حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل دوپلکس (Google Duplex) چیست؟ نگاهی به یک هوش مصنوعی واقعی

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، گوگل

این روزها خیلی زیاد درباره هوش مصنوعی می شنویم. تقریبا همه آن ها یک کار مشخص را انجام می دهند و خوشحالند و بازاریابی می کنند! “دوربین موبایل ام صحنه های مختلف را شناسایی می کند”، خوبه، آفرین ولی چیزی هیجان انگیزتر از یک پیشرفت در موضوعی که سال ها انجام می شده را لطفا به من نشان دهید! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با نگاهی به یک هوش مصنوعی واقهی بگوییم گوگل دوپلکس (Google Duplex) چیست؟

نمی دانم فرصت کرده اید کنفرانس گوگل را ببینید یا درباره گوگل دوپلکس (Google Duplex) بخوانید یا نه اما این واقعا محشر است! ویدیو را ببینید و قسمت معرفی گوگل دوپلکس را با دقت مرور کنید. همانطور که می بینید شما به گوگل اسیستنت (دستیار گوگل) می گویید برای من یک نوبت (حال در هر بیزنسی) رزرو کن! اگر آن سرویس توانایی رزرو آنلاین نداشته باشد، گوگل اسیستنت بدون اینکه شما را درگیر پروسه رزرواسیون کند، در پس زمینه با شماره نزدیک ترین بیزنس ممکن تماس گرفته و با آن همانند یک انسان صحبت می کند تا در نهایت به رزرو برسد و وقتی رزرو به صورت موفق انجام شد، آن را به لیست برنامه های شما اضافه کرده و بعدا یادآوری می کند! این یک منشی واقعی است و فراتر از آن، یک هوش مصنوعی واقعی!

پروسه ای که در گوگل دوپلکس (Google Duplex) دیدید حاصل سالها تلاش در زمینه های مختلف از جمله صحبت کردن طبیعی ربات هاست. به مکالمه اگر دقت کنید، حروف اضافه، آواها، مکث ها و تن صدا خیلی نزدیک به انسان بود به شکلی که شاید اگر شما نمی دانستید آن یک ربات است، واقعا متوجه نمی شدید!

این فناوری هنوز برای دسترسی عمومی آماده نیست و شاید سال های آینده شاهد استفاده گسترده از آن باشید اما گوگل دوپلکس (Google Duplex) واقعا هیجان انگیز و نمونه یک هوش مصنوعی واقعی است! نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

همونطور که اعلام کردید هنوز در مرحله اولیس حتی در مرحله بتا هم قرار نداره
این فقط یه دید کلی از اینده هوش مصنوعی به ما نشون داد که قابل پیشبینی هم بود
گوگل با تکیه بر سرورهای قدرتمند و موتور جستجوش بیشترین امکانات رو برای خلق یک هوش مصنوعی که اطلاعات زیادی رو پردازش میکنه داره

Peiman

چقدر هیجان انگیز واقعا?

rayka

فوق العاده است اصلا عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)