حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک نکته مهم برای آپدیت اندروید 8 گوشی های سامسونگ با ادین (Odin)

گاهی اوقات هست که شما کاری را یاد دارید و همیشه فکر می کنید که آن را یاد خواهید داشت اما نکته مهم این است که اگر در کار خود به روز نشوید، شکست می خورید. چندی پیش بود در ترنجی خواندیم که می توانید آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 را همین حالا دانلود کنید. ما هم در ترنجی برای یکی از دستگاه های خود این آپدیت را دانلود کردیم اما در حین  آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 با ادین (Odin) به مشکل خوردیم! پس از کمی تحقیق متوجه شدیم که یک نکته مهم برای آپدیت اندروید 8 گوشی های سامسونگ با ادین (Odin) وجود دارد و ما آن را به دلیل به روز نبودن اطلاعات خود، نمی دانستیم! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم برای آپدیت اندروید 8 گوشی های سامسونگ با ادین (Odin) باید به چه نکته ای توجه داشت.

اگر کاربر سامسونگ باشید یا برای دستگاه این شرکت آپدیت سیستم عامل را به صورت دستی روی دستگاه اعمال کرده باشید، قطعا باید نرم افزار ادین (Odin) را بشناسید. با دانلود رام‌ی که مد نظر دارید می توانید به وسیله ادین (Odin) این رام را روی دستگاه خود اعمال کنید. ضمن یادآوری اینکه این پست آموزشی استفاده از ادین (Odin) نیست، به نکته ای که باید برای برای آپدیت اندروید 8 گوشی های سامسونگ با ادین (Odin) بدانید، می پردازیم.

من برای آپدیت دستگاه مذکور، به پوشه قدیمی نرم افزارهای کاربردی خود رفتم و Odin را اجرا کرده و مراحل لازم را طی نمودم اما گلکسی اس 7 ما هیچ اتفاقی را تجربه نمی کرد و پس از مدت زمان معمول 5 (و حتی کمتر) برای آپدیت، حدودا 15 دقیقه منتظر ماندیم اما با بررسی میزان استفاده منابع دسکتاپ خود توسط ادین (Odin) متوجه شدیم این نرم افزار هیچ کاری انجام نمی دهد و دستگاه (گلکسی اس 7) را جدا کردیم. پس از این کار گلکسی اس 7 دیگر روشن نشد و پیام نیازمند بودن به فرمت (پاک کردن) حافظه داخلی را پیش از روشن شدن دستگاه می داد.

شما باید ادین (Odin) نسخه 3.13.1 را داشته باشید

کمی در اینترنت تحقیق کردیم و متوجه شدیم که برای برای آپدیت اندروید 8 گوشی های سامسونگ با ادین (Odin) شما باید ادین (Odin) نسخه 3.13.1 را داشته باشید و با نسخه های قبلی نمی توانید موبایل سامسونگ خود را به وسیله ادین به اندروید 8 آپدیت نمایید! بدون توجه به هشدار فرمت کردن حافظه داخلی، ادین 3.13.1 را دانلود کردیم و مراحل آپدیت طبق روال همیشگی انجام شد. دستگاه پس از روشن شدن دوباره هشدار فرمت حافظه داخلی را داد.

آپدیت گوشی سامسونگ با ادین

آپدیت گوشی سامسونگ با ادین

اینجا ما با استفاده از کلیدهای ترکیبی (نگاه داشتن قفل و کاهش صدا زمانی که دستگاه خاموش است) به منوی تنظیمات پیش از بوت رفتیم و ریست فکتوری را انجام دادیم. (در این منو با دکمه های تنظیم حجم صدا بین گزینه ها جا به جا شوید و با دکمه قفل، گزینه را انتخاب نمایید.) پس از ریست فکتوری، گلکسی اس 7 با اندروید 8 به ما لبخند زد! متاسفانه به دلیل حجم کاری فرصت نشد تجربه خود را از آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 با شما در میان بگذارم اما تلاش می کنم این موضوع را پوشش بدهم.

بسیار خوب، پس به صورت خلاصه به خاطر داشته باشید که برای آپدیت اندروید 8 گوشی های سامسونگ به ادین (Odin) نسخه 3.13.1 نیاز دارید! شما از آن دسته کاربرانی هستید که بلافاصله پس از ارایه آپدیت می خواهید آن را داشته باشید یا منتظر آپدیت OTA می مانید؟ البته این سوال فقط برای کاربرای اندروید است چون کاربران iOS اصلا چنین دغدغه ای ندارند! واقعا چرا ما باید موبایلی بخریم که دغدغه اضافی به روزمرگی هایمان بیافزاید؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

Ota خیلی پیشرفت کرده هم راحت تره هم حجمش کمتره

ahmad

ولی بهترین راه استفاده از نرم افزار odin هست تو اپدیت ota مشکلاتی برای گوشی پیش میاد ولی تو این روش همه چی عالیه

mega08

وایییییی . چ سوتیییی
هرکسی ی بار با ادین رام عوض کنه متوجه میشه هر نسخه ی اودین مربوط به ی گوشی و رام هستش .
خیلی بعید ار شما 😐
نیازی به تحقیقم نبود وقتی رامو دانلود میکنید معمولا پایین همونجا دستورالعملشو نوشته ک از چ نسخه ی اودین باید استفاده بشه

