حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست همه موبایل های سونی که نمایشگر 120 هرتز دارند منتشر شد

نوشته

6 سال قبل | 14 دیدگاه | سونی

دیروز در ترنجی خواندیم که نمایشگر اکسپریا ایکس زد پریمیوم از حالت 120 هرتز در رزلوشن FHD پشتیبانی می کند اما به صورت پیش فرض غیر فعال است. حالا اما خبر می رسد که تقریبا نمایشگر تمام موبایل های جدید سونی از حالت 120 هرتز پشتیبانی می کند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا جزئیات بیشتری در این زمینه بخوانیم.

طبق بررسی های جدید توسعه Myself5 از xda-developers گویا تمام موبایل های جدید سونی با نمایشگر 120 هرتز عرضه شده اند. اگر به صورت دقیق بخواهید بدانید دقیقا چه مدل هایی باید بگوییم که:

  • 1- اکسپریا ایکس
  • 2- اکسپریا ایکس پرفورمنس
  • 3- اکسپریا ایکس زد 
  • 4- اکسپریا ایکس زد 1
  • 5- اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت
  • 6- اکسپریا ایکس ای 2
  • 7- اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

به جز اکسپریا ایکس کامپکت که این پشتیبانی را ندارد اگر به این لیست اکسپریا ایکس زد پریمیوم را نیز اضافه کنیم که قبلا پشتیبانی آن از نمایشگر 120 هرتز مشخص شده بود، سونی تا کنون مجموعا 8 موبایل با نمایشگر 120 هرتز تولید کرده اما نه تنها درباره این موضوع حتی یک کلام صحبت نکرده است، بلکه به صورت عادی نیز نمایشگر این دستگاه ها روی نرخ نوسازی 60 هرتز بر ثانیه تنظیم شده است!

در رام های AOSP حالت 120 هرتز نمایشگر این دستگاه ها غیر فعال است چرا که سوییچ انتخاب بین حالت های مختلف عمل نمی کند. این بدان معنی نیست که حالت 120 هرتز به خودی خود قابل استفاده نیست بلکه گویا باید کرنل به صورت مشخص برای این حالت تنظیم شود. با ارایه بیلد جدید اندروید 8.1 برای موبایل های سونی توسعه دهنده ها سعی می کنند تا در رام های شخصی سازی شده CarbonROM یا دیگر رام های AOSP قابلیت نمایشگر 120 هرتز را به موبایل های ذکر شده اضافه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید واقعا چرا سونی چنین تصمیمی گرفته است؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

شاید بخاطر مصرف باتری بوده باشه…و اینکه شاید تو اندروید 8.1 بشه تنظیمش کرد روی 120 هرتز…چون گوشیایی توی لیست همه قراره اندروید 8.1 رو دریافت کنن

Yas

اس۹ هم ۱۲۰ هرتز داره؟؟

MOAZEZ

خیر. 60هرتزه

MOAZEZ

برای فیلم دیدن و بازی کردن عالیه 120هرتز

ahmad

بنظرم یه روانشناسی نیاز داره رئیس سونی

Dariushrd

موافقم

Mohammadsoly

قابلیت های پنهان.سونی خودشو زده به اون راه بخاد میتونه توانشم داره برند اول موبایل بشه

Peiman

میدونید این قابلیت چقدر میتونست به فروش سونی اضافه کنه؟؟؟؟ واقعا چرا ؟ یکی بیاد بگه چرا اینکار احمقانه رو کرده

REZA

چرا الان میگن؟!! خیلی خوبه که رو فروشم میتونست خیلی تاثیز بزاره
راستی از کجا میشه فهمید که هر گوشی نمایشگرش چند هرتز هست؟

ali.k77

به نظر من سونی چند سالیه که رو آورده به تعداد گوشی کمتر و البته پرچمدار تا با فروش تعداد کمتر سود بیش تری به دست بیاره و کلا تو بخش موبایل قصد رقابت آنچنانی نداره و فقط تو ژاپن و اروپا تبلیغات و بازاریابی میکنه که تو این دو تا بازار هم فروش اصلیشو داره و جزو سه چهار برند پرفروشه برخلاف فروش کل که فک کنم 11 باشه یعنی جزو ده تا هم نیست . نمیدونم شاید دو سه سال بعد واقعا گوشی های هوشمند متحول بشن طبق همون چیزی که کازو هیرای میگه و شاید سونی هدفش تو موبایل برای اونموقع باشه مثل صفحه ی 4 کی که برای واقعیت مجازی میزنه چند ساله ولی به هر حال اپل و بقیه شرکت ها هم دارن کار میکنن اگه هواوی همین 120 هرتز رو داشت اونقدر مانور میداد تا کلی بیاد رو فروشش یا همین ریزر کلا سونی نمیدونم چرا اینجوری میکنه ولی وجود سونی برای کسی هم که نخواد سونی بخره مفیده چون اگه سونی نبود الان به نظرم ضد آب بودن و صفحه 4k و سوپراسلوموشن نبود .

hamid reza

یادی هم کنیم از دلار ۵۷۰۰ تومنی کم کم باید خرید گوشی پرچمدار حتی از نوع چینیش رو هم فراموش کنم

REZA

اره والا،من خیلی دیر گوشی تریدم گفتم ارزون میشن!نمیدونم چرا همچین فکری کردم!
اگه اشتباه نکنم سکه هم تا الان از یک و پونصد شده یک و نهصد.
منکه همین امشب گفتم دیگه فکر پرچمدار و نمیکنم،احتمالا تا چند وقت دیگه یه میانرده بخرم،گرچه اصلا دلم نمیخواد و نمیدونم هم چی بخرم!

hamid reza

کاش امسال ۷۰ سالگیم تموم میشد و…

Saeed Mohammadipouya

سونی داری چه میکنی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)