حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سه ماه اول سال 2018 اپل نشان از افزایش فروش آیفون ها دارد، بهترین سه ماهه اول سال اپل

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

گزارش های مالی یکی پس از دیگر منتشر می شوند و هر کدام حاوی مطالبی است که هم می توان آن ها را مثبت ارزیابی کرد هم منفی! گزارش مالی اپل برای سه ماهه اول سال 2018 به نظر می رسد آنقدر خوب هست که از منتقد یا طرفدار را یه خود جلب کرده است. به صورت خلاصه می توان گفت اپل بهترین سه ماهه اول سال خود را از نظر میزان درآمد و سود تجربه کرده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این گزارش را با هم بررسی کنیم.

میزان فروش آیفون ها

میزان فروش آیفون ها

همانطور که در نمودار بالا مربوط به میزان فروش آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک می بینید، با وجود فروش نسبتا ثابت مک و کاهش فروش آیپد ها، فروش آیفون ها اگر فروش چارک ابتدایی سال 2015 حذف شود (!) بهترین در کل تاریخ اپل است. حتما مشاده می کنید می کنید که اپل در چارک پایانی سال 2017 نسبت به سال قبل شاهد کاهش فروش آیفون ها بوده است اما در چارک ابتدایی سال 2018 شاهد افزایش نسبت به مدت زمان سال پیش است. در حقیقت اپل موفق شده است 52.2 میلیون دستگاه آیفون را در سه ماهه ابتدایی سال 2018 به فروش برساند.

درآمد و سود اپل

درآمد و سود اپل

اما از آن جا که قیمت عرضه آیفون های 2017 بالاتر از سال های پیش است، اپل به صورت کلی در درآمد و سود خود به نسبت سال به سال شاهد افزایش محسوس است. اپل در سه ماهه اول سال 2018 موفق به کسب 61.1 میلیارد دلار شده است که  نزدیک به 14٪ افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. به صورت کلی می توان گفت که هیچ کدام از محصولات اپل شاهد کاهش در آمد نبوده اند و سرویس هایی مثل Apple Care (گارانتی گسترده اپل)، Apple Pay و محتوای و سرویس دیجیتال خود به تنهایی 9.1 میلیارد دلار درآمد به همراه داشته که 31٪ نسبت به سال گذشته و 8٪ نسبت به چارک قبلی افزایش را نشان می دهد.

همچنین محصولات دیگر اپل از جمله ایرپادها، Apple TV، اپل واچ، محصولات بیتس، هوم پاد، آیپاد تاچ و دیگر محصولات دارای برند اپل و لوازم جانبی تولیدکنند های ثالث نیز شاهد 4 میلیارد دلار درآمد است که 38٪ افزایش درآمد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد! از در آمد 61.1 میلیارد دلاری اپل که پس از کاستن هزینه های تحقیق و توسعه، مالیات، هزینه های اداری و هزینه های فروش به 13.8 میلیارد دلار می رسد و این یعنی 25٪ بیشتر از مبله 11 میلیارد دلار سال گذشته اپل! در نهایت بد نیست به نمودار میزان افزایش و کاهش درآمد و سود اپل نیز نگاهی داشته باشیم:

به نظر می رسد تنها شرکتی که در دنیای موبایل بسیار یکه تاز و درآمد تضمین شده دارد، اپل است، حتی با آیفون های 1000 دلار و افزایش میانگین قیمت آیفون ها از 655 دلار به 728 دلار (مدت مشابه سال گذشته)! شما چطور فک می کنید؟ دلیل این رشد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

منم سونی فروختم آیفون خریدم. سونی داره خود زنی میکنه

BeFair

واقعا حیرت انگیزه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)