Mahyar4581

سایت سام موبایل زیر هر فریموری که بخواین دانلود کنین نسخه ادینشو نوشته دیگه

کاش بهم میگفتی آقای عطا.یی
منم ماه گذشته همین داستان رو داشتم.
البته برای من این مشکل به وجود نیومد.
فقط وقتی که ادین رو سرچ کردم که آخرین نسخه رو بگیریم، اون سایتی که ازش دانلود کردم، آخرین نسخه اندروید ۷ رو گذاشته بود
منم زمانی که رام رو ریختم، همون اول کار پیغام خروج داد و گفت کاری انجام نشد.
بعد رفتم یه سرچ کردم، دیدم برای اندروید ۸ باید ۳.۱۳ نصب بشه و ۳.۱۲ نمیتونه.

توی گوشی های جدید سامسونگ که دکمه هوم فیزیکی ندارن و دکمه بیکسبی دارن، مثل S8 و نوت ۸ و S9 باید همزمان ۳ دکمه پاور، ولوم پایین و بیکسبی زده بشه.

در مورد رام های ۴ فایل که دوتا CSC دارن. باید مراقب بود که اگر از اطلاعات بک آپ گرفته نشده، فایل Home CSC فلش بشه که اطلاعات از بین نره. چون فایل CSC همزمان فکتوری ریست هم انجام میده.

کهکشان

من دیروز یه اس 7 قلت به اندی 8 آپدیت کردم با اودین 3.13.1
واقعا عالی شد خیلی آپشن های جدید بهش اضافه شده فوق العاده روان و سریع و بدون لگ
از اضافه شدن تنظیم دمای صفحه نمایش به منوی تنظیمات خیلی خوشم اومد
دوربینش خیلی سریعتر از قبل باز میشه
اضافه شدن ویدئو به لاک اسکرین هم تجربه جالبی بود
در کل لذت بردیم مرسی سامی

Ahmad9300

سلام
چند روز پیش یه آپدیت ota حدودا ۲۰۰مگ برای گوشی م اومد (a5 2017)، بعد از آپدیت به مشکل عجیبی برخورد کردم اونم اینکه وقتی از یه سری از شماره های اپراتورها (هم ایرانسل و هم همراه اول این مشکل رو دارن) پیامکی دریافت میکنم به محض اینکه تَپ میکنم تا باز بشه چند لحظه مکث میکنه و نرم افزار بسته میشه. با پشتیبانی سامسونگ هم تماس گرفتم خیلی به خودشون زحمت دادن و پیشنهاد ریست فکتوری دادن!!! آقای عطایی یا هریک از دوستان اگر راه حلی به ذهنتون رسید ممنون میشم لطف بفرمایید. ضمنا آقای عطایی فک کنم این مشکل مخصوص به گوشی من نباشه چون یکی دیگه از آشنایان هم بعد از این آپدیت چنین مشکلی براش پیش اومده!! شاید یه مشکل عمومی باشه.

REZA

دوستانی که اپدیت کردن به هشت،اگه لطف کنید بگید چقدر از رم پره معمولا،مدل گوشیم بگن بهتر

دکتر رسول آریان

نوت ۸:
http://uupload.ir/files/yphx_1.jpg

تصویر بالا در حالت معمول هست.
تصویر پایین بعد از زدن دکمه Clean Now.

REZA

خیلی ممنون،دیدم اخه دو نیم خیلیه واسه من ،که شما گفتید فهمیدم عادیه!
از دست این گوگل!

دکتر رسول آریان

خواهش.
بستگی به میزان حافظه هم داره.
مثلا روی گوشی که ۶ گیگ رم داره، به طور نسبی حافظه بیشتری اشغال شده نسبت به گوشی که ۴ گیگ هست.

کهکشان

من تست کردم حدود 1600 مگ از رم اشغال بود
سرعت بوتشم خیلی بیشتر شده
البته من فلش کردم و ota نبود

Mr.MJ

دوستانی که اپدیت کردن اس 8 رو به اندروید ۸ در برنامه shareit برای دریافت فایل مشکلی ندارن؟
من اپدیت کردم اصلا نمیتونم فایلی دریافت کنم.

Yohan

منم هنگام فلش کردن بدلیل نسخه قبلی Odin مشکل شما رو داشتم .
گویا برای آندروید ۸ این نسخه ارائه شده و برای نسخه هاقدیمی تر آندروید همون ورژن قبلی رو باید استفاده کرد.
تجربه خودم رو از نصب آندروید8 روی گوشی S7خودم رو گفتم .
تا یادم نرفته AOD واقعا جالب تر شده و چقدر حس خوبیه sms ها توی AOD نمایش داده میشه . خیلی خیلی زیباست و کاربردی .
در ضمن رنگ کیبورد سامسونگ رو میتونید عوض کنید توی حالت کنتراست بالا که واقعا زیباتر شده بخصوص رنگ مشکی !
البته هنوز کامل امکانات جدید آپدیت رو بررسی نکردم ولی قطعا آپدیت ها کوچیک بعدی رو طلب میکنه چون من چندین بار خطا شبکه روی توی برنامه دانلود تم داشتم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)