حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی پیام رسان مجزا دایرکت اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت پیام خصوصی درون برنامه ای را با نام دایرکت که به اختصار آن را DC نیز می نامند، در سال 2013 رونمایی کرد. پس از آن در سال 2015 بخش دایرکت یک تغییر طراحی کلی را تجربه کرد و سپس سال 2017 بود که دایرکت اینستاگرام شبیه به این چیزی شد که حالا می بینیم. حتی اینستاگرام برای تکمیل ویژگی این بخش قابلیت دیدن آنلاین بودن کاربران اینستاگرام در دایرکت را نیز معرفی کرد. همچنین چندی پیش شایعه احتمال انتشار پیام رسان مجزا دایرکت اینستاگرام نیز منتشر شده بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به برنامه مجزا دایرکت اینستاگرام داشته باشیم.

برنامه مجزا دایرکت

برنامه مجزا دایرکت

با وارد شدن به پیام رسان مجزا دایرکت اینستاگرام با تصاویر بالا رو به رو خواهید شد. ابتدا تصویر مشکی را می بینید، سپس اگر در برنامه اینستاگرام لاگین باشید اینجا می توانید از گزینه لاگین با اینستاگرام استفاده کنید. مشخص نیست که آیا دایرکت مستقلا و بدون اینستاگرام هم در آینده کار خواهد کرد یا خیر ولی در حال حاضر شرایط به این شکل است!

پس از ورود به برنامه مستقیما وارد دوربین می شوید، چیزی شبیه به اسنپ چت. اینجا دقیقا همان بخش استوری اینستاگرام است که هنوز البته برخی قابلیت ها را ندارد. شما اینجا تصویر خود را می گیرد، افکت می گذارید یا متن می نویسید و سپس به مرحله بعد برای ارسال می روید. پیش از این که به مرحله بعد بریم درباره همین صفحه کمی صحبت کنیم. گوشه پایین سمت چپ آخرین پیام را نشان می دهد و تعداد آن روی یک بَج نوشته می شود. با تپ کردن روی این آیکون یا سوایپ از چپ به راست، لیست پیام های شما باز می شود. با تپ کردن روی آیکون سمت چپ که عکس یک شخص است، به تنظیمات و دیگر موارد وارد می شوید. برای مثال غیر فعال کردن دیدن آنلاین بودن در دایرکت اینستاگرام از اینجا به راحتی قابل تغییر است. شبیه به تصویر زیر:

برنامه مجزا دایرکت

برنامه مجزا دایرکت

درباره باقی موارد از جمله نحوه ثبت تصویر، افکت ها، ارسال آن به شخص یا گروه دقیقا روال به مانند همان دایرکت اینستاگرام است. مثلا همچنان ظرفیت گروه ها 15 نفره است و قابلیت ارسال مجزا به چندین شخص از لیست نیز وجود دارد. داخل بخش چت نیز هماه چیز دقیقا به همان شکلی است که در دایرکت درون اینستاگرام دیده ایم. در حقیقت می توان گفت که بخش دایرکت از برنامه اینستاگرام مجزا شده و هنوز قابلیت ویژه ای به آن اضافه نشده است.

برنامه مجزا دایرکت

برنامه مجزا دایرکت

با نصب کردن نرم افزار مجزا دایرکت وقتی شما در اینستاگرام روی بخش دایرکت تپ می کنید به برنامه دایرکت منتقل می شوید و از با تپ کردن روی همان موقعیت (گوشه بالا سمت چپ) برنامه دایرکت نیز دوباره به اینستاگرام بر می گردید. یکی دیگر از مزایای نصب داشتن آن این است که نوتیفیکیشن بخش دایرکت با نوتیفیکیشن های جاری اینستاگرام در نوتیفیکشین بار تمایز داده می شود. شما می توانید نرم افزار مجزا دایرکت اینستاگرام را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود دایرکت اینستاگرام

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این برنامه به همین شکل بماند یا پیشرفت پیدا کند؟ اگر در همین حالت باقی بماند برای شما توجیه نصب کردن دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

همین الان نصب میکنم نظرمو میگم

Ahmad9300

سلام جناب Peiman!
تو یکی از کامنتها گفته بودی که ممکنه بخوام گوشی live demo بخرم، وظیفه ی خودم دونستم تجربه ی شخصی م رو بگم. من یه lg g3 همین مدلی خریدم ضمن اینکه فروشنده هم آشنا بود و انصافا گوشی هم خوب کار کرد تا اینکه مثل اجدادش بوردش سوخت? ولی مطلب مهم اینه که چند ماه بعد از خرید، باتریش مشکل پیدا کرد و تعویضش کردم و خودم حدس میزنم بابت این باشه که این گوشیا چون دائما در حال استفاده و شارژ شدن هستن زودتر از حالت عادی باتری شون مشکل پیدا میکنه و الآن هم که اکثر گوشیا تعویض باتریش نیاز به تعمیرکار داره که مشکل دو چندان میشه. با این اوصاف شخصا معتقدم خرید این گوشیا نه از نظر کیفی و نه از نظر صرفه ی اقتصادی (به خاطر تعمیرات احتمالی بعدی از جمله باتری) گزینه ی مناسبی نیستن.
ببخشید کامنتم بی ربط با خبر بود?

Peiman

احمد جان ممنونم بابت راهنماییت .
در مورد الجی بگم ک سابقه برد سوختن تو همه گوشیاش داره و چیز عجیبی نیست اما در مورد باتری ممکنه حق با شما باشه به هر حال این گوشی ها همیشه در حال شارژ شدن هستند . یکی از اقوام ما اس۶ لایو خرید ۵۰۰ ! البته یکی دو سال پیش خرید و به نظر من خیلیییی قیمتش خوب بود. از لحاظ کارایی و باتری تا حالا مشکلی نداشته . دلیل اینکه می‌خوام لایو بخرم اینه ک قیمتش خیلیییی پایینتر از خود گوشی . از اونجایی که من خیلی اهل تماس نیستم میتونم از این گوشی که دارم برای تماس استفاده کنم و بقیه کارامو با لایو یکی از پرچمدارا . فقط باید یک روز سر فرصت برم بگردم که یک گزینه خیلی خوب پیدا کنم

یادمه فیسبوک هم این پیام رسان رو داشت. با اسم Messenger. یعنی خود اپلیکیشن جدا نصب میشد، پیام رسانش هم جداگانه، دقیقا من همین دایرکت اینستاگرام. اونم تفاوت خاصی نداشت با بخش پیام رسان فیسبوک، اما یه مقدار دسترسی رو راحت میکرد.

BeFair

به نظر من فعلا عقلانی نیست نصبش مگر اینکه خیلی بخوای به روز دیده بشی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)