حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت پرداخت درون برنامه ای اینستاگرام خیلی بی سر و صدا و برای برخی از کاربران ارایه شد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

گپ وقت و انرژی بین دیدن و خریدن یک کالا که نظر شما را جلب کرده است یکی از مواردی است که باعث می شود شما خرید را از یاد ببرید. در حقیقت از قدیم هم گفتند که “باید تا تنور داغه، نون رو بچسبونید”، اینستاگرام دقیقا می خواهد همین نقش را ایفا کند. مثلا وقتی شما از یک لباس یا یک کالا و حتی یک غذا خوشتان می آید، در جا پرداخت کنید و کالا به شما تحویل شود یا جایی را رزرو کنید! جالب است برای این کار حتی نیاز نیست شما از برنامه اینستاگرام خارج شوید! در حقیقت این قدرتی به اینستاگرام می دهد که کسب و کارها خیلی جدی تر به آن نگاه کنند و اینستاگرام به نوعی بستر فروش همه کسب و کارها شود. حتی تلویزیون نمی تواند اینقدر فاصله بین راضی کردن مشتری تا دست به جیب شدن آن ها را کاهش دهد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به قابلیت پرداخت درون برنامه ای اینستاگرام که خیلی بی سر و صدا و برای برخی از کاربران ارایه شده است.

خرید مستقیم از اینستاگرام

خرید مستقیم از اینستاگرام

برای مثال شما می توانید همانطور که در تصویر بالا می بینید، جایی را رزرو کنید و پرداخت را از درون اینستاگرام انجام دهید. تصور کنید وقتی پست هایی را که توسط فروشگاه ها در فید شما نمایش داده می شود را ببینید و علاوه بر دیدن مشخصات و قیمت آن، خرید خود مستقیما درون برنامه اینستاگرام انجام دهید. هر چند که این قابلیت به این زودی ها شاید در ایران فعال نشود و برای آن محدودیت داشته باشیم اما با گسترش همه جانبه اینستاگرام، این شبکه ساده که ابتدا به لطف فیلترهای درون برنامه ای خود شما را به نصب خود وسوسه می کرد و سپس تصاویر خود را در آن به اشتراک گذاشتیم و ویدیو و استوری و استوری لینک و … !

شما همینطور یک بخش مجزا مربوط به خریدهای خود خواهید داشت که تمام تنظیمات از آن بخش انجام می شود، چیزی شبیه به تصویر زیر:

تنظیمات پرداخت درون اینستاگرام

تنظیمات پرداخت درون اینستاگرام

بدین ترتیب اینستاگرام تبدیل به یک فروشگاه وسوسه کننده می شود که قطعا برای خانم ها می تواند جذاب تر ظاهر شود و خرید را بیش از پیش راحت تر نماید. این سرویس هنوز به صورت رسمی و برای همه کاربران فعال نیست!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینستاگرام با تبدیل شدن به یک فروشگاه بزرگ، چه نگاهی را به خود می سازد و گام بعدی آن به چه سمتی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به نظرم قابلیت خیلی خوبیه. مشابه گوگل که وقتی کالایی رو سرچ میکنی، در برخی مواقع یک تبلیغ رو در اون باره نمایش میده و یا لینک یک فروشگاه رو میذاره.

داشتم الان به این فکر میکردم که اگر اینستاگرام هم مانند فیسبوک، توییر، یوتیوب، تلگرام و … مسدود بشه، آیا جایگزین داخلی برای اون وجود داره؟

دقیقا هر جرمی رو که به تلگرام وارد کردن، به اینستاگرام هم میشه وارد کرد. همونطور که پارسال در مقطعی این شبکه اجتماعی هم مسدود شد.

جالب اینجاست که مالک اینستاگرام و فیسبوک آقای زاکربرگ هست. هر مشکلی که به فیسبوک و این آقا میشه وارد کرد، به اینستاگرام هم میشه وارد کرد. از جمله داستان تکراری هم دستی با یهودیان. که البته اگر بخوان دنبال بهانه باشن، در پشت صحنه برنامه ژاپنی لاین هم میتونن یهودی پیدا کنن. اصلا استعداد نابی دارن در پیدا کردن یهودیان در پشت صحنه!

چطور تلگرام شد مقصر همه مشکلات ولی اینستاگرام آزادانه فعالیت میکنه در ایران. هر چند در مقاطعی فیلترینگ هوشمند هم داشت.

فقط دوست دارم ببینم نمونه داخلی که میخوان جایگزین اینستاگرام کنن چه جوری خواهد بود و چه امکاناتی خواهد داشت…

BeFair

فکر کن پیتزا می بینی همونجا سفارش میدید ?

Kalagh

ایده خیلی خوبیه ! اما صد حیف که ما مثل همیشه از این چیزا محروم هستیم ! چون بهتر از همه دنیاییم

Peiman

خدارو شکر هنوز به فکر ف.یلتر این نیافتادن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)