میشه

JigSaw

چیزی که همیشه‌ گفتم و الانم میگم
سامسونگ هر قابلیت جدیدی رو که روی گوشی هاش اضافه میکنه ۹۰% مواقع دست و پا شکستس (فینگرپریت، هوش مصنوعی، اسکن عنبیه، سنسور های چندگانه ضربان قلب و…)
زمان میبره تا تکمیلش کنه
الان اصلا موضوع این نیست که سامسونگ بده یا اپل خوبه
ولی سیستم اپل این شکلیه که یا از قابلیتی استفاده نمیکنه ویا اگر استفاده میکنه سعی میکنه به بهترین شکل ممکن پیاده سازیش کنه
چیزی که سامسونگ هیچ اعتقادی بهش نداره
فقط مهم اینه که گوشیاش این قابلیت رو داشته باشن
این قابلیت هم مسثنا نیست
یه مقدار زمان لازمه تا سامسونگ کار کنه روش و به اونجایی که باید برسونش

Mostafa6k

ایول ..ممنونم منم منظور کلیم همین بود که شما گفتینولی فن بیانم یمقدار ….
سامسونگ همه چیزو زیادی پر زرق و برق نشون میده بجای که واقعا روشون کار کنه
هول اول معرفی کردنشونه هر چقدر که ناقص باشن

من خودم تا الان فقط سامسونگ داشتم و اونم فقط بخاطر رابط کاربری

JigSaw

بله
سیاست کاری شرکت شرکت ها و رویکردشون با هم متفاوته
همین امر موجب میشه که در پیاده سازی یک تکنولوژی روی دیوایس هاشون با هم دیگه فرق داشته باشن
قشنگی دنیای تکنولوژی هم همینه
وگرنه اگر همه چیز بی نقص و شبیه به هم بود که دیگه جذابیتی نداشت

کهکشان

الان مثلا فیس آیدی آیفون ده خیلی تکمیله ؟ خیلی بی نقصه ؟ دو نفر دوقلورو نمیتونه از هم تشخیص بده ! هههه

کهکشان

آیفون ده هم انقدا دقیق نبود

بجز اون مورد تمساحه بقیه موارد اس 9 چیزی کم نداشت از آیفون
همینم که تونسته از یه سازنده دیگه اینطور هماهنگ کنه جای تحسین داره !

Milad7

@سينا عطايي

كامنت هاي اين پست نياز به پاكسازي داره

دکتر رسول آریان

شد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)