حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با LumiWatch آشنا شوید: ساعت هوشمند با پروژکتوری که اطلاعات رو روی دست شما نشان می دهد

شاید لزوما نتوان مشخص کرد که طرح های نمایش داده شده در فیلم های علمی تخیلی برمبنای نمونه های اولیه یا ایده های شرکت های فناوری است یا ایده این شرکت ها بر اساس تخیل نویسنده های فیلم علمی تخیلی، درست همانطور که نمی توان گفت ابتدا مرغ وجود داشته یا تخم مرغ! هر چند شاید برای این یکی به نحوی پاسخی درست کرده باشند (!) اما منظور ما مشخص است. شاید یکی از قدیمی ترین طرح های مفهومی را بتوان طرح مفهومی آیفون 5 دانست که قرار بود کیبرد و نمایشگر که به صورت پروژکتوری قابل دسترس هستند دانست. امشب اما با ترنجی همراه باشید تا با LumiWatch آشنا شوید، ساعت هوشمند با پروژکتوری که اطلاعات رو روی دست شما نشان می دهد.

صنعت ساعت های هوشمند جوان تر از موبایل های هوشمند است ، هر چند از سال های دور ایده ادغام موبایل با ساعت وجود داشته است اما به شکلی که امروزه آن ها را می شناسیم و فرهنگ استفاده از آن ها جا افتاده است، چند سالی بیشتر از عمر آن ها نمی گذرد. ساعت های هوشمند محدودیت های خاص دارند که اولین آن اندازه کلی و اندازه نمایشگر است. به سبب نمایشگر کوچک آن ها نمایش محتوا روی آن کمی سخت است یا مثلا اعمال ورودی به دستگاه به دلیل همین کوچک بودن نمایشگر دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل شرکت هایی مثل سامسونگ و اپل از یک دکمه سخت افزاری ویژه خود برای کنترل راحت تر استفاد کرده اند.

حال فکر کنید چه می شد اگر اطلاعات لازم روی دست شما به نمایش در می آمد؟ خب قطعا این خیلی خوب می شود اما زمانی که رابط کاربری و تجربه کاربری در آن رعایت شود. لومی واچ (LumiWatch) نمونه ای است که فعلا می بینید به صورت سخت افزاری قابلیت نمایش محتوا روی دست و دنبال کردن 2 بعدی حرکت انگشت با استفاده از حسگر سنجش عمق به منظور ایفا نقش صفحه لمسی برای دریافت فرامین است. جالب اینکه این صفحه قابلیت تشخیص فرمان لمسی سوایپ (کشیدن انگشت) را نیز دارد.

اگر مشخصات بیشتری از ساعت هوشمند LumiWatch بخواهید باید بگویم که برخلاق ساعت هایر که آن هم با یک پروژکتور ارایه شده بود، اینجا خبری نمایشگر سنتی نیست اما این فضای 50 میلی متری باتری، بورد و پروژکتور LED سه رنگ را میزبانی می کند. روشنایی پروژکتور تا 15 لومینانس است که برای فضای بیرون هم خوب به نظر می رسد و فضای قابل نمایش روی دست 40 سانتی متر مربع است. دیگر مشخصات را می توان اندروید خارج از رده 5.1 دانست که پیش از اندروید ور (Android Wearz) یا همان Wear OS جدید عرضه شده است. چیپست کوالکام 4 هسته ای به فرکانس 1.2 گیگاهرتز، حافظه رم 768 مگابایت و حافظه داخلی 4 گیگابایتی از جمله مشخصات قابل انتظار برای این ساعت هوشمند است.

ساعت LumiWatch در دانشگاه Carnegie Mellon با کمک شرکت چینی ASU Tech توسعه داده شده که قیمتی حدود 600 دلار خواهد داشت. در ویدیو کوتاه زیر می توانید اطلاعات بیشتری پیرامون آن ببینید:

نظر شما چیست؟ این ساعت اگر توسعه پیدا کند و به صورت تجاری عرضه شود، جالب توجه است؟ به نظر من هر چند این طرح جذاب است اما در مصرف تجاری شاید نتواند استفاده کاربری از آن ارایه کنند! البته چه کسی می داند، شاید شد!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

هیچ دیدی ندارم نسبت بهش

Peiman

این ایده هنوز خیلی خانه و اگر روش کار کنند در چند سال آینده به نتیجه خوبی میرسن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)