حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در چین و هند کاهش یافت

نوشته

6 سال قبل | 15 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ زمانی با در اختیار  داشتن  20 درصد بازار چین و همچنین رتبه نخست بازار هند یکه تازی می کرد . سهم سامسونگ به دلیل افزایش رقابت و حضور شرکت های چینی با کاهش شدید  مواجه شده است. در سال 2013 سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی هوشمند در چین بود و 20 درصد از بازار را در اختیار داشت ولی طولی نکشید که با ظهور شرکت هایی مثل شیائومی (xiaomi) و اوپو (oppo) و تولید گوشی های ارزان قیمت شرایط برای سامسونگ تغییر کرد و اخیرا سهم بازار سامسونگ در چین فقط 0.8 % بود و سامسونگ در سه ماهه پایانی 2017 فقط توانسته 9.8 میلیون گوشی به فروش برساند که افت شدیدی را نشان می دهد.

وضعیت سامسونگ در بازار هند هم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو شده است. این شرکت که 6 سال پی در پی جایگاه نخست گوشی های هوشمند در هند را یدک می کشید در سه ماهه پایانی سال 2017 با کاهش سهم خود با رتبه دوم سقوط کرد و شیائومی توانست جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. چندی پیش بود که شیائومی اعلام کرد رتبه نخست در بازار هند را از چنگ سامسونگ در آورده است ولی سامسونگ این ادعا را رد می کرد.

سامسونگ همچنان بزرگترین تولید کننده گوشی در دنیا به حساب می آید ولی طی چند سال اخیر قیمت بالای محصولاتش تاثیر منفی روی فروشش گذاشته است و در اکثر بازار ها با کاهش سهم مواجه شده است. علاوه بر این هواوی (Huawei) را نباید فراموش کرد که رویای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت تولید کننده گوش های هوشمند جهان را در سر دارد و می تواند به عنوان یک رقیب جدی بر بازار سامسونگ اثر بگذارد .

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ می تواند این کاهش سهم را جبران کند؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بازار هند دست شیائومیه.
هر چی Hands-on ازش میبینم توی یوتیوب، یه هندی داره بررسیش میکنی. حتی برخی مواقع گوشی رو به جای چین، توی هند رونمایی میکنه.
هندی ها طالب گوشی ارزونن. بعید میدونم سامسونگ بتونه توی هند کاری کنه.

توی چین هم کلی برند چینی هست که به سهم زیادی از بازار رو مال خودشون کردن.

گوشی های پایین رده سری C و سری J میتونه به سامسونگ کمک کنه.

ali.k77

فروش بیش تر به نظر من ملاک نیست ملاک میزان سوددهی هست مثال بارز هم اپل یا حتی مثلا سونی چند سال پیش خیلی بیش تر میفروخت اما ضرردهی میکرد اما الان سوددهی داره بخش موبایلش با اینکه هر سال فروشش کم تر شده و این به خاطر تمرکز روی گوشی های رده بالا و عدم تولید مدل های متنوع هست که این پشتیبانی بهتر رو هم به ارمغان داره که پشتیبانی اپل چندین ساله هست و تو اندروید هم پشتیبانی سونی بهترینه اما سامسونگ اونقدر مدل های متنوع تولید میکنه که بدترین پشتیبانی رو داره هواوی هم همین سیاست رو در پیش گرفته چندین مدل گوشی که تفاوت خاصی با هم ندارن شاید بتونه تعداد فروش رو بالا ببره ولی خب سود دهی نه

دکتر رسول آریان

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ هم فروش خوبی داشت و هم سود خوبی به دست آورد. هر دو مورد مهمه. شما با این دیدگاه نمیتونی فروش افتضاح سونی در سال ۲۰۱۷ رو ماست مالی کنی.

ali.k77

فروش سونی چه در تعداد و چه در سوددهی قابل مقایسه با سامسونگ نیست و به شدت پایینه ولی اصلا کامنت من ربطی به ماسمالی کردن فروش کم سونی و … نداره و اولش هم اپل رو گفتم که از فروش هر گوشی مقدار بیش تری از سامسونگ سود میکنه .این تعصب خشک رو سعی کنید بذارین کنار نمیدونم شما چرا اینقدر با سونی مشکل دارین و کلا بعضی کاربران از سونی و سامسونگ واپل و… یک چیز مقدس می سازند اینگونه نگاه دقیقا نقطه ی مقابل نقادانه نگریستن قرار داره درسته سونی تاریخچه ی درخشانی در تکنولوژی داره ولی قطعا محصولاتش ایراد هایی داره قطعا تصمیم گیری های غلطی داره درسته سامسونگ از بزرگ ترین های عرصه ی موبایله اما قطعا ایراد هایی هم داره در مورد اپل هواوی و …. هم همین طور

دکتر رسول آریان

پاسخ من قطعا در مقابل کامنت شما بود.
شما یکبار دیگه کامنت خودت رو بخون. قطعا فقط اون پاسخ برازنده کامنت شما بود.

