حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند ساعت از وقت خود را در اینستاگرام می گذرانید؟ اینستاگرام به زودی به شما پاسخ می دهد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

در کنفرانس I/O 2018 گوگل دیدیم که این شرکت از برنامه ای به نام “داشبورد” رونمایی کرد که به شما نشان می داد چقدر از موبایل خود استفاده می کنید. همچنین این برنامه علاوه بر اینکه با ارایه اطلاعات مصرف شما از موبایل تان، به شما کمک می کند تا با اعمال تنظیماتی به کاهش استفاده از موبایل موفق شوید. می گوییم “موفق شوید” چون واقعا کار سختی است! حالا به نظر می رسد اینستاگرام نیز همین تصمیم را دارد و قرار است که با ارایه داده های میزان مصرف شما از اینستاگرام علاوه بر اینکه به شما می گوید چند ساعت از وقت خود را در اینستاگرام می گذرانید، به شما کمک کند تا وقت کمتری را در این شبکه اجتماعی جذاب بگذرانید.

طبق اطلاعات به دست آمده از واکاوی فایل نصبی نرم افزار اندروید (APK) اینستاگرام ابزاری دیده شده است که مدت زمان استفاده شما از شبکه اجتماعی اینستاگرام را به شما نشان خواهد داد. این داده ها می تواند بر اساس بازه زمانی روزانه یا ماهانه باشد. خب مسلما وقتی شما ببینید کاملا ناخواسته روزی 3 ساعت از وقت گران بهای خود را در اینستاگرام گذرانده اید، این مصرف را کمتر می کنید. این ویژگی تحت عنوان “time spent” ارایه خواهد شد.

در ادامه این لو رفتن، مدیر عامل اینستاگرام آقای Kevin Systrom ویژگی ارایه آمار مدت زمان استفاده از اینستاگرام را در توییتر خود تایید کرده و گفته است: “کاربران باید درباره مدت زمانی که در اینستاگرام می گذرانند، اطلاع داشته باشند. این مسئولیت تمام شرکت هاست تا در مورد این موضوع صادق باشند.”

این موضوع اگر چه به طور بالقوه می تواند باعث کاهش مصرف شود، این ویژگی به کاربران کمک می کند که زمان خود را بهتر مدیریت کنند و شاید هم به توجه به مشکلات اعتیاد گوشی های هوشمند کمک کنند. شرکت ها در ماه های اخیر بر ویژگی های مرتبط با سلامتی متمرکز شده اند که احتمالا ناشی از یک رشته مطالعاتی است که با توجه به مشکلات بالقوه بهداشتی مرتبط با زمان نمایش صفحه نمایش منتشر شده است.

نظر شما چیست؟ در اینستاگرام عضو هستید؟ اینستاگرام ترنجی را دنبال می کنید؟! چند ساعت از روز خود را در اینستاگرام می گذرانید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اوایل پیج های زیادی رو فالو کرده بودم. به مرور کمش کردم. بعضی روزها شاید ۲۰ توی اینستاگرام باشم، بعضی روزها ۱ ساعت و نیم.
اینم بالاخره یک شبکه اجتماعیه، میشه از توش اخبار جدید رو خوند، پیج های سرگرمی و آموزشی رو دنبال کرد. اما به طور کل ماهیت اینستاگرام چندان به درد کار علمی نمیخوره. یعنی نمیشه ازش انتظار داشت که خیلی مفید باشه. سطح کامنت ها خیلی پایینه، مطالب شایعه و دروغ رو پخش میکنن که جذب بشی بری فالو کنی و …

در کل بیشترش به فساد کشیده شده. به نظرم برای کودک و نوجوان اصلا محیط خوبی نداره.

*۲۰ دقیقه.

Peiman

به نظرم قابلیت خوب و کارآمدی میاد . می‌تونه در مدیریت زمان و استفاده به اندازه کمک کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)