حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دامنه app. برای نرم افزارهای تحت وب توسط گوگل برای یادآوری ساده تر و امنیت بیشتر ارایه می شود

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

هر چند نرم افزارهای موبایلی این روزها به دلیل گسترش ابعاد حضور تلفن همراه هوشمند در جامعه، همه جا هستند اما در دنیای نرم افزار می توان گفت بحث داغ، نرم افزارهای تحت وب هستند. این نرم افزارها با وعده چند پلتفرمه بودن و قابل دسترس بودن تنها با استفاده از یک مرورگر به روز ارایه شده اند اما همچنان احتمال اشتباه گرفتن آن ها با صفحات وب دیگر وجود دارد. در بازه ای که فروشگاه نرم افزاری خوبی برای نرم افزارهای تحت وب وجود ندارد، گوگل دامنه سطح بالا app. را برای نرم افزارهای تحت وب در جهت یادآوری ساده تر و امنیت بیشتر ارایه خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر بخوانیم.

نامش چیست؟ خب شما خیلی راحت می توانید با افزودن app. به انتهای نام نرم افزار خود دو چیز را درباره آن در معرفی اولیه تضمین کنید. ابتدا اینکه کاربر به راحتی می تواند آدرس نرم افزار شما را به خاطر بسپارد و دوم اینکه با دیدن یا شنیدن این نام مشخصا متوجه می شود که با یک نرم افزار تحت وب سروکار دارد. برای این، گوگل یک مزیت دیگر برای استفاده از یک دامنه اختصاصی .app ارائه می دهد. به طور پیشفرض، تمام سایتهای .app به HTTPS نیاز دارند، و این اولین دامنه اختصاصی است که این را برای تامین امنیت دامنه اجباری می کند.

این به طور ضمنی بدان معنی است که ارتباط بین سرور وب و مرورگر از شنود و حملات شخصی محافظت می شود و سطح اعتماد بین کاربران و برنامه افزایش می یابد. حتی برنامه نویس های نرم افزارهای موبایلی نیز می توانند از این مزایا بهره ببرند، بدون اینکه نرم افزار تحت وب داشته باشند. در عوض، آنها می توانند از یک وب سایت .app به نوعی از صفحه فرود و مرکز اخبار برای برنامه خود استفاده کنند. دامنه های .app به صورت عمومی از 8 مه به صورت عمومی در اختیار عموم قرار می گیرد، اما کسانی که بخشی از Google Early Access هستند می توانند در حال حاضر با یک هزینه اضافی دامنه خود را دریافت کنند.

نظر شما چیست؟ این دامنه می تواند فراگیر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

می تونه جالب باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)