Mortazavi

من بارها و بارها این نکته رو گوشزد کردم و کاملاً با شما هم عقیده ام.
تعصب خشک و عجیب به یک برند اشتباه محضه ولی قابل توجیهه در مقابل تنفر از یه برند دیگه خیلی خیلی غیرعقلانی هست و بنظرم تنها دلیلش قدرت اون برند هست و البته احساس ضعف دوستان از برند مورد علاقه نشان نسبت به سونی هست

دکتر رسول آریان

خخخ جوک نگو مومن!

این رفتار من فقط عکس العمل رفتار شماهاست.
شماها با کامنت های پوچ و سطحی دوست دارید سامسونگ رو تخریب کنید. فقط دارم مثل خودتون باهاتون رفتار میکنم. هر عملی را عکس العملیست!

mosayebso

این خبر چندین بار به عناوین مختلف منتشر شده
جالبه که با اینکه مربوط به ۳ ماهه اخر ۲۰۱۷ هست و الان تقریبا وارد ۳ماهه دوم ۲۰۱۸ شدیم باز هم این اخبار هربار به شکل مختلف گزارش میشه

Peiman

یکی از دلایلش اینه که میان ده های سامسونگ دیگه بهترین نیستند و سامسونگ خیلی دیر ترند های روز رو به میان رده هاش میاره .

دکتر رسول آریان

اما به نظر من صرفا به خاطر قیمته.
چینی ها و مخصوصا هندی ها طالب جنس ارزونن.
برندهای چینی ها عموما ارزون تر هستن.
نه فقط در بحث گوشی موبایل، بلکه در خیلی از اجناس این ارزونی رو دارن. الان بازار خودمون رو نگاه کن، ببین چقدر جنس چینی توش هست. اگر اعتماد مردم یکم بیشتر بشه به این جنس ها، تا چند سال دیگه چین سهم خیلی زیادی از بازار ما رو در اختیار میگیره.

Mortazavi

نه، قیمت نه دوست من بلکه بخاطر ارزش کمتر گوشی های سامسونگ نسبت به امکاناتش در مقابل شیائومی و سایر برندهای چینیه
مردم برای کیفیت هر قیمتی میدن ولی وقتی یه شرکتی کیفیتی نزدیک به سامسونگ رو با قیمت کمتر بده دیگه دلیلی برای پرداخت قیمت نجومی نیست

Mortazavi

من عاشق اکسپریا ام ولی وقتی گوشیم رو دادم و خواستم یه میانرده بگیریم دیدم شیائومی اسمارتفونی با نمایشگر ۵.۵ بسیار با کیفیت و باتری ۴۱۰۰خیلی خفن با موندگاری دو روز سنگین و رم۴ و حافظه ۶۴ و اسنپ۶۲۵ و فینگرپرینت بسیار سریع و دقیق و طراحی زیبای فلزی با رنگهای روز و دوربین با سنسور سونی و قیمت ۸۰۰تومن داره تصمیم به خریدش گرفتم.
قطعاً کیفیت دوربین و نمایشگر xa1 از این بهتره ولی این پردازنده و رم و رزولوشن نمایشگر بهتری داره و تو دوربین و صفحه هم قابل قبوله و قیمتشم خیلی کمتره، در کل ارزش خریدش نسبت به سری j سامی یا xa سونی خیلی بیشتره و کیفیتش فقط یکم پایین تره بجاش پردازنده بسیار بهتری داره.

پس مردم اول دنبال ارزش خرید بیشتر هستند نه قیمت کمتر

دکتر رسول آریان

حالا که فعلا سامسونگ فروشش از همه برندها بیشتر بوده. بدون شک هر سه رده گوشی هاش در این فروش بالا نقش داشتن. بالاخره آمار داره اینو ثابت میکنه. صرفا یک کشور یا دو کشور ملاک ارزیابی نیست. شما ببین سامسونگ توی همین کشور خودمون داره گوشی میفروشه. چه پایین رده، چه میان رده و چه بالارده. پس قطعا ارزش خرید داشتن که مردم میخرن. به بعضی از مردم وقتی میگی شیائومی بخر، با تعجب نگات میکنن و اولین باره اسمش رو میشنون. همه مردم که متخصص نیستن، میرن بازار به فروشنده میگن یک گوشی ارزان بده، فروشنده هم یک سامسونگ سری J میده دست طرف. دیدم که میگم.

Ice men

جالبه تو متن مرجع اصلی نوشته که سامسنگ یکی از بزرگترین تولید کننده هاست ولی اینجا به اشتباه ترجمه شده که بزرگترین!!!؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)